Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang blijf ik wakker van speed?

Hoe lang blijf ik wakker van speed?

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen! Nieuw hier op dit forum, ik ben Bima, 45 jaar, en ook vrij nieuw (nu zo’n anderhalf jaar) in het gebruiken van o.a XTC. Wij hier een heerlijke nacht achter de rug met voor mij voor het eerst speed. Omdat ik dat wilde uitproberen en omdat ik iets wilde waar mijn vriend en ik een nachtje lekker op konden gaan (en misschien zonder XTC omdat we dat over 4 weken ook willen doen). We zijn om 12.00 zaterdagmiddag begonnen, we hadden 3 gram en hebben dit niet helemaal op. Ik denk ook dat vriend iets meer heeft gehad dan ik. Ik was gedurende de dag alsnog best suf en moe… ook om een uur of 5 in de middag nog, om de paar uur een klein lijntje genomen. Voelde op zich wel fijn, tintelingen, licht euforisch, beetje geil, op zich wel lekker, maar bleef best wel moe ig. om een uur of 20.00 heb ik het laatste lijntje genomen. Daar voelden we weinig van. Uiteindelijk ook een half x tc pilletje gepakt en een paar uur later nog een halve. Heerlijke nacht… maar normaal slapen we dan wel rond 5.00. Nu heb ik op
dat moment nognern prettig tripje gehad op Keta (dat was voor mij de tweede keer) met mijn vriend wakend naast me😉 Nu zitten we hier klaar wakker naast elkaar een minion film te kijken😂. Het is 7.15 zondagochtend ! Oké, wat raden jullie aan om weer in een ritme te komen met maandagochtend gewoon weer naar werk…? En hoe laat zou slapen überhaupt weer lukken? Verleiding om weer verder te gaan is ook groter dan anders….
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jullie niet meer bijpakken kun je vanavond als het goed is gewoon slapen.
Zonde van de XTC trouwens, als je over 4 weken weer wil pakken. Daar kun je beter langere pauzes tussen houden.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Foxy Methoxy zei:
Als jullie niet meer bijpakken kun je vanavond als het goed is gewoon slapen.
Zonde van de XTC trouwens, als je over 4 weken weer wil pakken. Daar kun je beter langere pauzes tussen houden.
Klik om te vergroten...
Ja, klopt van de XTC.. Maar klopt het ook dat ik gewoon niet zo superveel voelde van de speed, omdat ik best moe en suf bleef (lange werkweek), ik werd niet super actief of kwam in een drukte rush… juist eerder rustiger dan normaal. Pas na het nemen van de XTC niet meer echt moe… duurt speed langer voordat het werkt? Zijn er dingen waar ik op kan letten?
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan soms subtiel aanvoelen, hoewel je de komende dagen aan je kater zult gaan merken hoeveel het toch veel van je lichaam gevraagd heeft.
Speed werkt wel binnen 2 uur normaal, je hoeft met weinig rekening te houden. Heb je ADHD of ADD? Dan werkt speed vaak soms juist iets meer kalmerend dan oppeppend.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sowieso… echt een nacht overslaan is echt 20 jaar geleden denk ik😂. Ik ben ook benieuwd naar de kater. Wij zijn echt wat aan het experimenteren, ik ben ook op zoek naar middelen die het serotonine level niet zo hard beïnvloeden maar wel prettig zijn tijdens een fijne avond samen of met anderen (wij swingen). Ik vind het leuk om van alles te proberen, vooral de speed een keertje omdat ik ook dacht gelezen te hebben dat je daar geiler van wordt. Anyway voor mij werkte het niet echt. Wellicht nog wel een keertje proberen hoor met een festival of zo. Maar had wel verwacht te kunnen slapen. Eten lukte ook nauwelijks, gelukkig nu weer wel. Dankjewel voor de antwoorden alvast, lees ook graag van anderen hun ervaringen als die ook nog wakker zijn😂
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb geen ADD of ADHD, maar ging wel twijfelen inderdaad…daarom ook graag jullie ervaringen. Ik was niet heel moe toen ik om 12 uur gisteren begon, maar werd het dus wel. Wel ‘lekkere’ tintels in mijn hoofd…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Xtc combineren met speed zou ik ten zeerste afraden en binnen 4 weken weer mdma gebruiken al helemaal.

