Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHollandia truffels (15g) - 'Wereldjes'

Hollandia truffels (15g) - 'Wereldjes'

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie? - Ik alleen, vrouw, 30 jaar, 1.80m, ~67kg
Wat? - 15 gram Hollandia truffels
Waar? - Thuis (appartement, ~85m2)
Wanneer? - 23/06/2017

Waarschuwing vooraf
: het is weer een mega lang report geworden, excuses daarvoor! Ik schrijf deze reports in eerste instantie vooral voor mezelf om later terug te lezen, maar ik kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen zin heeft zich er doorheen te ploegen. ^^

Een week geleden verorberde ik al een lekker (ahum) portietje Hollandia truffels, zoals het een echte Hollander in België betaamt, maar deze truffels deden niks. Daarom was de smartshop zo vriendelijk mij een nieuwe portie op te sturen. Net als de vorige keer zaten de truffels een beetje losjes in hun verpakking toen ik ze ontving, niet meer vacuüm, vermoedelijk door het warme weer. Dit was ook het geval bij de vorige truffels, geen idee of dit de oorzaak is geweest van het feit dat ze niet werkten, maar ik besloot dit keer geen risico te nemen. Vrijdag haalde ik de nieuwe truffeltjes op bij het postkantoor en vrijdagavond zaten ze in mijn maag. :grin: Ik was niet van plan geweest om naar tripland te vertrekken die avond, het was een beetje een impulsieve actie (wel nadat ik het van tevoren even goed overwogen had en met mijn nieuwe digitale tripmattie SanneBanne overlegd had xD).

Ik was benieuwd, want Hollandia truffels worden beschreven als een van de sterkste truffels. En als een van de meest 'smakelijke', dit kan ik niet beamen, het smaakt allemaal even erg naar poep als je 't mij vraagt…

T+0:00 (23.30 uur)
Veel te laat vrat ik de truffels. Moest nog een aantal dingen doen, wilde nog even badderen, en twijfelde ergens ook toch nog wel een heel klein beetje omdat ik me minder mentaal voorbereid voelde dan vorige week en omdat ik met een aantal werkdingen in m'n hoofd zat. Maar och, wat kon het ook kwaad. Sanne en ik hadden weer op Facebook afgesproken. Ik vind solotrippen prima, maar nu de mogelijkheid er is, vind ik het toch leuker en gevoelsmatig 'veiliger' om iemand op de achtergrond op FB te hebben die ervan weet en die eventueel beschikbaar is. Zij was al lekker high van de hasj ('gebeurde gewoon zomaar' lol) dus het was meteen erg gezellig. Het Facebook-gesprek is ook wel handig nu, want ik kan erin terugkijken voor tijdsindicaties.

De truffels heb ik kokhalzend weggewerkt, ze waren op de een of andere manier veel harder dan gewoonlijk en daardoor moeilijker te pletten, het was dit keer dus echt cup-a-soup met harde grotere stukken truffel erin, nou een ware delicatesse hoor maar niet heus. :tongueclosed: Hopelijk was het een teken van versheid!

T+0:20 (23.50 uur)
Ik had niet gegeten van tevoren en verwachtte dus snel effect, maar ik voelde na twintig minuten nog niets (behalve opvliegers). Ik begon me af te vragen of deze truffels er soms ook de brui aan gaven, maar a) dat leek me redelijk sterk, en b) het kon me nu ook iets minder schelen wat er zou gebeuren, aangezien het een impulsieve actie was was alles wat ik kreeg mooi meegenomen en alles wat ik niet kreeg, tsja, niet. :yum: Toch hoopte ik dat ik de truffelwereld snel mocht verwelkomen.

T+0:30 (00.00 uur)
Ah, daar hadden we de oh zo bekende bodyload. Bepaalde spanning, beetje misselijk, klamme handjes, warm. Ook begon ik de lamp fascinerend te vinden, die bewoog een beetje en het licht leek feller geel (echt géél, bijzonder want in vorige truffeltrips vond ik het eerder oranje).

T+0:40 (00.10 uur)
Alles werd geel en droomachtig en de kamer deinde een beetje op en neer, alsof er een soort filter over mijn beeld lag, maar héél erg subtiel. Als ik iets op Facebook naar Sanne typte leek het golvende steeds meteen weer weg, ging ik weer liggen dan kwam het terug. De opkomst was een stuk milder en trager dan dat ik van voorgaande keren gewend was, maar het was wel prettig. Heel comfortabel en zacht.

