Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHollandia + 2c-b, eindelijk weer een echt geslaagde trip

Hollandia + 2c-b, eindelijk weer een echt geslaagde trip

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Report van de maand!
Wie: ik, later op de avond kwam J erbij
Waar: bij mij thuis en eventjes buiten
Wat: 15 gram hollandia en 30 mg 2c-b

Op mijn tweede atlantis trip na ben ik helaas nooit echt diep gegaan met trippen, wat vooral kwam door de moeite die ik had om een portie truffels naar binnen te werken. De truffels als truffelthee zonder extra smaakje naar binnen werken lukte mij niet echt zo goed en de vorige keer toen ik het met vla probeerde was het ook geen succes. Dit keer wilde ik het met soep proberen. Solotrips plan ik altijd van tevoren en ik vond het weer tijd voor een trip. Helaas was er enkele dagen voor de geplande trip iets vervelend gebeurd, waardoor ik zat te twijfelen of het wel verstandig zou zijn om te truffelen. Bijna tot op het laatste moment twijfelde ik, maar toen ik thuis kwam van mijn werk zag ik de Shpongle cd die ik ongeveer een maand geleden besteld had eindelijk in mijn brievenbus liggen. Dit kon geen toeval zijn, dus ik besloot om de trip door te laten gaan. Hellboy 2 kwam die dag op tv en die film vind ik wel goed bij een trip passen, na Hellboy 2 was er niets meer op tv wat bij een trip past, dus ik had het vermoeden dat er wat zou gebeuren waardoor ik later op de avond geen interesse meer zou hebben in de tv, een positief voorteken dus. Ik had best wel honger en die dag niet zoveel gegeten, waardoor ik twijfelde of ik de truffels met soep in zou nemen of met een kant-en-klaarmaaltijd. Een kant-en-klaarmaaltijd vult meer, maar mijn maag was toch zo goed als leeg en als het teveel eten zou zijn om de truffels goed te laten werken had ik nog wat 2cb tot mijn beschikking. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de kant-en-klaarmaaltijd. Ik sneed de truffels in stukjes terwijl de maaltijd opwarmde en mengde ze daarna door de maaltijd heen. Rond 18:30 nam ik de truffels in. De tijden weet ik niet allemaal zo precies meer.

De truffels gingen vrij makkelijk naar binnen, maar toch merkte ik de truffels af en toe wel vrij duidelijk, zowel qua smaak als qua textuur. Toen ik alles bijna op had voelde ik me een beetje misselijk en ongemakkelijk, maar gelukkig bleef dit gevoel niet zo lang hangen en bleef alles binnen. Door de tijd die ik nodig had om alles naar binnen te werken voelde ik de truffels al vrij snel opkomen. Ik was op Uitzending Gemist aan het kijken naar een aflevering van Storage Wars Texas. Eigenlijk had ik niet zo'n zin meer om het af te kijken, maar het duurde niet zo lang meer en ik wilde het aan de andere kant ook graag even afkijken. Toen Storage Wars afgelopen was zette ik Shpongle op om goed in de trip te komen. Het geluid van de tv zette ik uit en zette het vast op de zender waarop Hellboy 2 zou komen. Ik voelde dezelfde soort van tinteling en spanning die ik ook voelde voordat de truffels in sloegen bij mijn diepste trip, dus ik wist al gelijk dat het een goede trip zou worden. Toen de trip echt op begon te komen, merkte ik al gelijk dat die duisterder was dan normaal. Meestal zie ik vanaf het begin van de trip alles in een bepaalde kleur, oa groen, pasteltinten en geel, maar deze keer had zwart de overhand en leek alles donkerder te worden. De CEV's waren een beetje onheilspellend, ik zag vooral rood en duister en af en toe een soort van monster, maar niet echt angstaanjagend gelukkig. Ik probeerde te CEV's wat minder duister te krijgen door aan leuke, onschuldige dingen te denken, maar dat wilde niet echt lukken, daarom besloot ik om voorlopig even mijn ogen open te houden. Ik opende de gordijnen in de hoop dat er meer licht in de trip zou komen (in de zomer heb ik de gordijnen meestal dicht om de warmte buiten te houden). Het hielp niet echt en eigenlijk vond ik de gordijnen dicht fijner, omdat dat een gevoel van geborgenheid gaf. Ik besloot om de gordijnen nog even open te laten, omdat ik het anders te donker vond en lamp aan leek mij te licht, binnenkort maar eens sfeerverlichting kopen. Ondertussen was de film begonnen, dus keek ik daar een beetje naar. Ondertussen keek ik ook een beetje rond in de kamer en sloot een paar keer mijn ogen, maar de trip bleef duister. Ik kreeg intussen ook OEV's en zag af en toe wezens in de schaduwen. Het schoot me te binnen dat ik gloeistaafjes had, dus ik pakte de koker met de gloeistaafjes en sloot de gordijnen. Ik knakte het staafje en zag het oplichten bij de barsten, even schudden ik kreeg het licht wat ik nodig had. Er zaten dingetjes bij waarmee je de gloeistaafjes als armband kan dragen en deed het om mijn arm, daarna deed ik een ander gloeistaafje om mijn andere arm. Het voelde alsof de gloeistaafjes mij beschermden. De OEV's werden wat minder duister, ik sloot mijn ogen en zag dat de CEV's weer als vanouds waren, ik zag diverse kleurrijke werelden. Ik besloot om mijn sokken uit te doen, hoe meer je voelt, hoe beter de trip. De trip beviel zo goed dat ik zat te twijfelen of ik wel 2c-b bij zou nemen, een goede trip heeft geen opsmuk nodig. Ik moest naar de wc en besloot om gelijk mezelf in de spiegel te bekijken, normaal vind ik dat altijd wel lek om even te doen als ik wat op heb, maar deze keer voelde ik me niet helemaal op mijn gemak, dus ging ik al snel weer weg voor de spiegel. Rond 21:15 besloot ik om mijn huis af te sluiten en ik liep naar beneden om de deur op slot te doen. De gang was donker en voelde een beetje bedreigend, maar het was weer alsof de gloeistaafjes mij beschermden. Toen ik weer op de bank lag zat ik er aan te denken om er toch wat bij te nemen, de vorige keren dat ik truffels had gecombineerd was de trip niet zo heel bijzonder en toen was het al leuk, dus bij een echt goede trip verwachtte ik dat het helemaal geweldig zou zijn. Omdat de trip nog wat duistere kantjes had, zat ik er aan te denken om xtc bij te nemen in plaats van 2c-b, aangezien xtc voor meer blijheid zorgt. Ik zat denk ik zo ongeveer 15-20 minuten op de bank met 2c-b in mijn ene hand en xtc in de andere, twijfelend welke ik zou nemen. Uiteindelijk koos ik voor de 2c-b, omdat ik xtc meer iets vind voor in gezelschap.

