Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPersoonlijke aanvaring van te weinig zout met speed op

Persoonlijke aanvaring van te weinig zout met speed op

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal, ik heb vandaag echt superveel geluk gehad, want ik heb namelijk een speedregel overtreden waar ik me niet bewust van was, want ik had deze ochtend gesport waarbij ik erg heb gezweet, alleen na dat heb ik geen zouten ingenomen waardoor ik dus overgehydrateerd kon raken, ik vroeg me eerst al af waarom m'n arm ook zo aan het opzwellen was nadat ik die had geblesseerd, en iedereen weet dat er dan vocht heen gestuurd word, maar door dat minpuntje heb ik wel geluk gehad, want als een groot deel vocht niet naar m'n arm was gegaan, dan had het ook op andere plekken kunnen komen waarbij het slechter kan aflopen, alleen ik vond het dus ook al apart dat ik me ineens slecht begon te voelen terwijl ik me netjes aan de regel had gehouden van 1-2 glazen drinken per uur. En ik begin maar eens te denken aan een onderwerp binnen dit forum over gevaren van verkeerde stoffen tijdens gebruik bij speed (dan bedoel ik onder andere watervergiftiging en zout te kort, door dat zout tekort stijgt de bloeddruk ook nog eens)
Als jullie tips hebben of vragen dan hoor ik ze maar uiterst graag, want dit is namelijk het 2de gevaar wat ik opgelopen ben binnen 2 maanden door gebrek aan info, want ik heb aan verschillende dealers gevraagd wat de effecten en gevaren zijn, en ik heb op verschillende sites (onder andere dit forum) gekeken en allerlei info geobserveerd, maar nooit zie ik ergens een hele goede voorlichting over deze veel voorkomende gevaren, ik heb bijvoorbeeld op het hele gezocht over watervergiftiging, en het enige wat ik kan vinden staat in 1 forum op drugsforum. En mij lijkt het wel een goed idee om voortaan voorlichtingsposters op te hangen op plekken waar veel drugsgebruik is, want dan kan het aantal slachtoffers per jaar weer met een aantal cijfers vermindert worden, en het zou me geen slecht idee lijken om dit idee voor te leggen aan verschillende gemeentes, zodat jongeren en volwassenen zich bewuster worden van verschillende gevaren
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
De meesten die ik ken halen wat fastfood wanneer de speed uitwerkt, of een stevig ontbijt wanneer ze wakker worden. Verder lijkt water of frisdrank drinken zeker voldoende, je hoeft niet eens erg op te letten op hoeveel je drinkt, totdat je dorst krijgt.

Het voordeel van isotone(of hypertone) dranken of sportdranken is mij nooit echt opgevallen, ook bij vrienden niet. Energydrinks lijken me vrij ongezond, maar dat zag ik laatst op televisie. Dat spul is voor iedereen ongezond, behalve kamikazepiloten was de strekking van het verhaal.

Het feit dat ik nu al voor de zoveelste keer reageer op een post van jou met als onderwerp vocht-huishouding doet me vermoeden dat je jezelf er teveel op focused, of een medische aandoening kan hebben die opspeelt wanneer je stimulanten zoals speed gebruikt.

Zullen we het eens concreet hebben over hoeveel speed je gebruikt over hoeveel tijd, hoeveel je daarbij drinkt, en wat je doordeweeks drinkt? dat lijkt me nuttiger dan dat jij topics aan blijft maken.

Wat mij betreft is dit topic nog lekker schoon, en daarmee geschikt om verder over jou ervaring te praten? Vind je dat OK?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij beide activiteiten gaat je hartslag omhoog, volgens mij stijgen je bloeddruk en lichaamstemperatuur, en de kans dat je jezelf meer dan gemiddeld inspant is ook wel aannemelijk.

Ik denk dat hij met zijn regel bedoelt niet te sporten wanneer hij speed op heeft, of andersom. Dat zou een slimme regel zijn, want afhankelijk van je inspanning en gebruik belast je je lichaam nog meer.

