#1
Lol dat neemt pas echt serieuze vormen aan als je in de trein zit of onder een afzuigkap staat. Ik heb na een feestje wel is een halfuur op het toilet gefascineerd naar de afzuiging zitten luisterenIk heb een hele typische slaaptekorthallucinatie die ook erg consistent is. Hij is er bij serieus slaapgebrek (waarmee ik bedoel: minimaal een hele nacht doorhalen) eigenlijk zonder uitzondering en lijkt niet direct drug-gerelateerd, aangezien ik het ook heb na een nacht doorwerken zonder speed. Maar hij wordt wel met de tijd dat ik langer wakker ben meer uitgesproken, en van pep blijf je langer wakker, vandaar dat ik hem toch wel vooral aan speedgebruik link. Ik hoor dan stemmen/muziek uit m'n douchekop komen als ik aan het douchen/badderen ben, het is letterlijk alsof er ergens een radio aanstaat, ik noem dit fenomeen dan ook 'radio douchekop FM' of 'radio speed FM'. :') De muziek wisselt per keer, soms jazz-achtig, soms Abba-style, soms gewoon gezellig gebabbel, altijd op de achtergrond wel, kan het nooit letterlijk verstaan. Ik ben in het dagelijks leven totaal geen radioluisteraar maar ben toch altijd na een werk/wakker-blijf-marathon als ik de kraan aanzet even benieuwd wat het deze keer weer gaat worden ^^ al heb ik het niet voor het kiezen, er is maar één zender. Heb al eens een kinderkoor moeten aanhoren en - erger nog - voetbalstadiongeluid inclusief vuvuzela's. Dat was wat minder geslaagd.
Ik hoor verder in andere ruimtes/contexten nooit stemmen of geluiden bij slaaptekort, dat soort hallucinaties uiten zich bij mij hoofdzakelijk visueel, dus de douchekopradio is vrij uniek in zijn soort. Ben er wel achter dat het vrijwel zeker het geluid van het stromende water is waar mijn brein kennelijk heel erg vastbesloten en hardnekkig stemmen en muziek van maakt. Als ik de kraan uit zet stopt het weliswaar nooit abrupt, maar wel vrij snel erna.
Vermoeide hersenen zijn gekke dingen, gaan totáál hun eigen gang.
Iemand anders hier ook bekend met radio douchekop FM of soortgelijke taferelen? ^^ Verder wil ik het uiteraard niet aanmoedigen, het is fucking ongezond om je hersenpan zo te terroriseren. (Maar wel heel fascinerend.)