Dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Er is geen gouden stelregel die zegt dat als je je eraan houdt geen problemen zult krijgen. Hoe vaker je het gebruikt, des te groter de kans op problemen.
Elk weekend een gram betekent dat je over een poosje zo'n groot slaaptekort hebt opgebouwd dat je allerlei problemen gaat krijgen. Lees: Concentratieproblemen, onrust, slaapproblemen, wanen, paranoia, depressie enz.
Je kunt voor jezelf het beste beoordelen hoe vaak je dus deze dingen wilt doen. Bijvoorbeeld eens per maand of eens per twee of drie maanden.
Normale hoeveelheden zijn ook subjectief maar een gram is in ieder geval te veel. Je snuift neem ik aan? Je kunt ook proberen eens op een festival een bommetje te nemen van 80 of 100 milligram. Dat werkt veel langer en dan heb je ook niet zo snel de drang bij te nemen, wat je met snuiven meer hebt. Als je een weegschaaltje en capsules koopt kun je dit handig voorbereiden en bijvoorbeeld 2 bommetjes meenemen en verder niets. Dan kun je ook niet te veel gebruiken.
Ik denk dat het goed is dat je voor jezelf even bent gaan nadenken en hier even ten rade bent gegaan. Anders leidt dit gedrag tot verslaving, maar het feit dat je er zelf nog over nadenkt is een goed teken.
Snatasja zei:
Btw: ik lees ook genoeg verhalen over mensen die elke dag aan de pep zitten of 5 gram in een weekend snatsen. Hoe dan?! Dat zijn taaien dan
haha nee die zijn niet taai, die zijn verslaafd. Dan gaat je tolerantie enorm omhoog en heb je dus meer nodig voor hetzelfde effect. Daarnaast voel je je ellendig zonder.