T+0:50 (00.20 uur) - Droomwereldje
Op dit moment heb ik aan Sanne gestuurd: 'Als het effect zo blijft dan vind ik dit zeker geen sterke truffel.' Het was wonderbaarlijk mistig en vredig. Het dromerige gevoel nam toe. Ik had nog niet echt sterke visuals, maar het gevoel en de gele kleur van het filter over mijn gezichtsveld maakte dat ik een beetje de vibe van droomvlucht in de Efteling kreeg. Ik zakte lekker weg in gelige wolken. Voelde me een baby in een wiegje, liefdevol ondergestopt, zonder volwassenenzorgen. Het beeldscherm van mijn telefoon kreeg een soort achtergrondwaas van regenboogkleurtjes. Deze droomstaat was heerlijk. Mijn gedachtenpatroon was op dit punt nog volledig normaal.

T+1:00 (00.30 uur) - Lege ruimte
De visuals werden wat intenser. Alles in de kamer kreeg wat scherpere omleiningen. Rond deze tijd besloot ik maar eens rechtop te gaan zitten en een slok van mijn drinken te nemen. Dafuq, dit was VREEMD! Eten en drinken voelt altijd wel anders met truffels achter de kiezen, maar dit... Ik beschreef deze ervaring op Facebook, Sanne vroeg op welke manier de slok drinken dan 'anders' voelde, en ik moest even goed nadenken over hoe ik dit ging uitleggen... Uiteindelijk kwam ik tot de volgende beschrijving: 'het is alsof ik het drinken niet in mezelf gooi maar in een lege ruimte naast me'. Hier moesten we vervolgens heel hard om lachen. Maar het was ook echt weirde shizzle! Het gevoel was bijna dissociatief te noemen. Alsof ik zelf niet betrokken was bij de desbetreffende slok drinken, alsof iemand anders (een ding, een ruimte, een kamer?) het voor me deed. Even later kreeg ik ditzelfde gevoel bij ademen. Iemand ademde voor me! De trip begon hier wel echt op te komen. Ik begon ook allerlei gekleurde mooie figuren te zien op het beeldscherm van mijn telefoon, een soort raster dat steeds weg ging en dan weer terugkwam om de paar seconden.

Zoiets:




T+1:10 (00.40 uur) - Tuin
Ik kreeg tranen in mijn ogen en begon als een gek te gapen. Well hello, de welbefaamde truffeleffecten! Het werd duidelijk iets heftiger en begon me 'mee te nemen.' Vind het lastig om dit uit te leggen, maar mensen die bekend zijn met psilo herkennen het waarschijnlijk wel. Als je iets actiefs gaat doen (bijvoorbeeld ik in dit geval typen in FB Messenger) dan ben je er gewoon 'bij' en kun je de trip als het ware bijna even naast je neerleggen, maar als je gaat liggen met volledige aandacht bij de effecten dan voert het je mee in allerlei richtingen. Je voelt dan hoe je weggedreven wordt op golven, naar allerlei werelden en gedachten en herinneringen. Hier ook een erg aparte ervaring gehad: ineens werd ik meegenomen naar de tuin van een restaurant in stad waar een vroegere vriend woonde, ver weg in Zuid-Limburg. Ik ben maar één keer in deze tuin geweest, na zijn afstuderen, dit is denk ik wel 13 jaar geleden. Heb daar ook geen specifieke bijzondere herinneringen aan ofzo, maar ineens was ik er weer! Ik zag ons weer zitten aan de gedekte tafel, met zijn familie, voor een grote kooi met tropische vogels. Alleen in de trip was het er zomers en zonnig weer, terwijl het in real life op en top winter was toen ik daar was, het sneeuwde zelfs (nu ik zo nadenk was het volgens mij ook geen tuin maar soort achter-aanbouw van het restaurant die een beetje ingericht was als tuin). Die 'tuin' bleef maar terugkomen, de hele tijd ging ik heen en weer van mijn kamer naar deze willekeurige plek uit het verleden, of eigenlijk was ik gewoon op twee plekken tegelijkertijd want ik was gewoon nog in staat om te typen naar Sanne. Dit zou trouwens zo blijven tijdens de hele trip, zelfs de piek. Kon echt prima typen! Veel beter dan na XTC bijvoorbeeld, dan zie ik echt alles scheef en dubbel.

