Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBrokken speed

Brokken speed

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
SanneBanne zei:
@Skirre HIER staat een uitleg. De aceton die ik gebruik komt bij de Gamma vandaan. Grote kans dat de brokjes inderdaad door cafeïne of een ander versnijdingsmiddel komen, dat was je er dan direct ook uit. Wel grote kans dat je dus wat minder speed gaat overhouden dan je had, maar dan is het ook zuiverder.
Klik om te vergroten...

De uitleg had ik al gevonden maar toch bedankt! Ik heb net samen met een vriend de speed gewassen met dezelfde stappen als het filmpje. Het resultaat is een bijna geurloze pep (?). Het is inmiddels ook weer fijn poeder dus bedankt voor alle hulp allemaal :).
Ik laat na morgen misschien nog weten of ik echt verschil merk tussen de ongewassen speed, van hoe ik me het herinner, en de gewassen speed.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb al een hele lange tijd een paar gram speed in een plastic zip-lock zakje zitten. Helaas is de speed volledig opgedroogd en zijn er harde brokken ontstaan. Met een pasje fijnduwen is vooralsnog geen succes. Voor komende vrijdag zou ik het graag weer in de normale poedervorm hebben :). Ik kwam zelf met het idee om op de brokjes een druppel water te doen en het water te laten verdampen, maar iets in me zegt dat dit niet goed voor de speed kan zijn, dus vandaar mijn vragen;

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of heeft iemand tips om deze brokjes klein te krijgen zonder al te veel te verliezen?

Alvast bedankt! :)
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skirre zei:
Hallo,

Ik heb al een hele lange tijd een paar gram speed in een plastic zip-lock zakje zitten. Helaas is de speed volledig opgedroogd en zijn er harde brokken ontstaan. Met een pasje fijnduwen is vooralsnog geen succes. Voor komende vrijdag zou ik het graag weer in de normale poedervorm hebben :). Ik kwam zelf met het idee om op de brokjes een druppel water te doen en het water te laten verdampen, maar iets in me zegt dat dit niet goed voor de speed kan zijn, dus vandaar mijn vragen;

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of heeft iemand tips om deze brokjes klein te krijgen zonder al te veel te verliezen?

Alvast bedankt! :)
Klik om te vergroten...

Het in een heel dik gripzakje doen en er met een deegroller op slaan en rollen.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Skirre zei:
Hallo,

Ik heb al een hele lange tijd een paar gram speed in een plastic zip-lock zakje zitten. Helaas is de speed volledig opgedroogd en zijn er harde brokken ontstaan. Met een pasje fijnduwen is vooralsnog geen succes. Voor komende vrijdag zou ik het graag weer in de normale poedervorm hebben :). Ik kwam zelf met het idee om op de brokjes een druppel water te doen en het water te laten verdampen, maar iets in me zegt dat dit niet goed voor de speed kan zijn, dus vandaar mijn vragen;

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of heeft iemand tips om deze brokjes klein te krijgen zonder al te veel te verliezen?

Alvast bedankt! :)
Klik om te vergroten...

Intressant. Nog nooit gehoord van harde speed. Toch een vraagje. Hoe kan poederspeed opdrogen tot harde brokken? Dan moet er toch een extra stofje inzitten lijkt me. Het lijkt me niet de bedoeling.

Heb even nagedacht, en misschien dat een brokje speed in een glas water laten oplossen de oplossing is. Daarbij, waarom zou water slecht zijn voor speed? Het maakt het vloeibaarder wat je niet wilt als je wilt snuiven, maar voor orale inname niet erg. Volgens mij is speed redelijk hydrofiel (oplosbaar in water).

Anders een vijzel. Zo'n ding waar je kruiden mee plet en vermaalt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
BasvanHoven zei:
Heb even nagedacht, en misschien dat een brokje speed in een glas water laten oplossen de oplossing is. Daarbij, waarom zou water slecht zijn voor speed?
Klik om te vergroten...
Omdat je de speed was weer eruit krijgt zodra al het water pas is verdampt. Dat betekend dat je speed nu ook versneden is met alle opgeloste middelen die in je water zaten. :wink:

Wellicht helpt het als je brokjes gaat oplossen in aceton. :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
BasvanHoven zei:
Toch een vraagje. Hoe kan poederspeed opdrogen tot harde brokken? Dan moet er toch een extra stofje inzitten lijkt me. Het lijkt me niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...

