Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd speedgebruik

Leeftijd speedgebruik

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Maakt leeftijd uit als je speed gebruikt (tussen de 18 en 50 jaar) ? Ik ben 31 en gebruik elk jaar 1x een half grammetje speed of minder. Kan dat kwaad op mijn leeftijd ?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gezond is het natuurlijk niet maar aangezien je er lange tijd tussen houd (minimaal 2 maanden) zul je er hoogstwaarschijnlijk niets aan overhouden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat met je 31e speed gebruiken misschien wel minder schadelijk is dan wanneer je het tussen de 18 en 24 jaar doet. Met 24 jaar is het menselijk brein pas helemaal volgroeid. Jonger dan 18 is sowieso eigenlijk een no-go al weet ik dat het veel gebeurt.
Hoe dat zit als je weer een stuk ouder bent, 40-50+ zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik ben zelf nog een flink stuk ouder dan jij dus ik vraag het mij eigenlijk ook wel af. In welke mate leeftijd een rol speelt bij speed en andere drugssoorten.

Misschien weet @Psychedelibee hier meer van? Zomaar een idee omdat jij meestal wel veel weet van allerlei onderwerpen.
@Roze olifant , jij als mentale “brain surgeon” , misschien dat jij hier iets over weet? Drugs op oudere leeftijd?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die naam tho.. xD
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook ivm je hart is 31 niet te oud ?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ballitch86 zei:
Ook ivm je hart is 31 niet te oud ?
Klik om te vergroten...
Als je verder gezond bent maakt dat niks uit voor je hart vergeleken met als je jonger zou zijn.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ballitch86 zei:
Ook ivm je hart is 31 niet te oud ?
Klik om te vergroten...
Als je een slechte hart had, kon je geen pep nemen omdat je hartslag enzo flink omhoog gaat. :) Maarja je kan altijd je hart laten checken in het ziekenhuis als je het niet vertrouwt.
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga elk jaar naar de cardioloog, een maand geleden nog alles was inorde, mijn hart zag er gezond uit en op de fiets vertoonde ik geen hartritmestoornissen, alles was toppie. Hij zij dat ik pas op mijn 40ste moest terugkomen dus dat zit het wel goed. Alleen word ik paniekerig als mijn hart razend snelgaat in de comedown
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAZING zei:
Die naam tho.. xD
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik dus ook, ik moest hier aan denken....

B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
:tearsofjoy:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben pas 40 geworden, en gebruik sinds kort wel eens speed. En heb er hele leuke nachtjes op gehad!
Ik zat me ook af te vragen vanaf welke leeftijd het te belastend wordt voor je hart.
Het is belangrijk dat je gezond eet en aan sport doet. Maar denk wel dat de risico's op overbelasting van het hart wel toenemen als je richting de 50 gaat?
Zijn er 50 plussers op het forum die speed gebruiken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."