Als je vandaag gewoon normaal ritme aanhoud en gezond eet kan je vanavond wel weer slapen schat ik zo.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom zou je dat afraden? Voor mij is het allemaal een beetje nieuw.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, als ik vroeger een deftige sleutel punt speed nam, was ik anderhalf dag wakker. Van 1 sleutelpunt!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bima zei:
Goedemorgen! Nieuw hier op dit forum, ik ben Bima, 45 jaar, en ook vrij nieuw (nu zo’n anderhalf jaar) in het gebruiken van o.a XTC. Wij hier een heerlijke nacht achter de rug met voor mij voor het eerst speed. Omdat ik dat wilde uitproberen en omdat ik iets wilde waar mijn vriend en ik een nachtje lekker op konden gaan (en misschien zonder XTC omdat we dat over 4 weken ook willen doen). We zijn om 12.00 zaterdagmiddag begonnen, we hadden 3 gram en hebben dit niet helemaal op. Ik denk ook dat vriend iets meer heeft gehad dan ik. Ik was gedurende de dag alsnog best suf en moe… ook om een uur of 5 in de middag nog, om de paar uur een klein lijntje genomen. Voelde op zich wel fijn, tintelingen, licht euforisch, beetje geil, op zich wel lekker, maar bleef best wel moe ig. om een uur of 20.00 heb ik het laatste lijntje genomen. Daar voelden we weinig van. Uiteindelijk ook een half x tc pilletje gepakt en een paar uur later nog een halve. Heerlijke nacht… maar normaal slapen we dan wel rond 5.00. Nu heb ik op
dat moment nognern prettig tripje gehad op Keta (dat was voor mij de tweede keer) met mijn vriend wakend naast me😉 Nu zitten we hier klaar wakker naast elkaar een minion film te kijken😂. Het is 7.15 zondagochtend ! Oké, wat raden jullie aan om weer in een ritme te komen met maandagochtend gewoon weer naar werk…? En hoe laat zou slapen überhaupt weer lukken? Verleiding om weer verder te gaan is ook groter dan anders….
Klik om te vergroten...
Je moet rekening houden dat de halfwaardetijd van speed 12 uur is. Dus 12 uur na laatste inname van de speed zit nog de helft van de hoeveelheid in je bloed. Daardoor kun je waarschijnlijk niet eerder slapen dan 12 uur na de laatste inname. Soms duurt het nog langer.


Bima zei:
Sowieso… echt een nacht overslaan is echt 20 jaar geleden denk ik😂. Ik ben ook benieuwd naar de kater. Wij zijn echt wat aan het experimenteren, ik ben ook op zoek naar middelen die het serotonine level niet zo hard beïnvloeden maar wel prettig zijn tijdens een fijne avond samen of met anderen (wij swingen). Ik vind het leuk om van alles te proberen, vooral de speed een keertje omdat ik ook dacht gelezen te hebben dat je daar geiler van wordt. Anyway voor mij werkte het niet echt. Wellicht nog wel een keertje proberen hoor met een festival of zo. Maar had wel verwacht te kunnen slapen. Eten lukte ook nauwelijks, gelukkig nu weer wel. Dankjewel voor de antwoorden alvast, lees ook graag van anderen hun ervaringen als die ook nog wakker zijn😂
Klik om te vergroten...
De kater gaat waarschijnlijk echt niet lekker zijn. De hoeveelheid speed die jullie op hebben is best flink. Ook een nacht wakker blijven hakt er al snel in. Ik voel me lichamelijk altijd best gesloopt van speed, en dat kan dan ook wel een week duren voordat weer een beetje normaal functioneer. Twee tot drie weken als ik ook de emotionele dip meereken. Dus je blijft het nog wel even merken.

Als het lukt zou je kunnen proberen om rond 12.00 uur even een paar uurtjes te slapen. Wel je wekker zetten, want anders verleg je heel je ritme. Ook als je het idee hebt dat je niet echt slaapt dan kan het wel helpen een beetje tot rust te komen. Het is vooral belangrijk dat je vanavond op tijd naar bed gaat. Maar het komt ook veel voor dat het niet lukt om de hele nacht door te slapen. Toch zou ik aanraden om in ieder geval om 20:00 uur vanavond proberen te slapen. En dan hopen dat het lukt jezelf uit bed te slepen morgen 🤞

Bima zei:
Waarom zou je dat afraden? Voor mij is het allemaal een beetje nieuw.
Klik om te vergroten...
De combinatie van XTC/MDMA en speed wordt afgeraden omdat je daardoor veel meer kans loopt op (ernstige) gezondheidsklachten. Je kan makkelijker oververhit raken, last krijgen van hartklachten, en ook de kans op psychotische verschijnselen (in de come-down) is groter. Daarnaast is (bij muizen) aangetoond dat de combinatie leidt tot grotere schade aan het brein. Dat terwijl speed juist de effecten van MDMA vermindert. Dus het is het gewoon niet waard.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
AudioAddict zei:
Nou, als ik vroeger een deftige sleutel punt speed nam, was ik anderhalf dag wakker. Van 1 sleutelpunt!
Klik om te vergroten...
Ja speed wordt meestal flink versneden, en een gram bij de dealer is meestal 0,5 tot 0,7 gram. Dus als je 3 gram speed besteld dan blijft er meestal nog iets van 1 gram over ofzo.

