Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGezondheidsproblemen lange termijn

Gezondheidsproblemen lange termijn

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Down regulatie wil niet meteen zeggen beschadiging. Maar als je linksom of rechtsom minder gevoelig raakt voor speed dan wordt de belasting voor je lichaam die voortvloeien uit de effecten (hartslag, bloeddruk, niet eten/slapen etc) vanzelfsprekend ook minder.

Ik bewaar niet dat het een gezonde levensstijl is, maar het is dwazerij om te denken dat iemand die elke dag gebruikt dan ook iedere dag dezelfde opdonder krijgt als een incidentele gebruiker
Klik om te vergroten...
Heb het paar keer terug gelezen, eerlijk gezegd weet ik niet of dit helemaal klopt. Het heeft alles weg van tolerantie opbouw. Maar of dit ook betekend dat er minder schade optreed durf ik niet zo stellig te plaatsen. Bij dagelijks gebruik ontsnap je nooit helemaal aan het moment waarop het gewoon even niet meer werkt; als in- je er even niks meer van voelt (of weinig). Ondanks dat het op dat moment voor je gevoel niet meer werkt voelt het niet alsof er fysiek geen schade meer word toegedaan, in tegendeel. Persoonlijk voelt het alsof dit wel degelijk het geval is- tot pijn aan m'en haarvaten aan toe tot het moment van echt ontzettend ziek zijn zelfs. En op zich is het ook geen onlogische gedachte volgens mij. Gelukkig ben ik wel gegroeid wat dit betreft, maar heb het helaas vaak genoeg wel laten gebeuren.

Je tweede alinea kan ik me wat beter in vinden. Al was het maar omdat de mate van opdonders ook afhangen van de verdere levensstijl. Als je schade beperkende maatregelen heb genomen (supplementen, shakes... etc.) dan zal de opdonder misschien in wat verzwakte vorm op je neerslaan. Dit is bij incidenteel gebruik wat lastiger te managen omdat het dagelijks gebruik van pep ook niet even iets is wat je kan doen. Mijn behandelaar noemde het ooit topsport, en hoe meer ik daar over nadacht... hoe meer er een kern van waarheid in lijkt te zitten.
b
bertdenwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal hierbij mijn eigen bijdrage geven:
Gebruik het nu meer als een jaar dagelijk ( met soms een uitzondering wat resulteert in diepe slaap).
1: antwoord op uw vraag:
-extreme sociale isolatie( dit is wat in mijn geval het ergste voorbeeld is in mijn situatie)
-maag darm problemen
-gebitsproblemen
-uitstellingsgedrag vanwege "dag tot dag" leven ( een voorbeeld hiervan is : rekening blijven uitstellen om te betalen, tot er al een boete van meer als 50/200 euro op komt).
- het emotionele aspect
-periodes van ontstekingen.
- de constante paranoa voor controles als ik met auto rondrij.( dus zo goed als dagelijks).
- indien ik een dag niet slaap, denken dat alle geluiden die ik hoor mensen zijn die over mij praten.
-droge huid ( grootste ergernis is bij het scheren en schilfers van mijn wenkbrouwen die in mijn ogen komen)
-criminaliteit "in het milieu" / contact met politie en gerecht ( hierbij wil ik bedoelen, sinds mijn vaste leverancier gestorven is, ik nu terug via via(brol) koop en er ( spijtig genoeg) veel geript en agressie zit in dat wereldje. ook via mijn kant omdat ik mij niet laat bestelen),
of op verhoor moeten bij de overheidsdiensten omdat die persoon dit en dat gedaan heeft.
-impulsief koop gedrag
-1000dingen doen op een dag en eigelijk niets bijdragend gedaan hebben op die dag .
... dit zijn zowat de eerste die in mij opkomen.

De zaken waar ik geen last van heb wil ik niet meedelen omdat ik het gevoel heb , dat dit "aanzetten tot" gaat geven...
Verder wil ik meedelen: houd privé en drugs gescheiden hierbij bedoel ik dat mijn omgeving los is van mijn drugsgebruik,
vb:ik ga alleen maar om met mijn echte vrienden / en bouw bewust geen band op met " de drugsgebruikende" vrienden.
b
bertdenwLid
01-01-2024, 00:00
#3
deze topic wat verder gelezen.
Bij continue gebruik ligt het vooral op schade beperking .
Zo neem ik extra vitaminen en mineralen en kijk ik ook naar mijn voeding ( wat ik de dagen ervoor gegeten heb, met name de geschiedenis van mijn koolhydraten inname, mineralen en fastfood).
Om te slapen is een vast ritueel noodzakelijk de uren voor dat je gaat slapen ( voor mij toch).
het gebruik van in mijn tienerjaren ( tijdens het uitgaan, en afkicken gedurende de week om in het weekend opnieuw te gebruiken) had meer roof op mijn lichaam ( slapen lukte niet ;wat psychoses gaf,vermagering , uitputting) dan mijn huidige situatie/gewenning aan een product ( hongergevoel is er in verhouding met mijn activiteit, net zoals de behoefte hebben aan slaap )
het dagelijks nemen van parameters ( bloeddruk , saturatie, temperatuur)om te kijken of er iets veranderd moet worden aan mijn levensstijl.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
bertdenw zei:
om te kijken of er iets veranderd moet worden aan mijn levensstijl.
Klik om te vergroten...

Zonder te oordelen, maar dit lijkt me vrij duidelijk toch?
b
bertdenwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Zonder te oordelen, maar dit lijkt me vrij duidelijk toch?
Klik om te vergroten...
Hierbij bedoel ik (de levensstijl op speed)
Waar deze topic over gaat. ( ik raad iedereen drugs af want het is een neerwaartse spiraal met 3 eindbestemmingen;
van instelling tot instelling, gevangenis of de dood)]
Veranderende onderdruk is meestal indicatie
Bloedonderzoek geeft meer duidelijkheid hierover.
Moet ik meer zonlicht hebben?
Beweeg ik genoeg. ( omdat ik nu iedere dag thuis ben)
beweeg ik niet te veel? Neem ik genoeg rust ( niet enkel fysiek maar ook mentaal)
Blijf ik doormalen over simpele dingen?
Terugkijken over mijn dagen van hoe ( verbouwingswerken) intensief mijn dagen waren, was mijn voeding aangepast hiervoor.
Heb ik last van spierkrampen, vocht, electrolyten balans......
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
WTF, echt die hulpverlening :X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."