Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM] Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

[TvdM] Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
f
festivalchickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Report van de maand!

Hallo allemaal!

Weer een newbie hier, dus ik zal me even voorstellen; ik ben een 19-jarige meid uit Limburg en ik ben altijd al erg nieuwsgierig geweest naar drugs, sinds mijn puberteit eigenlijk. Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring, maar omdat ik me in de ‘alternatieve’ scene bevind, ben ik omringt door mensen die vanalles geprobeerd hebben. Er heerst echter geen peer-pressure; als ik wat doe, dan doe ik het omdat ik het ook echt zelf wil en bereid me goed voor.
Hier heb ik heel wat leuke tripreports gelezen en nu is het tijd voor mijn eerste tripreport! Namelijk mijn eerste ervaring met truffels!

Wat: 1 portie Atlantis Truffels (thee)
Met wie: Ongeveer 15 man, waarvan er ong 5 nuchter waren
Set: Zenuwachtig, maar vooral heel erge zin erin, heel benieuwd
Setting: ‘Space-party’ bij iemand thuis

Oke, het was dus een ‘space-party’ bij iemand thuis. Er waren 2 regels; je moest iets ‘spacends’ meenemen en je mocht iets gebruiken als je dat wilde, maar hoefde natuurlijk niet. Iedereen had vanalles meegenomen; bellenblaas, zo’n lichtgevende stokjes, lazerlampjes, discolamp, posters met rare kleuren en figuren, springtouwen, noem maar op.
Er was iemand die de muziek verzorgde (psytrance/goa) en er was een beamer met hele gave visuals ^^

Ik had me van tevoren heel goed ingelezen, zodat ik wist wat ik kon verwachten. Omdat ik bang was dat ik het vies zou vinden, wilde ik er thee van maken. Dat wilde de rest ook wel, dus uiteindelijk voor 5 man thee gezet. Rond 9 uur/half 10 was de thee klaar en dronken we het rustig op. Inmiddels had iedereen zijn spul gehad en was het wachten maar! (Anderen hadden 2-cb of aten de truffels gewoon en 1 iemand had lsd).

Een vriend van mij moest er ineens van overgeven, daar schrok ik wel een beetje van, ik was bang dat ik er ook van moest overgeven... Maar meteen daarna was het weer goed. Ik was ook wel een beetje misselijk, maar dat hoort erbij dacht ik. Gewoon over je heen laten komen. Ik voelde het tintelen tussen mijn ogen en daarna ging het richting mijn hart en mijn handen. Dat was wel een lekker gevoel. Vlak daarna werd alles een beetje wazig.

We verplaatsten ons, gingen lekker onderuit op de bank zitten (we zaten in een soort veranda achterin de tuin). Vanaf dat moment ging het heel snel. Mijn zicht werd nog waziger en alles golfde op de muziek. Ik zag alles in golven. Het werd maar heftiger en heftiger en ik wist niet meer waar ik naar moest kijken.. Alles deed raar, gezichten werden wazig, lampjes waren mooi, en die posters...

Een poster hing recht tegenover mij. Het was een poster met figuurtjes en felle neonkleuren met in het midden Ganesh (die god met olifanten-gezicht). Voor mijn gevoel heb ik een uur naar die poster zitten kijken... Alles ging bewegen en de kleuren veranderden steeds en het leek net alsof die olifantengod uit de poster kwam.. Aan de ene kant vond ik het helemaal geweldig, maar aan de andere kant werd ik ook wel angstig. Het was heel erg heftig en ik dacht ’wanneer houdt dit op?’ ‘Ik wil niet dat dit de hele tijd zo blijft...’ De rest ging ook aardig en soms vroeg er iemand ‘Gaat het nog?’ En ik zei ‘Ja gaat wel, maar t is wel heftig’.

Ik kon ook helemaal niet praten.. Ik kon mezelf niet uitdrukken hoe ik t vond. Van mezelf ben ik heel rustig en ik dacht dat ik door truffels misschien ook wat spraakzamer zou worden. Maar dat was helemaal niet het geval, ik was helemaal in mezelf gekeerd, helemaal in mijn eigen wereldje.
Iedereen zat in zijn eigen wereldje, de hele tuin was een hele andere wereld geworden. Iedereen vermaakte zich, met chocola of was bellen aan het blazen, of gefascineerd naar een kussen of springtouw aan het kijken.