Rond 21:45 nam ik 30 mg 2c-b in. Ongeveer een kwartier later werd ik gebeld door een vriend, J. Hij vroeg of hij even langs kon komen. Over het algemeen trip ik liever alleen en als ik een solotrip heb gepland wil ik geen bezoek, maar het voelde alsof het voorbestemd was, ik zag dit als de gebeurtenis die ik aan het begin van de trip verwachtte en zei dat hij langs kon komen. J en ik hebben zo'n goede band dat stiltes niet ongemakkelijk voelen en meestal als ik wat gebruik is dat samen met hem, dus ik zou me gewoon wat meer terug kunnen trekken als ik daar behoefte aan zou hebben. Rond 22:15 voelde ik de 2c-b licht opkomen. Het voelde een beetje alsof de truffels en 2c-b met elkaar gingen vechten, ik zag ze beiden als personen in CEV's met elkaar vechten en het voelde alsof mijn hoofd en hersenen alle kanten op getrokken werden. Dit verraste mij, omdat de 2c-b de truffels zo goed hielp tijdens mijn vorige trip waarbij ik de truffels al vrij snel weer uitgekotst had. Het was een beetje alsof ze twee broers zijn, als eentje problemen heeft helpt de ander, maar als het met allebei goed gaat zijn het rivalen. Gelukkig duurde dit niet zo lang en begonnen ze wat beter te mixen. J belde aan en aan mijn grote pupillen kon hij al gelijk zien hoe laat het was, dus ik vertelde hem dat ik truffels en 2c-b op had. Hij zei dat hij niet zo lang zou blijven, omdat hij nog langs de coffeeshop wilde. Intussen begonnen de effecten van de truffels en de 2c-b een beetje in elkaar over te vloeien, ik zag nog steeds de visuals van de truffels, zowel met ogen open als ogen dicht, maar ik zag ook een beetje de bewegelijkheid en sporen als iets bewoog van 2c-b. J vroeg of ik zin had om mee te gaan en gaf aan dat het een bijzondere ervaring is om rondgereden te worden tijdens een trip. Omdat ik graag nog een keer buiten wil trippen, leek het mij leuk om mee te rijden, maar ik had geen zin in de drukte van de stad en de shop, dus zei dat ik wel in de auto zou blijven. In de auto hadden we gewoon de radio aan staan, maar toch voelde de muziek en alles speciaal. De autorit voelde wat onwerkelijk, het was een beetje alsof ik in een computerspel zat. Op een gegeven moment reden we op de dijk en zag ik de stad wat verderop liggen, de stad zag er echt mooi uit, met alle lichten. Toen we op de brug over de rivier de stad in reden was het net alsof ik overspoeld werd door een zee van licht, het was echt prachtig. Aangekomen in de buurt van de coffeeshop zei ik dat ik toch echt in de auto zou blijven, ik was bang dat ze in de shop misschien moeilijk zouden doen als ik daar met reuze pupillen binnen zou lopen en het was best wel druk in de stad, in de auto voelde ik mij beschermd. Ik voelde me niet helemaal prettig, dus deed de auto op slot. Gelukkig kwam J vrij snel weer terug en toen reden we weer naar mijn huis. Ook de terugweg voelde echt speciaal aan. Bij mij thuis aangekomen merkte ik dat de 2c-b z'n piek had bereikt, alles was een grote chaos. Ik ging op de bank liggen en zette weer muziek van Shpongle op en J nam ook wat 2c-b en ging daarna blowen. De truffels deden ook nog steeds goed hun werk. De CEV's waren intussen ook erg leuk geworden, ik zweefde in de truffelwerelden, waar de tijd leek stil te staan en van alles in de lucht zweefde en ik vloog alle kanten op. Ik zweefde onder andere rond in zo'n typische amerikaanse voorstad zoals je in films ziet. Het voelde ook een beetje alsof ik ingedrukt en uitgerekt werd. Toen J weer binnen was hadden we het over live-optredens ofzo, ik weet niet meer precies, maar ik zei dat Shpongle hele bijzondere live-optredens heeft en zette een live-optreden op die op youtube stond. Nuchter had ik al een keer wat stukjes van een live-optreden gezien en vond dat al bijzonder, maar tijdens de trip was het helemaal geweldig. De mensen van Shpongle zijn echte kunstenaars. Ik keek naar mijn tenen en vond ze zo bijzonder dat ik ze enige tijd heb liggen bestuderen terwijl ik ze wat aan het bewegen was. In de loop van de tijd kreeg ik wat meer behoefte om me terug te trekken, dus zei wat minder en deed meer mijn ogen dicht. J had dit goed in de gaten en ging zelf ook liggen op mijn andere bank. Op een gegeven moment voelde ik de trip wat afzwakken en wilde ik eigenlijk naar bed gaan en slapen, maar ik wilde eerst zeker zijn dat J goed in staat zou zijn om zonder problemen thuis te komen, dus ik bleef met mijn ogen dicht op de bank liggen nagenieten. Rond 3:00 vroeg ik aan J of hij zich al helder genoeg voelde om thuis te komen en hij zei dat dat wel zou moeten lukken. Hij woont dichtbij en hier in het dorp is het 's nachts toch uitgestorven. Ik maakte me klaar om naar bed te gaan en heb die nacht heerlijk geslapen.

