#1
Heb het paar keer terug gelezen, eerlijk gezegd weet ik niet of dit helemaal klopt. Het heeft alles weg van tolerantie opbouw. Maar of dit ook betekend dat er minder schade optreed durf ik niet zo stellig te plaatsen. Bij dagelijks gebruik ontsnap je nooit helemaal aan het moment waarop het gewoon even niet meer werkt; als in- je er even niks meer van voelt (of weinig). Ondanks dat het op dat moment voor je gevoel niet meer werkt voelt het niet alsof er fysiek geen schade meer word toegedaan, in tegendeel. Persoonlijk voelt het alsof dit wel degelijk het geval is- tot pijn aan m'en haarvaten aan toe tot het moment van echt ontzettend ziek zijn zelfs. En op zich is het ook geen onlogische gedachte volgens mij. Gelukkig ben ik wel gegroeid wat dit betreft, maar heb het helaas vaak genoeg wel laten gebeuren.Down regulatie wil niet meteen zeggen beschadiging. Maar als je linksom of rechtsom minder gevoelig raakt voor speed dan wordt de belasting voor je lichaam die voortvloeien uit de effecten (hartslag, bloeddruk, niet eten/slapen etc) vanzelfsprekend ook minder.
Ik bewaar niet dat het een gezonde levensstijl is, maar het is dwazerij om te denken dat iemand die elke dag gebruikt dan ook iedere dag dezelfde opdonder krijgt als een incidentele gebruiker
Je tweede alinea kan ik me wat beter in vinden. Al was het maar omdat de mate van opdonders ook afhangen van de verdere levensstijl. Als je schade beperkende maatregelen heb genomen (supplementen, shakes... etc.) dan zal de opdonder misschien in wat verzwakte vorm op je neerslaan. Dit is bij incidenteel gebruik wat lastiger te managen omdat het dagelijks gebruik van pep ook niet even iets is wat je kan doen. Mijn behandelaar noemde het ooit topsport, en hoe meer ik daar over nadacht... hoe meer er een kern van waarheid in lijkt te zitten.