Als je zuivere amfetamine-sulfaat inneemt, dan is een bommetje van 60-80 milligram meer dan genoeg om je 6-8 uur lang helemaal up and running te houden. Dan hoef je tussentijds echt niet bij te nemen. Dus stel je wil een hele dag en nacht doorgaan. Dan heb je aan 200 milligram al meer dan zat. En dan ben je echt al best flink aan het gebruiken (te merken aan de kater de volgende dagen).

Ik weet dat het in gebruikerskringen vaak gebeurt dat mensen hele grammen naar binnen harken gedurende een weekend. Maar zulk gebruik vind ik dan ook totaal onverantwoord :wink:
Zelfs de doses die ik hierboven noem beschouw ik al als stevig.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Je moet rekening houden dat de halfwaardetijd van speed 12 uur is. Dus 12 uur na laatste inname van de speed zit nog de helft van de hoeveelheid in je bloed. Daardoor kun je waarschijnlijk niet eerder slapen dan 12 uur na de laatste inname. Soms duurt het nog langer.



De kater gaat waarschijnlijk echt niet lekker zijn. De hoeveelheid speed die jullie op hebben is best flink. Ook een nacht wakker blijven hakt er al snel in. Ik voel me lichamelijk altijd best gesloopt van speed, en dat kan dan ook wel een week duren voordat weer een beetje normaal functioneer. Twee tot drie weken als ik ook de emotionele dip meereken. Dus je blijft het nog wel even merken.

Als het lukt zou je kunnen proberen om rond 12.00 uur even een paar uurtjes te slapen. Wel je wekker zetten, want anders verleg je heel je ritme. Ook als je het idee hebt dat je niet echt slaapt dan kan het wel helpen een beetje tot rust te komen. Het is vooral belangrijk dat je vanavond op tijd naar bed gaat. Maar het komt ook veel voor dat het niet lukt om de hele nacht door te slapen. Toch zou ik aanraden om in ieder geval om 20:00 uur vanavond proberen te slapen. En dan hopen dat het lukt jezelf uit bed te slepen morgen 🤞


De combinatie van XTC/MDMA en speed wordt afgeraden omdat je daarvoor veel meer kans loopt op (ernstige) gezondheidsklachten. Je kan makkelijker oververhit raken, last krijgen van hartklachten, en ook de kans op psychotische verschijnselen (in de come-down) is groter. Daarnaast is (bij muizen) aangetoond dat de combinatie leidt tot grotere schade aan het brein. Dat terwijl speed juist de effecten van MDMA vermindert. Dus het is het gewoon niet waard.
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor de informatie. Niet nog een en keer doen dus! XTC eerste halfje werkte ook minder.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ja speed wordt meestal flink versneden, en een gram bij de dealer is meestal 0,5 tot 0,7 gram. Dus als je 3 gram speed besteld dan blijft er meestal nog iets van 1 gram over ofzo.

Als je zuivere amfetamine-sulfaat inneemt, dan is een bommetje van 60-80 milligram meer dan genoeg om je 6-8 uur lang helemaal up and running te houden. Dan hoef je tussentijds echt niet bij te nemen. Dus stel je wil een hele dag en nacht doorgaan. Dan heb je aan 200 milligram al meer dan zat. En dan ben je echt al best flink aan het gebruiken (te merken aan de kater de volgende dagen).

Ik weet dat het in gebruikerskringen vaak gebeurt dat mensen hele grammen naar binnen harken gedurende een weekend. Maar zulk gebruik vind ik dan ook totaal onverantwoord :wink:
Zelfs de doses die ik hierboven noem beschouw ik al als stevig.
Klik om te vergroten...
Maar dat 6-8 uur up en running heb ik dus helemaal niet ervaren. Wel wakker, toch moe en zeker niet running.. en wij hebben toch pp 100 mg gehad.

Jullie maken me wat bang voor de kater! Ik hou jullie op de hoogte .

Ik heb heel veel aan al jullie reacties.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bima zei:
Maar dat 6-8 uur up en running heb ik dus helemaal niet ervaren. Wel wakker, toch moe en zeker niet running.. en wij hebben toch pp 100 mg gehad.
Klik om te vergroten...

