Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKneiter erge koppijn - speed

Kneiter erge koppijn - speed

37 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
ALLES is chemisch..... ook je wiet, broek en eten.
Klik om te vergroten...
De natuur is 1 grote chemische fabriek
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze vraag stel ik voor een vriend van mij die speed heeft gesnoven.

Het was zijn aller eerste punt speed na 3 maanden, na wat dansen in de zon kreeg hij een vreemd gevoel aan z'n rechterkant van z'n hoofd richting zijn oog. Een drukkend, strak gevoel. Later kreeg hij kneiter erge hoofdpijn en heeft toen ook pauze genomen, ook even wat gedronken en daarna ging de pijn in z'n hoofd weg. Maar zijn rechterkant van z'n hoofd bleef wat vaag. Nu eenmaal thuis ervaart hij nog steeds 'moeheid, ik zei uiteraard dat dat normaal is na 2 dagen. Maar ook een soort moeheid in z'n ogen, moeilijk scherp kunnen stellen. Gezien hij duidelijkheid wil, vroeg ik hem een berichtje te schrijven op DF maar heeft geen account, dus hij deze.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat klinkt als een aanval van clusterhoofdpijn oid dat misschien niet per se gerelateerd is aan speed maar eerder aan de hele combinatie zon-drugs-dansen. Speed verhoogt ook je bloeddruk dus dat helpt ook niet heel erg
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kit Kat zei:
Je snuift chemische rommel.
Dat doet wel wat met je hersenpan. Na gebruik misschien even spelen met lauw water.
Komt in je hele lijf,.je darmflora raakt van slag. Scherp zien komt wel. Ff gezonde eten. Ve water. Ontspannen..
Klik om te vergroten...
ALLES is chemisch..... ook je wiet, broek en eten.
Het is Synthetische gemaakt en dat is een groot verschil.
Heeft niks te maken met dat het chemisch is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
( @Dirkjan wil het gewoon ff benoemen , had ik al even niet gedaan: PIEMEL!)
Klik om te vergroten...
wut
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
GroteDoppe zei:
Ja, hij heeft 3 keer bij gesnoven.
Klik om te vergroten...
Hij zou dan nu niks meer bij moeten nemen! Dan zou alles na verloop van tijd weer normaal moeten zijn.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Dat klinkt als een aanval van clusterhoofdpijn oid dat misschien niet per se gerelateerd is aan speed maar eerder aan de hele combinatie zon-drugs-dansen. Speed verhoogt ook je bloeddruk dus dat helpt ook niet heel erg
Klik om te vergroten...

Hij vraagt of een verhoogde bloeddruk kwaad kan en of dat blijvend is.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kit Kat zei:
Je snuift chemische rommel.
Dat doet wel wat met je hersenpan. Na gebruik misschien even spelen met lauw water.
Komt in je hele lijf,.je darmflora raakt van slag. Scherp zien komt wel. Ff gezonde eten. Ve water. Ontspannen..
Klik om te vergroten...
Daarnaast dat soort medische en zekere uitspraken zijn ook gebaseerd op lucht en niet op echt onderzoek of je inlezen.
Denk niet dat je daarvoor onderzoek hebt gedaan maar je napraat wat je deels denkt of denkt te weten en dat is geen correct advies maar misinformatie.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
GroteDoppe zei:
Hij vraagt of een verhoogde bloeddruk kwaad kan en of dat blijvend is.
Klik om te vergroten...
Nee, normaal gesproken zou het weer af moeten zakken als hij rust neemt. En op het moment dat de speed uitwerkt, zullen significant de bloeddruk worden verlaagd en de bloedvaten worden verwijd.
GroteDoppe zei:
Nu eenmaal thuis ervaart hij nog steeds 'moeheid, ik zei uiteraard dat dat normaal is na 2 dagen. Maar ook een soort moeheid in z'n ogen, moeilijk scherp kunnen stellen. Gezien hij duidelijkheid wil, vroeg ik hem een berichtje te schrijven op DF maar heeft geen account, dus hij deze.
Klik om te vergroten...
Heeft hij in die tussentijd bijgenomen?
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetalGuy zei:
Heeft hij in die tussentijd bijgenomen?
Klik om te vergroten...

Ja, hij heeft 3 keer bij gesnoven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Omdat van het padje af uitspraken zijn die je gebruikt als je iemands situatie volgt en die persoon kent en jij flapt het eruit als een waarheid omdat je dat opmaakt uit tekst en enkele pbs. Je kent me niet je weet niet wat ik voor stappen maak en dan is het voor een slimme gozer als jou jammer als je dan conclusies trekt uit lucht.
Klik om te vergroten...
Oke, die "van het padje" neem ik terug. Dat was respectloos. Sorry.
Ik hoop oprecht dat het goed met je gaat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sorry @GroteDoppe , ik (we) zitten je topic te kapen en te bevuilen, excusus!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
ALLES is chemisch..... ook je wiet, broek en eten.
Het is Synthetische gemaakt en dat is een groot verschil.
Heeft niks te maken met dat het chemisch is.
Klik om te vergroten...
Kit Kat zei:
Oh, kan je dat dan ook normaal tegen me zeggen?
Want, Je snuift je spijkerbroek toch niet je hersenpan in.
Of je kant en klare unox soep.
Ik wil best wat leren, maar dit is geen uitleg.
Klik om te vergroten...
De Apotheker zei:
Daarnaast dat soort medische en zekere uitspraken zijn ook gebaseerd op lucht en niet op echt onderzoek of je inlezen.
Denk niet dat je daarvoor onderzoek hebt gedaan maar je napraat wat je deels denkt of denkt te weten en dat is geen correct advies maar misinformatie.
Klik om te vergroten...
Kit Kat zei:
Nog even lekker door, Het was maar een idee hoor, probeerde mee te denken. Is het zo moeilijk om dat dan te zeggen tegen mij. Wat is dat toch. Ik praat niet naar wat ik denk of denk te weten. Ik ken in ieder geval twee mensen die door snuiven aardig wat hersenschade hebben. In dit geval had het een andere reden blijkbaar. Ik zou het fijn vinden als je met wat meer respect behandelde. Vind het nogal denigrerend. Niet nodig, ik luister echt wel hoor
Klik om te vergroten...
Kinders... Lief zijn voor het escaleert!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
ALLES is chemisch..... ook je wiet, broek en eten.
Het is Synthetische gemaakt en dat is een groot verschil.
Heeft niks te maken met dat het chemisch is
Klik om te vergroten...

