Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDruk op hoofd / dikke aders

Druk op hoofd / dikke aders

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook wel es druk op de slapen. Mss hoge bloeddruk, versnelde hartslag? Het gaat om speed, neem ik aan, want we zitten in het speed-subforum.
Ook staat speed erom bekend dat het de bloedvaten vernauwt, vandaar de koude voeten en handen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Te laag vochtgehalte kan dit ook verklaren.
Z
ZwabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo DF-ers,

Ik ben naar dit forum gekomen omdeze vraag (en zal wss blijven hangen )

Ik krijg soms last van druk op me hoofd, voornamelijk bij me slaap en dikke plekken in me gezicht.

Ook vaak samen met koude benen/voeten en kramp in me handen..

Hebben mensen dit vaker? Kan ikhier wat tegen doen? (Voeding, supplementen)

Ik haal soms een nachtje door en andere hebben hier dan geen last van.

Bedankt!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Krijg je dit na drugs gebruik? Zo ja, welke drugs? Iets meer info is wel handig om te kijken waar het vandaan komt. Hoe vaak gebruik je en hoeveel?

Als je het echt niet vertrouwt kun je toch het beste naar een dokter gaan... Die kunnen het beter bekijken dan wij via een beeldschermpje. 😊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zegt het zelf al een beetje denk ik
Zwabbertje zei:
Ik haal soms een nachtje door en andere hebben hier dan geen last van.
Klik om te vergroten...
Wrs een tekort aan voedingstoffen en mineralen.
Ik heb hier ook snel last van na stim gebruik , terwijl een vriend ganserdagen speed snuift alsof het bloemsuiker is , luister naar je eigen lichaam en niet naar wat een ander wel of niet ervaart.

Ik was weer in dagenlijks gebruik beland en had weer dezelfde klachten als jij + depressie en craving.
Nu inmiddels weeral eens alles door de wc gespoeld paar dagen geleden , en voel me weeral een pak fitter zonder de speed.
Z
ZwabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe niet dagelijks maar wel 2x per week.

Stond ook op met intense honger vandaag idd

Mss ff compenseren met beter eten en supplementen

Thxx
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zwabbertje zei:
Doe niet dagelijks maar wel 2x per week.