Dat is een beetje een vaag verhaal maar ik zal het proberen uit te leggen. Meer dan een jaar geleden heb ik +/- 10 gram natte speed gekocht. Op de dag dat ik het kreeg heb ik ongeveer de helft hiervan gedroogd en dit was dan ook hele fijne poeder, zonder brokken of iets dergelijks. De andere helft heb ik nat in een plastic ziplock zakje gedaan (dezelfde waar het nog steeds inzit). Een week later was de 'natte' speed opgedroogd in het gesloten ziplock zakje. Ik weet zeker dat het zakje goed dicht zat, maar die zijn natuurlijk niet volledig luchtdicht.
Lang verhaal kort; het is al meer dan een jaar niet aangeraakt, en eigenlijk al sinds een jaar harde brokken. De helft die ik direct gedroogd heb werd wel fijne poeder dus het is niet onmogelijk.

Ook heb ik vanmorgen geprobeerd om het in het zakje fijn de duwen met een aantal harde/vlakke dingen, helaas scheurde het plastic en ben ik er niks mee opgeschoten hahaha.

In water is dus geen goed idee als ik het zo lees. Aceton wil ik proberen alleen moet ik dan even kijken wanneer en hoe, omdat ik nog bij mijn ouders woon.

Die vijzel klinkt als een heel goed idee! Bedankt voor alle reacties :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
heb je misschien een pillenpers?

Dan kan je gewoon je eigen speedpillen drukken. :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
heb je misschien een pillenpers?

Dan kan je gewoon je eigen speedpillen drukken. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Een handvol capsules voelen is echt 100x zo snel, goedkoper en brokkelt ook nog eens niet af. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Was dan ook een grapje. :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Wellicht helpt het als je brokjes gaat oplossen in aceton. :)
Klik om te vergroten...

Misschien een beetje een domme vraag, maar de aceton die bij de kruidvat te koop is; is dit pure aceton? Zo nee, waar kan ik dit kopen :P
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Skirre HIER staat een uitleg. De aceton die ik gebruik komt bij de Gamma vandaan. Grote kans dat de brokjes inderdaad door cafeïne of een ander versnijdingsmiddel komen, dat was je er dan direct ook uit. Wel grote kans dat je dus wat minder speed gaat overhouden dan je had, maar dan is het ook zuiverder.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heyy,

Beetje een late reactie maar ik wilde toch even kort mijn ervaring met de gewassen pep laten horen. Zoals ik al zei in mijn vorige post was de pep vrijwel geurloos. Dit is iets dat ik nog nooit heb meegemaakt maar iets dat natuurlijk wel normaal zou moeten zijn (als ik het topic over speed wassen mag geloven haha).
Het eerste puntje dat ik pakte merkte ik na een paar minuten, maar het was te weinig om echt een verschil te voelen tussen ongewassen speed, die ik eerder had, en gewassen speed. Ik nam een aantal keren kleine puntjes omdat ik niet wist of het verschil in sterkte groot zou zijn en dus voorzichtig wilde zijn. Na ongeveer drie puntjes voelde ik me lekker en opgewekt. Ik had lichte zweethanden maar het grootste verschil dat ik merkte was dat mijn hartslag niet extreem hoog was. Dit is iets dat ik normaal gesproken wel zou hebben. Natuurlijk was m'n hartslag wel duidelijk hoger dan zonder pep, maar het was niet storend.

Uiteindelijk heb ik +/- 4 of 5 puntjes gehad en pakte ik rond 9 uur savonds de laatste. Het festival duurde tot 11 uur. Rond 2 uur snachts ging ik een poging doen om te gaan slapen en na een beetje gedraai viel ik in slaap en sliep ik tot half 9 sochtends. De kater was minimaal en ik had, buiten en lam gevoel, nergens last van :).
p.s. Ik heb voor, tijdens en na het festival veel gegeten. Dit verlicht de kater enorm bij mij, ik voel me niet uitgeput of iets dergelijks hierdoor.

Mijn conclusie; Ondanks dat ik niet direct kan zeggen wat de verschillen zijn ben ik wel overtuigd dat het wassen werkt! Ik weet ook niet hoe puur de speed voor het wassen was, dus dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben. In het vervolg ga ik het 100% zeker altijd wassen voordat ik het ga gebruiken.

Bedankt voor alle hulp! :)
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je pep in het zakje laten of in een groot sealtje doen. Goed sluiten! Vervolgens een minuut er goed op rammen met de onderkant van je aansteker.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Skirre zei:
Mijn conclusie; Ondanks dat ik niet direct kan zeggen wat de verschillen zijn ben ik wel overtuigd dat het wassen werkt! Ik weet ook niet hoe puur de speed voor het wassen was, dus dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben. In het vervolg ga ik het 100% zeker altijd wassen voordat ik het ga gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ah, nice dat het bevallen is! Je haalt er best wel wat viezigheid uit ja, dus scheelt toch! :thumbsup1:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."