Al met al was de trip erg geslaagd, ik ben blij dat ik na een paar mindere trips weer lekker diep ben gegaan. Ik merkte dat het erg leuk is om (in het donker) rondgereden te worden tijdens een trip, alles ziet er erg mooi uit en in de auto voelde ik mij goed beschermd. Hoewel ik in eerste instantie zat te twijfelen en de trip in het begin een beetje duister was, heb ik mij nooit echt angstig gevoeld en heb ik van ieder moment genoten. De kant & klaarmaaltijd was niet perfect, maar wel goed genoeg om de hele portie truffels naar binnen te werken zonder echt misselijk te worden. De 2c-b bleek een leuke toevoeging te zijn, hoewel het in eerste instantie een beetje botste. Shpongle blijft mijn favoriete tripmuziek en merkte dat zeker het zien van een live-optreden een goede trip garandeert. Ik was blij dat ik besloten had om toch te truffelen.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tof report! Leuk geschreven, meeslepend en duidelijk. Binnenkort krijg ik ook mijn eerste 2-cb pilletjes binnen, ben benieuwd hoe dat gaat! Ik hou 2-cb en truffelen wel nog gescheiden, vooral voor de eerste keer, maar als ik het zo lees ben ik wel nieuwsgierig om de twee te combineren! Bedankt voor je mooie report!
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pandan zei:
Tof report! Leuk geschreven, meeslepend en duidelijk. Binnenkort krijg ik ook mijn eerste 2-cb pilletjes binnen, ben benieuwd hoe dat gaat! Ik hou 2-cb en truffelen wel nog gescheiden, vooral voor de eerste keer, maar als ik het zo lees ben ik wel nieuwsgierig om de twee te combineren! Bedankt voor je mooie report!
Klik om te vergroten...
Dankje. :)
Da's mooi, het is erg leuk spul. Het is idd om nieuwe dingen in eerste instantie zonder ander spul te proberen. 2c-b is zeker ook leuk op zichzelf, het staat hoog op mijn lijstje van favorieten. Het is lekker bizar spul. Ik raad je wel aan om geduld te hebben, het duurt lang voordat 2c-b z'n piek heeft bereikt, ongeveer 2 uur. Het begint zo ongeveer 30-45 minuten na inname en bouwt zich heel langzaam op, pas na zo'n 1,5 uur merk je pas wat tripeffecten. Ik had de eerste keer iets te weinig geduld en nam toen uiteindelijk iets teveel, wat lichamelijk wat oncomfortabel werd, maar het was verder een fantastische trip. Veel plezier alvast. :)
s
sejkuLid
01-01-2024, 00:00
#4
leuk report man!!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg leuk tripverslag! Het geeft mij een goed inzicht van het verloop.
Het lijkt mij heerlijk om gereden te worden, in een trip. Shpongle live is zeker erg goed, zoveel kleur en theater met goede muziek.

Ik heb de combinatie nooit gehad, ik zal deze onthouden. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."