Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGisteravond speed, avond erna een heropleving net als ik wil slapen

Gisteravond speed, avond erna een heropleving net als ik wil slapen

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niets om je zorgen om te maken hoor, slapeloosheid hoort nou eenmaal bij speed, zeker als je bomt!

Dat hij weer inslaat op t moment dat je gaat slapen heb ik ook wel eens gehad, weet niet hoe dit komt echter.

Gewoon lekker je oogjes dicht doen, dan val je vanzelf in slaap.
p

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
paddoman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, ik heb gisteravond speed gebruikt. Exacte dosis weet ik niet, waren een paar bommetjes met minder dan een kwart gram totaal. Wel meer dan normaal. Allemaal leuk en aardig, niet geslapen maar dat had ik ook niet verwacht. Dag erna rustig gedaan, fatsoenlijk gegeten, water gedronken, etc. Voor m'n gevoel was het bijna allemaal uitgewerkt, had wel een beetje hoofdpijn.

Dus ik gaan liggen en er schiet spontaan een semi-euforisch schokje door m'n hersens, gepaard met een verhoogde hartslag. En voel me weer een stuk opgepepter. Allemaal leuk en aardig maar door de slapeloosheid begint m'n zicht ook een beetje te hallucineren. Geen complexe hallucinaties, randjes van objecten golven / druipen een beetje. Ik hou wel van psychedelische middeltjes maar ik weet wel dan hallucinaties door slapeloosheid best een naar randje kunnen hebben. Ik heb iig nog niet het gevoel dat ik wordt aangestaard :wink:.

Herkent iemand deze heropleving? Ik heb na XTC weleens dat er dagen later ook schokjes plaatsinvden, alsof er vers seratonine wordt geinjecteerd (of dit het ook echt is, geen idee). Dit lijkt daar een beetje op maar voelt wel anders. Ik gebruik overigens niet regelmatig. Ik schend soms wel de 3 maanden regel maar heb geen geschiedenis van misbruik. Wel een periode elke dag een joint, maar dat was zo'n twee jaar geleden. Ben toch wel benieuwd waardoor dit komt.


Edit: Waarschijnlijk is het antwoord simpel, gewoon teveel genomen. Maar ik vind het wel maf dat het heropleeft precies als ik wil gaan slapen
Edit 2: Was vermoedelijk ook niet het beste spul. Geen discutabele bende maar zeker niet puur
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beetje speculatie maar ik zou bijna denken dat er een bolletje is blijven steken in je slokdarm en later los schoot.
Hoe lang zat er nou tussen die laatste inname en de heropleving?
p
paddomanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zat toch wel zo'n 24 uur tussen. Prima geslapen enzo maar beleef nu weer een kleine. Maarja hoort erbij, reden dat ik wel eens speed neem ipv coke is omdat ik gestraft wil worden met een kater. Het moet niet te makkelijk / vrijblijvend zijn.
p
paddomanLid
01-01-2024, 00:00
#5
PowerPlant zei:
Beetje speculatie maar ik zou bijna denken dat er een bolletje is blijven steken in je slokdarm en later los schoot.
Hoe lang zat er nou tussen die laatste inname en de heropleving?
Klik om te vergroten...
Heb de dag erna ook gewoon gegeten, gedronken, de hele reutemeteut, neem aan dat zo'n propje wel mee wordt gespoeld dan. Miss heb ik het vloeitje zo gevouwd dat er vertraagd wordt afgegeven, wie weet.
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb er ook vaak last van, na ,3 dagen weinig slaap ging ik KO in het vliegtuig voor 20 min. Heel de vlucht gapen en mijzelf wakker houden omdat ik net ff wat heftiger dut gok ik... En nu uuuren later klaar wakker
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Randle M zei:
Ik heb er ook vaak last van, na ,3 dagen weinig slaap ging ik KO in het vliegtuig voor 20 min. Heel de vlucht gapen en mijzelf wakker houden omdat ik net ff wat heftiger dut gok ik... En nu uuuren later klaar wakker
Klik om te vergroten...
Hoop niet dat de vraag dom.overkomt. maar 3 nachten wakker/veels te weinig slaap. Komt dat vaak voor bij normaal gebruik(dus alleen middag avond. Of avond, stuk nacht
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou kunnen te maken hebben met conditionering. Daar is al onderzoek naar gedaan. Dat amfetamine op je dopamine werkt moet ik je niet vertellen, maar als je een ietwat gestructureerd leven hebt, weet je lichaam nog wanneer je meer stofjes nodig hebt.

wanneer je dus regelmatig op de kamer gebruikt al dan met vrienden kan het zijn dat je hoofd denkt dat het stofjes moet loslaten. Zeker als je al in de nasleep zat. Allicht hebben je hersenen beslist dat je ging bijnemen en dus maar al stofjes gaan loslaten. Ik weet niet of dat logisch klinkt?

Anders dan dat zou ik geen oorzaak kunnen vinden. Ikzelf heb nu ook een kut periode. Dex werkt niet meer (gebruik dagelijks therapeutische dosis). Op bepaald moment stopte de kalmerende werking in mijn hoofd. Alsof ik ineens placebo voorgeschreven krijg.

nu heb ik een paar keer voorgehad dat ik dus niet verwachte dat ik nog het positieve effect ging hebben en dit toch eens hevig naar voren kwam. Zeer vreemd. Dan weer enkele dagen niet en plots weer wel, waar het aan licht het blijft mij ook een raadsel, maar denk mindset, conditionering, programmering. Wss ook bepaalde co-enzymen of mineralen die je mist of in mijn geval gemist waren om wat met de stof te doen en na suppletie of de maaltijd wel weer wat had om er energie uit vrij te maken. Ik lees graag verder mee interessant dit :).

dat het euforische weg is vind ikzelf niet zo erg. Erger vind ik het strakke of de scherpe concentratie want die kwam mijn add echt ten goede en nu dus niet meer :/
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."