T+1:25 (00.55 uur) - Allemaal wereldjes
Ik denk dat je dit wel het begin van de piek kon noemen. Naast de tuin, kwamen er nu nog meer zomerse wereldjes bij! Ik was continu op verschillende plekken achter elkaar, maar ook tegelijk, en overal was het geel en groen, en zomer, overal scheen de zon. Heel tof! Heb dit nooit eerder op deze manier tijdens truffeltrips, het blijven toch unieke ervaringen. (Toen ik samen met mijn zusje tripte een tijdje geleden vertelde zij ook dat ze op verschillende plekken tegelijk was en ik herkende dit niet, maar nu weet ik dus hoe het is om dat te ervaren.) Sanne zei dat het misschien even leuk was om door mijn huis te gaan lopen, dus dat deed ik, was opzich wel grappig maar het werkte ook een beetje ontnuchterend - ik was ineens weer terug in mijn kamer en bij mijn volle verstand, zo voelde het in ieder geval.

Voelde op dit moment ook weer even iets van bodyload. Dit kwam en ging continu tijdens de trip. De bodyload van truffels blijft iets mafs. Ik vind het nog altijd een soort spanning, het midden houdend tussen een orgasme en misselijkheid. Soms overheerst de misselijkheid en soms overheerst dat spanningsgevoel in je spieren, en dat laatste zorgt ervoor dat je soms in erg vreemde houdingen op de bank ligt om je spieren aan te spannen.

T+1:30 (01.00 uur)
Ik meldde op Facebook dat ik weer een slokje drinken ging nemen en dat ik benieuwd was of ik het drinken nu wel in mezelf zou gooien en niet in een lege ruimte naast me. Een paar minuten later vroeg Sanne 'hoe ging het slokje?' en ik besefte dat ik alweer totaal vergeten was dat ik dit ging doen. De trip was op dit moment best heftig, maar ook heel leuk. Ik was continu afgeleid door alle zomerse wereldjes waar ik de hele tijd naartoe reisde. (Het is overigens erg bizar om in de Facebook-conversatie terug te lezen dat er soms maar enkele minuten zaten tussen twee zinnen die we tegen elkaar zeiden, want voor mij leek het soms wel alsof ik heel lang weg was en er een hele lange periode tussen zat.) Het slokje bleef een vreemde 'afstandelijke' ervaring!

T+1:40 (01.10 uur) - Grasveld met bloemen
Ik besloot mijn oogmaskertje eens op te gaan zetten om te kijken of er hier nog wat mooie CEV's te aanschouwen waren, want daar zeg ik nooit nee tegen. Sanne had mij vooraf een paar geurstokjes opgestuurd, maar die kon ik nog niet gebruiken vanwege gebrek aan zand/rijst om ze in omhoog te zetten. Ze lagen dus nog ongebruikt in de la bij mijn andere 'trip stuffs'. Het oogmaskertje was ook uit deze la afkomstig en had - blijkbaar - de geur van die geurstokjes overgenomen. Ik pakte het maskertje van tafel, ving een glimp op van de geurstokjesgeur en... wow, DIT WAS HEFTIG! Er was een muur van geur, de geur was overal. Sterker nog, ik zag hem! De truffels gingen op dit moment hélemaal met me aan de haal en ik zat opeens middenin een groen en uitgestrekt grasveld vol bloemen. Overal om me heen was de geur. En de ondergaande zon aan de horizon. Wolken, zon, geur, gras, en bloemen. Tot in de verste verte. Dit was synesthesie in z'n meest pure vorm. Mijn omgeving was de geur geworden. Het leek wel alsof ik in de hemel was. Dit was echt ontzettend gaaf en iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb tijdens een trip, en hoewel deze hallucinatie denk ik maar een paar seconden duurde, was het in positieve zin overwhelming. Zeker als je bedenkt dat ik die stokjes dus niet eens direct heb geroken, maar dat het een geur was die indirect werd overgebracht via het maskertje!

