Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugkeer van de eens verloren energie en euforie mogelijk?

Terugkeer van de eens verloren energie en euforie mogelijk?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb in mijn studietijd dexamfetamine op voorschrift gehad. Ik begon met tweemaal daags 5 mg. Ik ging als een tierelier. Dit werd gestaag minder. Dosering omhoog. Ging goed voor even. Weer omhoog. Steeds meer bijwerkingen. Studeren werd uiteindelijk een martelgang. Daar het in het begin nog echt euforisch was, vlakte het me nu steeds meer af. Ik werd een zombie. Uiteindelijk van de een op de andere dag besloten die pillen de deur uit te doen en nooit meer aan te raken.

Nu ben ik best benieuwd naar pep voor recreatief gebruik. Ik heb hier nog niet echt ervaring mee. Vaak als ik trip op feestjes mis ik toch een beetje de rauwe energie om gewoon lekker te kunnen dansen. Ik vraag me af wat ik, gegeven het bovenstaande, moet/kan verwachten van pep. Zelf ben ik geneigd te denken dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dexamfetamine gaat of gewone amfetamine) voor altijd heb 'uitgespeeld', dat ik me er hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine, maar is dat een reële verwachting? Velen zijn na veelvuldig gebruik van MDMA de 'magie' ervan verloren, welke daarna ook niet meer terugkomt. Geldt zoiets voor amfetamine ook?

Misschien nog interessant als toevoeging, maar niet noodzakelijk om te lezen is deze thread, waarin verschillende stadia van amfetaminegebruik beschreven worden. Ik zat in 'stage 5' op het moment dat ik uiteindelijk besloot ermee te kappen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Zelf ben ik geneigd te denken dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dexamfetamine gaat of gewone amfetamine) voor altijd heb 'uitgespeeld', dat ik me er hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine, maar is dat een reële verwachting?

Misschien nog interessant als toevoeging, maar niet noodzakelijk om te lezen is deze thread, waarin verschillende stadia van amfetaminegebruik beschreven worden. Ik zat in 'stage 5' op het moment dat ik uiteindelijk besloot ermee te kappen.
Klik om te vergroten...

Ik schat de kans klein dat je amfetamine hebt uitgespeeld voor altijd. Hoelang is het geleden dat je dexamfetamine gebruikt hebt? Hoe hoog was je dosis op het einde? Hoelang heb je gebruikt? Ik ga ervan uit dat het dagelijks was aangezien je zegt van de ene op de andere dag gestopt te zijn?

Ik ben tot in stage7 geraakt, even heb ik zelfst in 7b gezeten. Gebruikte jarenlang dagelijks. Ben toen een periode gestopt. Het effect is weer beter, wel niet als in het begin natuurlijk. Welke fase ik nu zit kan ik niet zeggen, een soort mix van alle fases lijkt het. Heel soms ervaar ik weer eens euforie maar dit duurt wel nooit langer dan 5minuten. En dit is van de eerste stages.

Je kan dus echt terugkeren in die ‘stages’. Maar je raakt er sneller weer opnieuw dan de eerste keer. Gebruik niet teveel en laat genoeg tijd tussen als je ervan wil blijven genieten.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het duurde bij Herman Brood 30 jaar elke dag 2 gram speed spuiten eer de amfetamine bij hem was uitgespeeld...

Dus nee. Met amfetamine heb je dat dus niet, in tegenstelling tot MDMA.

Dex heb ik pas een keer gebruikt, maar met pep heb ik nergens last van. Ik heb bijna een jaar wat zitten microdoseren met amfetamine, en heb nooit iets van bijwerkingen, tolerantie of dip gemerkt. Niet elke dag overigens, paar dagen wel, paar dagen niet.

Ik vind je link naar de 'stages' meer een persoonlijke beschrijving van iemand op weg naar de afgrond dan dat het een goed beeld geeft van verschillende stadia van speedgebruik. Ik herken me in geen enkele van die stages, want die zijn in dit geval gebaseerd op het regelmatig nemen van hoge doseringen inclusief binges, en niet op microdoseringen die met tussenpauzes gedaan worden (paar dagen wel/paar dagen niet) met een paar keer per jaar een uitschieter op een feestje.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Panda807 zei:
Hoelang is het geleden dat je dexamfetamine gebruikt hebt? Hoe hoog was je dosis op het einde? Hoelang heb je gebruikt? Ik ga ervan uit dat het dagelijks was aangezien je zegt van de ene op de andere dag gestopt te zijn?
Klik om te vergroten...
Voor het laatst in 2014. Dosering was 4-5 dagen in de week zo'n 25 mg geloof ik. Ik heb het ruim 5 jaar gebruikt, maar ooit begonnen op 10-12,5 mg. Echt zwaar gebruik kun je het dus niet noemen, maar ik ging er toch aardig van naar de klote. Gewoon heel gevoelig misschien.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Psilocyloner
Mja, jouw 5 jaar is natuurlijk een stuk langer in vergelijking met mijn nog geen jaar.