Maar ik ben wel benieuwd wat hij ermee bedoelt. Als ik alles bij elkaar zo lees ben ik blij dat zout 40ct per kilo kost in elke supermarkt, en dat zijn dealers altijd goed bereikbaar zijn voor medisch advies.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kun je eens uitleggen wat je sporten met speed te maken heeft?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, maar hij vergeet zijn speedgebruik te vermelden in dit sport-report. Was dat vanochtend? Gister? Vorige week? Heeft hij geslapen?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt ook van die speciale elektrolyten-bruistabletten voor tijdens het sporten. Lijkt me handig bij dit soort dingen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wanneer je normaal sport, en geen 3 uur lang 42km gaat lopen of iets dergelijks heb je echt genoeg aan gewoon water. Zout zit bijvoorbeeld waarschijnlijk al teveel in je normale voedsel.

Al die sportdrankjes en gelletjes enzovoorts is vooral marketing, een normaal sporter heeft dat nergens voor nodig.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
Wanneer je normaal sport, en geen 3 uur lang 42km gaat lopen of iets dergelijks heb je echt genoeg aan gewoon water. Zout zit bijvoorbeeld waarschijnlijk al teveel in je normale voedsel.

Al die sportdrankjes en gelletjes enzovoorts is vooral marketing, een normaal sporter heeft dat nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Maar de ervaring leert dat met pep op het enthousiasme overmatig is, daar neem je het immers voor. Dan kan het geen kwaad. Zout is ook niet alles, zeker niet als je overmatig zweet en al te weinig eet.

Was het aanvankelijk met je eens, maar als je drie uur op de (race)fiets zit bijvoorbeeld kunnen die gelletjes en zo ook wel een beetje helpen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
ooscaar zei:
MeejheM zei:
Wanneer je normaal sport, en geen 3 uur lang 42km gaat lopen of iets dergelijks heb je echt genoeg aan gewoon water. Zout zit bijvoorbeeld waarschijnlijk al teveel in je normale voedsel.

Al die sportdrankjes en gelletjes enzovoorts is vooral marketing, een normaal sporter heeft dat nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Maar de ervaring leert dat met pep op het enthousiasme overmatig is, daar neem je het immers voor. Dan kan het geen kwaad. Zout is ook niet alles, zeker niet als je overmatig zweet en al te weinig eet.

Was het aanvankelijk met je eens, maar als je drie uur op de (race)fiets zit bijvoorbeeld kunnen die gelletjes en zo ook wel een beetje helpen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me wat dat betreft belangrijk om ook nog eens te benadrukken dat je beter gewoon niet kunt sporten na de speed, dat is blessuregevoelig, belastend en gevaarlijk. Ben daar zelf in een naieve bui een keer achtergekomen toen ik een hartslag van 240 telde, na een doorgehaalde avond en 3 kilometer hardlopen. :$

Daarnaast zijn die gelletjes en sportdrankjes vooral bedoeld voor de snelle energie die je eruit kunt halen. De hoeveelheid zout daarin is bijna verwaarloosbaar, wat dat betreft kun je inderdaad beter voor de capsules die ooscaar aanhaalt gaan. Of gewoon ORS bij de apotheek halen, dan weet je ook gelijk dat de verdeling van de types zout goed zit.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is nog een beter plan ja, maar het probleem aanpakken bij de oorzaak wordt toch vaak als moeilijk ervaren.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sorry, late reactie. Maar misschien is het inderdaad niet handig elke keer nieuw topic aan te maken, maar ik probeer vooral zoveel mogelijk informatie overal uit te halen, omdat ik namelijk niet zo heel lang gebruik, maar het zou handig zijn als iemand me even kan inlichten wat de beste tijden zijn om te gebruiken en hoeveel tijd je er tussen moet laten voordat je weer gaat gebruiken, en m'n huisgenoot is op dieet, dus helaas ben ik een beetje de dupe ervan omdat we veel zoutarm eten daardoor
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor iemand die nog niet zo lang speed gebruikt heb ik het idee dat je best wel vaak gebruikt en er behoorlijk obsessief mee bezig bent. Ik zou een beetje oppassen eerlijk gezegd, speed is toch behoorlijk verslavend. Natuurlijk is informatie komen halen alleen maar goed hoor.

In een keer 150mg snuiven is behoorlijk veel, of je moet echt waardeloze speed hebben. Hetzelfde nemen omdat een ander dat ook doet is vaak de slechtste reden. Ieder persoon is anders qua lichaamsbouw en chemie en waarschijnlijk ook meer ervaring of tolerantie.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik gebruik, dan gebruik ik trouwens ongeveer 150mg, maar die dosis komt omdat m'n dealer precies dezelfde dosis gebruikt (om te snuiven trouwens)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."