T+1:42 (01.12 uur) - Doolhoven met ogen
Door deze ervaring was ik natuurlijk weer compleet afgeleid en vergeten om het maskertje op te zetten (Sanne vroeg zich inmiddels af hoe ik nog zo goed kon typen met dat ding op... lol), dus na mezelf hieraan herinnerd te hebben deed ik dat vervolgens alsnog. Nou, toen ging het helemaal los. HOLY FUCK. Dikke visuals. Wat ik hier zag, stel ik me altijd een beetje voor bij een LSD-ervaring. Ik zag allerlei draaiende doolhoven, met in de muren ogen, overal ogen. Dit was weer iets totaal anders dan wat ik daarvoor steeds ervaren had zonder maskertje op. De droomwerelden en tuinen waar ik steeds mee naar toe werd gevoerd waren zacht geel en groen, pastelkleuren, zomers, mild, zacht, onscherp, maar deze CVE's waren super scherp en 'hard' van kleur. Ze draaiden ook in een enorme snelheid rond. Wow! Ook hier heb ik het idee dat ik een half uur naar die visuals gestaard heb, maar als ik naar het Facebook-gesprek kijk dan blijkt het maar een minuut of twee te zijn geweest dat ik het maskertje op heb gehad.

Het kwam erg in de buurt hiervan (alleen de achtergrond, niet de honden):



Maar dan heel hard ronddraaiend in een soort draaikolk!

T+1:50 (01.20 uur) - Vrolijkheid
Ik voelde me op dit moment van de trip super goed, euforisch en zorgeloos. Het voelde als een vakantie, een zonnige, lange zomervakantie. Nog even opgestaan om neusspray in m'n neus te spuiten (m'n grootste drugsverslaving, neusspray xD) want het voelde alsof m'n neus dicht zat, daarna leek het alsof ik alle zuurstof van het universum door mijn neus naar binnen kon ademen. We hebben hier ook op Facebook nog super hard gelachen om de onzin die we zelf uitkraamden. De 'drinken opvangende lege ruimte' kwam ook weer aan bod, hier bleven we maar over lachen. Het gesprek (wat ingekort) ging ongeveer zo:

'Effe opgestaan om neusspray in m'n neus te spuiten, had dichte neus.'
'Ojee, dat komt ook in die lege kamer terecht denk ik, haha!'
'Whahaha.'
'Die kamer wordt nog vol zo! Wat een zooitje!'
'Heel zwembad.'
'Allemaal lekkages!'
'Oei :tongueout: moeten we die niet maken?'
'Ja, denk ik wel slim ja... zo zonde anders.'
'Anders gaan de andere trippers klagen dat er drinken komt in de lege kamers naast hun, lol.'
'Das een doordenkertje! Ik moest die zin drie keer lezen...'
'Haha, ik zie nu een flat van lege kamertjes voor me.'
'Hahaha. Is wel een baan opzich hoor. Drinken opvangen!'
'Hahaha.'
'Hoe zou de vacature eruit hebben gezien?'
'Lolll. Gezocht: leeg kamertje opvanger m/v. Bruto loon 9 euro per uur. Geen reiskostenvergoeding.'
'Hahahahahahahaha.'


En zo ging het nog een half uur door... Ok, nu ik het zo terug lees slaat het echt helemaal nergens op, jullie vinden het waarschijnlijk dus ook totaal niet grappig, maar voor ons met ons hasjkikker- en truffelhoofd was het hi-la-risch. Op dit moment dacht ik: dit is de leukste truffeltrip óóit! Heb nog naar Sanne gestuurd: 'Ik wil hier nooit meer weg!' Ik werd ook nog steeds regelmatig afgeschoten naar de zonnige bloemenwereldjes, dit bleef terugkomen tijdens de piek. Wat wil een mensch nog meer.