Stond ook op met intense honger vandaag idd

Mss ff compenseren met beter eten en supplementen

Thxx
Klik om te vergroten...
Klink als een wijze beslissing !
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Te laag vochtgehalte kan dit ook verklaren.
Klik om te vergroten...
Zeker !
Zie je , ik vergeet altijd te hydrateren als het om stimgebruik gaat , zelfs bij het schrijven over stim gebruik 😅 🤦‍♂️
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Zeker !
Zie je , ik vergeet altijd te hydrateren als het om stimgebruik gaat , zelfs bij het schrijven over stim gebruik 😅 🤦‍♂️
Klik om te vergroten...
Ik moet mezelf ook herinneren om water tedrinken tijdens stim gebruik. Vooral bij speed, ik hoef echt niks. Geen drinken, geen eten, niets.
Bij mdma kan ik nog wel eens “trek” hebben in een sapje of fruit maar met speed echt 0,0 , nada, noppes , niks.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik moet mezelf ook herinneren om water tedrinken tijdens stim gebruik. Vooral bij speed, ik hoef echt niks. Geen drinken, geen eten, niets.
Bij mdma kan ik nog wel eens “trek” hebben in een sapje of fruit maar met speed echt 0,0 , nada, noppes , niks.
Klik om te vergroten...
Jup idd , gwn de focus op de activiteit in kwestie en nix anders , tot je lippen beginne barsten en toch echt wel effe moet drinken en die chapstick gaan zoeken 🤣
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Jup idd , gwn de focus op de activiteit in kwestie en nix anders , tot je lippen beginne barsten en toch echt wel effe moet drinken en die chapstick gaan zoeken 🤣
Klik om te vergroten...
Jep die focus.
Ik dwing mezelf dan om een groot glas te drinken. Is lastig maar t moet dan van mezelf.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Jep die focus.
Ik dwing mezelf dan om een groot glas te drinken. Is lastig maar t moet dan van mezelf.
Klik om te vergroten...
Protip , volgende keer een schijfje lemoen in en een halve gepersteperste lemoen in bruiswater.
Hydratatie op zen beste !
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Protip , volgende keer een schijfje lemoen in en een halve gepersteperste lemoen in bruiswater.
Hydratatie op zen beste !
Klik om te vergroten...
Thanks voor de tip! Ik zal t eens proberen. Limoen gebruik ik sowieso voor home made limonade.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik moet mezelf ook herinneren om water tedrinken tijdens stim gebruik. Vooral bij speed, ik hoef echt niks. Geen drinken, geen eten, niets.
Bij mdma kan ik nog wel eens “trek” hebben in een sapje of fruit maar met speed echt 0,0 , nada, noppes , niks.
Klik om te vergroten...
Haha ik heb precies hetzelfde. Echt jezelf moeten dwingen om te drinken. Wat tegelijkertijd zo tegenstrijdig is want in mijn mond is het net de sahara woestijn.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Techneut zei:
Haha ik heb precies hetzelfde. Echt jezelf moeten dwingen om te drinken. Wat tegelijkertijd zo tegenstrijdig is want in mijn mond is het net de sahara woestijn.
Klik om te vergroten...
Denk dat ik mijn men onderbewustzijn bezig ben met te veel moeten plassen ofzo..
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik herken de klachten uit de OP niet bij mezelf, maar hier is nog wel iemand die vergeet te drinken tijdens het snuiven van pep. Maar ik heb er nu een app voor gedownload ( Reminder) en dan kun je dus "taken" instellen met een alarm. Dus die heb ik nou dan maar om de x tijd gezet. Want ook al staat de fles gewoon hier naast me, ik denk er niet aan en heb er geen zin in.
En echt veel eten doe ik ook nooit, heb sinds zaterdagavond 2 kleine bakjes chocomousse en 2 perenijsjes gegeten. En ik pak af en toe een drop-fruit duo uit de snoeppot hier naast me op de bank om die vieze pepsmaak weg te eten.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zwabbertje zei:
Ik krijg soms last van druk op me hoofd, voornamelijk bij me slaap en dikke plekken in me gezicht.
Klik om te vergroten...
Die druk op de slapen herken ik, mn aders zijn daar dan ook heel duidelijk zichtbaar en zijn precies opgezwollen.

Meestal heb ik dit nadat ik een (te) zware inspanning heb gedaan. Zoals alle meubels op een andere plaats zetten. Die druk op de slapen komt dan ongeveer 1 à 2u later. Misschien herken je dit ? Doe je ervoor bepaalde dingen wat het zou kunnen uitlokken ? Ook al lijkt het misschien niet lastig onder speed.

Die plekken in je gezicht, kun je wat specifieker zijn ? Soms heb ik plots allemaal rode plekken, maar heb zelf geen idee hoe dit komt.

En kramp kan je krijgen door een tekort aan magnesium, als je veel speed gebruikt is het hoogstwaarschijnlijk dat je hier een tekort aan hebt. Je kunt magnesiumtabletten kopen bij de apotheker. Ze verkopen dit ook in gewone winkels, maar deze worden niet goed opgenomen door het lichaam.
Het kan zijn dat je hierna nog steeds eens kramp krijgt, doordat speed de spieren laat opspannen.
Dit kan behoorlijk afzien zijn zo'n speedkramp. Als iemand nog tips heeft hiervoor hoor ik het graag. Heb dit namelijk ook soms in mn kuit, kan dan een paar uur erna niet meer normaal wandelen.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb ook vaak last van lichte koppijn bij m'n slapen, maar niet heel ernstig. Ik drink wel veel tijdens gebruik van speed echt geen moeite mee :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."