Hoi Xperience,
Als je getest bent op ADD is het verstandiger om via je huisarts (cq. psychiater) een receptje te krijgen en ritalin of dexamfetamine voorgeschreven te krijgen. Die zijn er in kant-en-klare tabletjes / capsules en veilig te gebruiken. Daarnaast kost het werkelijk geen reet via de officiële kanalen, dus dat is alleen maar voordelig.
Dex lijkt me persoonlijk nogal een
overkill bij een "lichte ADD-vorm" en ik denk dat je jezelf verder in de ellende helpt als je dit ongecontroleerd gaat gebruiken. Ik spreek als impulsieve ADD'er helaas uit ervaring.
Ritalin is verder vrij makkelijk te doseren, wat helpt bij het timen van je bedtijd. Doordeweeks constant plafonddienst gaat je op een gegeven moment echt wel opbreken. Afvallen op speed is mogelijk nog onverstandiger, omdat je hiermee ook direct je gezondheid benadeelt.
Je zegt weliswaar gezonder en kleine porties te willen gaan eten, maar ergens klemt de kous: Gezond eten is over het algemeen niet erg calorie-rijk. Kleine porties betekent dus te weinig calorieën, waardoor je afvalt. Tegelijk kom je wel essentiële voedingsstoffen tekort en gaat je lichaam protesteren als het nog meer amfetamine moet afbreken. Resultaat: slechte huid, zwakke weerstand, pijnlijke organen en ziektes. Je komt energie tekort en gaat dus nog meer amfetamine gebruiken. (cirkel, cirkel, cirkel etc.)
Op een gegeven moment besluit je te stoppen met amfetamine en voel je je ellendig. Je lichaam is zwak en je geest nog zwakker. Voila, daar komt een oude gewoonte om de hoek zetten: lekker en vooral véél eten.
Sorry dat ik je zo'n ontmoedigingsverhaal aanpraat op een gezellig drugsforum! Speed kan heel leuk zijn, maar je hebt denk ik de verkeerde doelen ermee. Vandaar de waarschuwing.
![:confused:]()