Kit Kat zei:
Oh, kan je dat dan ook normaal tegen me zeggen?
Want, Je snuift je spijkerbroek toch niet je hersenpan in.
Of je kant en klare unox soep.
Ik wil best wat leren, maar dit is geen uitleg.
Klik om te vergroten...
@Kit Kat , deze opmerking hierboven van @De Apotheker is een vrij normale kloppende reactie imo. Ik lees niks kattigs, aanvallends of belerends. Dus de reactie van jou daar op is een tikkie overdreven.


De Apotheker zei:
Daarnaast dat soort medische en zekere uitspraken zijn ook gebaseerd op lucht en niet op echt onderzoek of je inlezen.
Denk niet dat je daarvoor onderzoek hebt gedaan maar je napraat wat je deels denkt of denkt te weten en dat is geen correct advies maar misinformatie.
Klik om te vergroten...
Dit is imo wel een mindere reactie van de Apotheker. Dat had anders gekund!
Foei @De Apotheker !!

Kit Kat zei:
Nog even lekker door, Het was maar een idee hoor, probeerde mee te denken. Is het zo moeilijk om dat dan te zeggen tegen mij. Wat is dat toch. Ik praat niet naar wat ik denk of denk te weten. Ik ken in ieder geval twee mensen die door snuiven aardig wat hersenschade hebben. In dit geval had het een andere reden blijkbaar. Ik zou het fijn vinden als je met wat meer respect behandelde. Vind het nogal denigrerend. Niet nodig, ik luister echt wel hoor
Klik om te vergroten...
@Kit Kat , het soms gaat wat hard of onduidelijk hier op df. Niet boos worden.
Hersenschade puur door snuiven op zich kan niet echt, wel door het middel wat je snuift.
Als de vriend van TS een bommetje speed had genomen had ie het misschien ook of juist niet gehad.
Toch heb je deels wel gelijk dat die soort middelen je maag/darm werking en flora verslechterd.
Dat je 2 mensen kent die daar door hersenschade hebben betekend niet dat iedereen met dit soort klachten schade oploopt.
De kwantiteit, kwaliteit en frequentie van gebruik is van zeer grote invloed op eventuele hersenschade.



Dus lieve @De Apotheker en lieve @Kit Kat , be nice, be sweet, be loving, be respectful.

Nou, genoeg gezweefteef van een oude(re) doos (@Mindless was toch onze zweefteef?), het is vrijdag, weekend. Have fun!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
MetalGuy zei:
Kinders... Lief zijn voor het escaleert!
Klik om te vergroten...

Tja kinders, wij knarren maken namelijk NOOOOOOOOIT ruzieโ€ฆ ? ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‚
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
GroteDoppe zei:
zijn aller eerste punt speed na 3 maanden, na wat dansen in de zon kreeg hij een vreemd gevoel aan z'n rechterkant van z'n hoofd richting zijn oog. Een drukkend, strak gevoel.
Klik om te vergroten...
Dus na die 1e punt kreeg hij al wat hier boven staat van jou?
Dat is een waarschuwing. Beter had hij niet nog eens 3 maal bij genomen daarna.

Mocht het iet weggaan dan ECHT naar de dokter of de weekend spoed.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Tja kinders, wij knarren maken namelijk NOOOOOOOOIT ruzieโ€ฆ ? ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Ik ben ook een ouwe knar hoor. Met 1 volwassen kind, 1 bjna .. En kijk dat is goede uitleg, En mijn drama toen, was ook al 25 jaar geleden, . Nooit te oud om te leren.
Dit soort uitleg was toffer geweest.. thats all
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kit Kat zei:
Ik ben ook een ouwe knar hoor. Met 1 volwassen kind, 1 bjna .. En kijk dat is goede uitleg, En mijn drama toen, was ook al 25 jaar geleden, . Nooit te oud om te leren.
Dit soort uitleg was toffer geweest.. thats all
Klik om te vergroten...
Je bent vast niet een nog oudere knar dan ik. ๐Ÿ˜œ
En hoe oud @MetalGuy is weet ik niet maar hij heeft gelijk, be nice, be respectful and love!

( @Dirkjan wil het gewoon ff benoemen , had ik al even niet gedaan: PIEMEL!)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
wut
Klik om te vergroten...

Nee, wutten koop je bij de apotheek!

Die Dirk is de โ€œgraag piemel roepโ€ periode van een poos terug hier op df al vergeten. Maakt niet uit pik ๐Ÿ˜‰
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kit Kat zei:
Ik heb Sara nog niet gezien, maar we horen dus wel bij de golden oldies hier. .
@MetalGuy @De Dunne .Handig ! Gooi ik mijn misplaatste berichten hier op vroege dementie .
Klik om te vergroten...
Hoe oud is @MetalGuy noou?

Ikkes wel al een poosje een 50 plusser.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."