Speed geeft niet een opgefokt energiek gevoel zoals koffie. Van te veel koffie kan je echt totaal niet stil zitten. Maar van speed kun je juist een hyperfocus krijgen. Dat je urenlang stil zit gefocust op één ding. Dat is ook waarom het in het leger wel gebruikt wordt :wink:
Het kan inderdaad best rustig en loom aanvoelen soms.

Als je al moe bent voordat je begint dan krijg je er meestal niet een nog energieker gevoel van. Maar vaak als je besluit om dan een rondje te gaan rennen dan merk je dat dat prima gaat. In die zin is het ook een beetje wat je kiest te gaan doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
AudioAddict zei:
20 jaar geleden waren we daar helemaal niet mee bezig joh. Ik haalde bij de beste pep dealer van Maassluis. Waarom, omdat ie zelf ook heel de dag zijn eigen shit zat te snaaien. Effe drogen onder de kachel en hup, zo die zinksnijer in 😄 Pakkie ging na 2 tikkies de prullenbak in. Dan was ik er weer helemaal klaar mee😄
Klik om te vergroten...
Misschien was jij daar 20 jaar geleden niet mee bezig. Betekent niet dat dat een goede tip is om door te geven aan anderen.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Misschien was jij daar 20 jaar geleden niet mee bezig. Betekent niet dat dat een goede tip is om door te geven aan anderen.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in. Ik neem m'n woorden terug.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Misschien was jij daar 20 jaar geleden niet mee bezig. Betekent niet dat dat een goede tip is om door te geven aan anderen.
Klik om te vergroten...
Heb het verwijderd. Beter.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bima zei:
Waarom zou je dat afraden? Voor mij is het allemaal een beetje nieuw.
Klik om te vergroten...

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Als ik XTC neem kan ik er dan speed bij gebruiken?

Lees meer waarom het combineren van XTC en speed gevaarlijk is. Het kan leiden tot overbelasting van het hart, lichamelijke uitputting en een hevige kater.
www.drugsenuitgaan.nl

Of zie de post van @Neo-Shulginist hier boven. Legt het nog beter uit :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bima zei:
Sowieso… echt een nacht overslaan is echt 20 jaar geleden denk ik😂. Ik ben ook benieuwd naar de kater. Wij zijn echt wat aan het experimenteren, ik ben ook op zoek naar middelen die het serotonine level niet zo hard beïnvloeden maar wel prettig zijn tijdens een fijne avond samen of met anderen (wij swingen). Ik vind het leuk om van alles te proberen, vooral de speed een keertje omdat ik ook dacht gelezen te hebben dat je daar geiler van wordt. Anyway voor mij werkte het niet echt. Wellicht nog wel een keertje proberen hoor met een festival of zo. Maar had wel verwacht te kunnen slapen. Eten lukte ook nauwelijks, gelukkig nu weer wel. Dankjewel voor de antwoorden alvast, lees ook graag van anderen hun ervaringen als die ook nog wakker zijn😂
Klik om te vergroten...
Swingen en drugs. Ik haat de combo.
Maar om je toch iets van zinnig antwoord te geven.
Volgens mij is GHB meer wat je zoekt.
- Je kunt er super geil van worden.
- Je blijft er niet lang op wakker zoals met speed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Speed geeft niet een opgefokt energiek gevoel zoals koffie. Van te veel koffie kan je echt totaal niet stil zitten. Maar van speed kun je juist een hyperfocus krijgen. Dat je urenlang stil zit gefocust op één ding. Dat is ook waarom het in het leger wel gebruikt wordt :wink:
Het kan inderdaad best rustig en loom aanvoelen soms.

Als je al moe bent voordat je begint dan krijg je er meestal niet een nog energieker gevoel van. Maar vaak als je besluit om dan een rondje te gaan rennen dan merk je dat dat prima gaat. In die zin is het ook een beetje wat je kiest te gaan doen.
Klik om te vergroten...
Ugh ja dat opgefokte van koffie... Drink het nu noodgedwongen weer een tijd niet om die reden. Krijg dat altijd na een tijd lang koffiedrinken elke dag, zelfs met maar 1 tot 2 koppen per dag.

Speed was echt totaal niet wat ik ervan verwachtte. Ik verwachtte dus inderdaad dat effect van koffie/caffeïne, maar dan keer 10. Maar ik werd er rustig en toch energiek van. En inderdaad heel erg gefocust waardoor vocaliseren van gedachten (doe ff normaal mindless... práten) super makkelijk en vloeiend werd.

Maar inderdaad, je voorafgaande mood heeft sterke invloed op je uiteindelijke ervaring met speed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."