T+2:20 (01.50 uur) - Piek wordt minder
Ik merkte hier dat de piek wat minder begon te worden, al waren de bloemenwereldjes er nog steeds. Kreeg hier zelfs een beetje heimwee, een beetje dat XTC-achtige gevoel, noooo, haal me niet weg! Op dit moment wilde ik dat ik voor eeuwig in de trip zou blijven. Ik dacht na over een manier waarop ik als onderzoeker de 'baseline' van ons brein voor eeuwig zou kunnen veranderen, tot een permanente staat van in een (goede) trip zijn. Geen Einsteiniaanse ingevingen hier helaas, toch jammer, had met liefde het onderwerp van mijn PhD hiervoor veranderd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
T+2:30 (02.00uur) – Donkere hoek, duister randje
Dat truffels een duister randje kunnen hebben is me niet onbekend en heb ik al eerder ervaren. Maar tijdens deze trip kwam dat veel meer naar voren dan tijdens mijn vorige solotrips, en heel plotseling. In een half uur tijd ging het van extreem euforisch wat lastiger. Ik kwam in een 'nadenkmomentje' terecht, hierbij dacht ik vooral aan mijn lievelingstante waarvan we twee weken geleden plotseling te horen gekregen dat ze uitgezaaide kanker heeft, op veel te jonge leeftijd. Het is voor mij altijd wat lastiger op snel op bezoek te gaan, omdat ik in het buitenland woon. Hier voel ik me dan vaak een beetje schuldig over, alsof ik niet emotioneel betrokken ben bij de situatie. Toevallig had ik in de afgelopen week bepaald dat ik komend weekend alles opzij zou zetten om terug te gaan en bij haar op bezoek te gaan. Tijdens de trip kreeg ik hier ineens een naar gevoel bij. Niet bij het op bezoek gaan zelf, het voelde goed dat ik zou gaan en ik voelde ineens hoe belangrijk dat was… maar gewoon de achterliggende reden van het bezoek. Ik ga nóóit spontaan bij mijn tante en oom op bezoek. De laatste keer dat ik bij hen thuis was, is denk ik wel 15 jaar geleden. De reden dat ik nu ineens wel op bezoek zou gaan… is omdat ze er waarschijnlijk niet lang meer zal zijn. Als steun… maar ook om haar nog te zien, nu het nog kan. Want ze gaat dood. Dat besef was even hard. Het is niet dat het een nieuw inzicht was, want ik wist dit natuurlijk al. Ik had er simpelweg nog niet eerder op zo'n 'ruwe' manier over nagedacht. Het was de afgelopen twee weken gewoon ondergesneeuwd geweest door werk, door dagelijkse bezigheden, ik had zoveel aan mijn hoofd dat ik de emotie kon uitstellen, en nu zag ik het ineens heel helder. Maar niet mooi helder, lelijk helder. Alsof er een TL-bouwlamp op scheen.

Op het moment dat ik deze gedachten had werd de sfeer even een beetje unheimisch. Ook in visuele zin. Ik keek toevallig naar de hoek van de kamer, naar mijn gordijn, en ineens waren daar donkere schaduwen. Een soort visuals van donkere patronen (soort zeshoeken die bij elkaar aansloten) en spinnenweb-achtige lijnen. Maar alleen in die hoek. De rest van de kamer bleef normaal. Het was alsof in die hoek de negatieve emotie over mijn tante lag opgeslagen. Eigenlijk een beetje op dezelfde manier als dat de geur van de geurstokjes zichtbaar was geworden in de vorm van een bloemenveld, werd het verdriet nu zichtbaar in de vorm van een donkere hoek. Nuchter bekeken wel een vette visualisatie, want zelfs de aard van de visuals waait blijkbaar gewoon mee met je emoties. Al kon ik me wel voorstellen dat iemand hier angstig van zou kunnen worden.

Ik dwong mezelf naar de donkere hoek te kijken, ook al was het er onheilspellend en voelde het onprettig om erop te focussen. Maar het was oké. Het verdriet mocht er zijn, ik wist ook al van tevoren dat dit een puntje zou kunnen worden in de trip. Kanker is iets waar ik al de nodige familieleden aan verloren heb en het is ook mijn dagelijkse werk (ik doe onderzoek naar zorg voor kankerpatiënten in de laatste levensfase). Ik ken de cijfers, ik weet welke toekomst er voor mijn tante in het verschiet ligt, en ik gun haar en haar familie gewoon zoveel meer dan dit. De hele situatie viel me even zwaar.

Ik typte naar Sanne dat het goed was dat ik komend weekend op bezoek zou gaan, en dat ik bewondering heb voor mijn tante dat ze er relatief zo optimistisch mee omgaat. Door erover te typen werd het tastbaar en voelde het al een stuk beter en het 'duistere' werd meteen een stuk minder. Dus, thanks, Sanne. :kissingsmiling: Het was verder ook prima controleerbaar hoor, al bleef de rest van de (na)trip gevoelig voor schommelingen. De hoek van de kamer bleef ook donker, dit werd pas minder toen het uiteindelijk echt volledig uitwerkte.