Wellicht had ook ik negatieve bijwerkingen en tolwrantie gekregen als ik het 5 jaar volgehouden zou hebben.

Gelukkig voor mij ging er iets mis bij het proberen aanleggen van een nieuwe en flinke voorraad amfetamine en mede daardoor heb ik besloten om er mee te stoppen.

En eerlijk gezegd bevalt me het wel, ik heb het niet nodig.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Voor het laatst in 2014. Dosering was 4-5 dagen in de week zo'n 25 mg geloof ik. Ik heb het ruim 5 jaar gebruikt, maar ooit begonnen op 10-12,5 mg. Echt zwaar gebruik kun je het dus niet noemen, maar ik ging er toch aardig van naar de klote. Gewoon heel gevoelig misschien.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat jij toch nog aardig dicht bij het begineffect kunt komen. Aangezien het 5jaar geleden is, en de dosis ook zo laag was.
Misschien is dat van dex anders maar 25mg na 5 jaar gebruik, had je hier dan nog enig effect van ? Als je hiervan naar de klote ging, is het misschien beter geen amfetaminen meer te gebruiken?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Panda807 zei:
Ik vermoed dat jij toch nog aardig dicht bij het begineffect kunt komen. Aangezien het 5jaar geleden is, en de dosis ook zo laag was.
Misschien is dat van dex anders maar 25mg na 5 jaar gebruik, had je hier dan nog enig effect van ? Als je hiervan naar de klote ging, is het misschien beter geen amfetaminen meer te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Van 25 mg (gemiddeld, soms nam ik dagen bewust niks en op andere dagen uit frustratie wel 40 mg ofzo) had ik eigenlijk alleen nog vervelende effecten, zoals in die 'stage 5' beschreven wordt. Het was gewoon tegen beter weten in nemen, daar ik in principe goed genoeg wist dat het geen zin meer had. Maar wat moest ik anders? Ik heb één keer recreatief gebruikt, toen heb ik 150 mg genomen. Dit was met een flinke hoeveelheid lorazepam en nog wat alcohol en ik kan me er echt niks meer van herinneren, dus ik weet niet. Mijn tolerantie lag toen wel vrij hoog denk ik toch.

Panda807 zei:
Als je hiervan naar de klote ging, is het misschien beter geen amfetaminen meer te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Tsja, dat is dus precies de vraag waar ik nu mee zit. Misschien gewoon eens proberen op een feestje. Niet op een groot feest, maar gewoon een wat kleiner feestje waarbij het niet zo heel erg zou wezen als blijkt dat het toch niet lekker valt.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij werkt dex keer op keer goed, zelfs in kleine doseringen van 10 mg. Ik vind dat altijd bizar als ik vergelijk wat er in verhouding met een avondje straatspeed doorheen kan gaan.

Dex geeft mij het meest fijne gevoel en sterkste euforie van alle drugs. Echt vele malen meer dan coke (wordt paranoia en in mezelf gekeerd ervan). Straatspeed is chill, maar voelt veel ongezonder/drukkender op het lichaam. En okee, M blijft een special, maar die is dan ook niet voor iedere dag haha.

Ik zeg gewoon een paar weekjes geen dex en dan zal je er wel weer klaar voor zijn!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, een korte update. Afgelopen zaterdag heb ik dus de proef op de som genomen met een puntje pep tijdens een tripje op 18 mg 2C-B + 45 mg 4-HO-MET. Dit gaf een vrolijke en schoon aanvoelende energyboost. Ik was heerlijk helder. Absoluut geen comedown. Op een gegeven moment besefte ik me min of meer van 'hey, volgens mij is het nu wel uitgewerkt' en op dat moment voelde ik me gewoon op baseline, zonder een gevoel te hebben überhaupt pep of wat dan ook te hebben gebruikt. Blijvertje! :upsidedown:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."