Ik vroeg aan een vriend van mij om even te gaan lopen door de tuin. We gingen op 2 tuinstoelen zitten en de frisse lucht was wel even lekker, ik had het bloedheet. Hij zag allemaal leuke dingen; ‘wow kijk naar die struik!’ ‘kijk naar die boom!’ Ik keek op een gegeven moment naar de lucht, naar de wolken en het was zo mooi... Ik zag allemaal figuurtjes, die dansten met de wolken mee. Supergaaf vond ik het, al die patronen. Ineens rende de gastheer door de tuin voorbij, superblij met z’n armen in de lucht. Wij allemaal een lachkick. Ik dacht bij mezelf man.. Als er nu iemand de tuin in zou komen die geen idee heeft van dit feest, wat zou die dat denken...?! Net of je in een gekkenhuis bent beland, zo debiel was iedereen bezig. Maar het was o zo grappig.

Ik vroeg aan een vriendin van mij die nuchter was, of ze met me naar de wc wou gaan. Ik wist de hele tijd niet of ik nou naar de wc moest of niet. Het leek alsof mijn kont verdoofd was, of kwam dat doordat ik zolang gezeten heb? Ik was ook een beetje bang dat ik straks in m’n broek zou plassen ofzo, mijn kont sliep gewoon xD Maar eenmaal op de badkamer was het een hele opluchting. Het voelde ook zo lekker om naar de wc te gaan. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren enorm, zo mooi vond ik het.. We hebben de hele tijd nog op de rand van de badkamer gezeten, ik vond het op de een of andere manier heel fijn daar. Ik wou er niet meer weg. Op dat moment kon ik ook weer een beetje praten en zei dat ik dit echt niet had verwacht. Je ziet het wel eens op tv of je hoort erover, maar ik had echt niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Mijn vriendin had wat dextro voor me gehaald, ik wou even rustig aan doen. Ik heb de halve reep opgegeten volgens mij :tongueout: En toen weer terug. Er had nog iemand overgegeven, voor haar was het ook de eerste keer. Daar ben ik de hele tijd nog blijven zitten, dextro’s eten.
Het begon een beetje uit te werken, maar dit vond ik juist het fijnste van de hele trip. De rest kwam een beetje om ons heen staan en had het overal en nergens over. Superveel lachkicks gehad toen. Daarna weer terug in de veranda gaan zitten, naar de mooie visuals kijken op de beamer. Weer lachkicks om niks. Ik had het gevoel alsof het 8 uur ’s morgens was, maar toen ik naar de tijd keek was het pas 12 uur geweest. Superraar was dat. De rest ging allemaal naar huis en wij gingen ook slapen.

Het was echt een bizarre avond en ik had dit totaal niet verwacht. Mijn visuals waren zo heftig. Achteraf gezien vond ik het een hele gave ervaring maar nu snap ik ook dat je het echt moet doen als je je lekker voelt en ik snap helemaal dat je hier heel fout op kunt gaan.
Voor een eerste keer was het misschien toch wat te druk en had ik misschien iets minder moeten nemen, maar ik ben blij dat alles goed is gegaan 
Het heeft zeker veel indruk op me gemaakt. Till the next tripreport!
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

Hoeveel had je genomen 15 gram? Enne nice dat een chick truffels/paddos doet. Respect! :rock:

NIce trip reportje too heb er van genoten!
f
festivalchickLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

Ja, gewoon een hele portie.
Ik was er aan het denken om een halve portie te doen voor de eerste keer, maar op de een of andere manier dacht ik dat het dan niet zo sterk zou zijn door de thee.
Vond het wel jammer dat ik niet zo spraakzaam was :tongueout:
Misschien een keer een andere soort proberen?
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

Een mooi tripreport.
Je hebt een prachtervaring gehad en wat een leuke setting. Voor een eerste keer lijkt het mij wel lastig, al die mensen, je hebt een goed vertrouwen. Ik probeer in een truffeltrip zo min mogelijk te analyseren en zoveel mogelijk te observeren, dat neem ik mij voor, meegaan en omarmen. Soms praat ik, soms niet, woorden zijn vaak erg moeilijk. Muziek en visuals kunnen mij volledig mee/leegzuigen. (Ik denk niet dat je teveel hebt gehad, eerder de setting was iets te druk, je probeert 'normaal' te converseren, dat gaat gewoon niet.)

Het is heel herkenbaar (zeker de eerste keer) dat je denkt wanneer stopt dit, ik wil niet zo blijven... volgende keer loslaten of vragen - blijft dit zo?

Veel plezier de volgende keer.... :)
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

reverb zei:
Een mooi tripreport.
Je hebt een prachtervaring gehad en wat een leuke setting. Voor een eerste keer lijkt het mij wel lastig, al die mensen, je hebt een goed vertrouwen. Ik probeer in een truffeltrip zo min mogelijk te analyseren en zoveel mogelijk te observeren, dat neem ik mij voor, meegaan en omarmen. Soms praat ik, soms niet, woorden zijn vaak erg moeilijk. Muziek en visuals kunnen mij volledig mee/leegzuigen. (Ik denk niet dat je teveel hebt gehad, eerder de setting was iets te druk, je probeert 'normaal' te converseren, dat gaat gewoon niet.)

Het is heel herkenbaar (zeker de eerste keer) dat je denkt wanneer stopt dit, ik wil niet zo blijven... volgende keer loslaten of vragen - blijft dit zo?

Veel plezier de volgende keer.... :)
Klik om te vergroten...

Helaas heb ik de eigenschap om mijn trip op paddos of truffels altijd te analyseren en soms trek ik het zelfs naar de realiteit. Hierdoor kom je snel in een bad trip maar ik kan er niks aan doen ik wil op de een of andere manier altijd toetsen of de trip echt is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

festivalchick zei:
Ja, gewoon een hele portie.
Ik was er aan het denken om een halve portie te doen voor de eerste keer, maar op de een of andere manier dacht ik dat het dan niet zo sterk zou zijn door de thee.
Vond het wel jammer dat ik niet zo spraakzaam was :tongueout:
Misschien een keer een andere soort proberen?
Klik om te vergroten...

Toen ik eens tijdje terug (wat te sterke) paddo thee gemaakt met gedroogde yut de smartshop. Was ook niet echt spraakzaam maar maakte me om erg veel dingen druk. Het was in een leegstaand huis van me ouders, Eenmaal toen ik iedereen naar buiten wist te krijgen was het daar echt een verschil van hel en hemel als dat bestaat. Leefde echt in een tekenfilm toen prachtig mooiste moment wat ik op paddo's had/ (was wel beetje gevaarlijk we dwaalden rond bij het kruispunt bij een park eerst liep bijna voor een auto paar keer maar was een unieke ervaring. Jammer dat het tegenwoordig zovaak bad gaat als ik die dingen neem.

Heerlijk reportje mooi omschreven hoe je dat moment hebt ervaard, met wat leuke en mindere dingen zoals ook in het leven het is :)

Peace!
L
LaristamaahnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

Is het echt zo dat als je die truffels doet je dan allemaal dingen ziet, zegmaar intense kleuren etc een beetje rare dingen(geen dingen die er niet zijn maar dat je alles wat anders waarneemt).
Ik ga namelijk zaterdag met een groepje van 5 man(wij, 3 meisjes en nog 2 jongens) ook truffels doen, ook atlantis.... hun zeggen dat dit vooral een lachkick is(de mensen die ze al gedaan hebben) maar ik denk dat ik zo ga nadenken....
Ik probeer altijd voordat ik wat nieuws probeer wat te leren over het product zodat ik weet wat ik kan verwachten en wat ik kan doen als ik bad ga of iemand bad gaat...
En ben je tijdens zo'n trip echt helemaal ergens anders of weet je nog steeds wat je doet en heb je je zelf nog in de hand( net als met bijvoorbeeld xtc )
En weet je misschien nog hoelang het ongeveer duurde voordat je wat merkte met die thee, wij gaan namelijk ook thee zetten :)
L
LemonHazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

Zeer mooie tripreport!
S
SeliomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Eerste tripreport: Truffels! (Atlantis)

als ik wat doe, dan doe ik het omdat ik het ook echt zelf wil en bereid me goed voor.
Kijk dit probeer ik mijn leerlingen bij te brengen, als je iets probeer, doe het omdat je het zelf wil en bereid je goed voor!

Hulde!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."