T+2:50 (02.20uur) – 'Wereldjes' nemen af
Ik vroeg aan Sanne of ze nog leuke spacy plaatjes had. Ze stuurde deze, met de woorden: 'misschien dat je lege kamertje zo eruit ziet.' Haha.




Wollah, alles in dit plaatje bewoog, hysterisch!

Op dit moment heb ik ook naar Sanne gestuurd dat ik nog steeds zo nu en dan in andere wereldjes was, al nam dat wel af, en dat het lastig zou worden hier een tripreport over op DF te schrijven.... EN DIT IS INDERDAAD ONMOGELIJK. Die verrekte 'wereldjes' laten zich gewoon niet omschrijven. Was op dit punt ook weer even misselijk, leve de bodyload. Had misschien wel te maken met de hysterie van bovenstaand plaatje, haha.

T+3:20 (02.50uur) – Spiegel
Ik keek even in de spiegel en dit was erg vreemd. Ook toen ik foto's op mijn telefoon begon te bekijken zag dit er bizar uit. Mijn gezicht ging alle kanten op en ik vond mezelf ongelofelijk lelijk, want ik zag er groen en 'gelaagd' uit. Een soort driedimensionale Shrek, als ik zo vrij mag zijn een passende vergelijking te maken.

Verder ben ik even kwijt wat er rond deze tijd precies gebeurd is. Als ik uitga van het Facebookgesprek, kwam de kat even knuffelen. Dat was cute. In mijn keuken en wc spotte ik vervolgens zilvervisjes, those evil bastards. Die zitten helaas vaker in mijn huis als het warm weer is (nieuwbouw, ze leven van isolatiemateriaal) en ze zijn pijlsnel. Ik merkte dat mijn tijdsbesef flink naar de maan was, want het leek alsof die beestjes minutenlang als een standbeeld stil stonden… (en ik staarde al die tijd gefascineerd naar ze…) om vervolgens in rap tempo te vluchten. In werkelijkheid was dit waarschijnlijk maar enkele seconden. Ik zag ook een reliëf in de tegels van de keuken- en wc-vloer dat ik nooit eerder gezien had. Ik zag véél scherper dan normaal en ieder detail viel me op. Geen bril of lenzen meer nodig!

T+3:30 (03.00)
Ik zei tegen Sanne dat ik deze truffeltrip heftiger vond dan mijn vorige. Het was ook vooral dat de heftigheid heel lang bleef hangen. Iedere keer dacht ik dat het uitwerkte, maar kwam het toch weer terug. Ik bleef ook gapen en traanogen hebben.

In het half uur daarna hebben we niet zoveel tegen elkaar gezegd dus ik weet niet precies wat ik hier deed. Volgens mij niet heel veel meer dan sloom op de bank hangen en bedenken dat deze truffels flink goed hun best gedaan hadden. De bodyload, good old friend, was er ook nog steeds.

T+4:10 (03.40)
Mijn muziek was gestopt, maar ik was te lui/loom om nieuwe op te zetten. Als een ingezakte plumpudding bleek ik dus op de bank hangen, muziekloos. De stilte had wel iets.

Het begon nu echt uit te werken, maar de na-effecten bleven lang hangen. Ik verwachtte dat ik binnen een uur wel weer nuchter zou zijn. Nog even wat slap na-geouwehoerd met Sanne. Was gezellig!

T+4:40 (04.10) – Slenderman
Ondanks dat de effecten sterk verminderd waren, was mijn gevoel voor afstanden en verhoudingen nog altijd zwaar verstoord. Dit vind ik heel typisch voor psilo en heb ik eigenlijk iedere trip wel in meer of mindere mate: als ik opsta en rondloop dan heb ik het gevoel alsof ik kilometers lang ben, en alsof ik hele slungelige lange armen en benen heb. Soms als ik op de bank lig, heb ik ook het gevoel alsof mijn armen en benen verbogen zijn en/of in heel vreemde flexibele houdingen liggen, en soms zelfs alsof ik meerdere armen en benen heb! Ik voel me als het ware een soort Slenderman, kennen jullie deze meneer nog?





T+4:50 (04.20) – Opruimen en naar bed
Ik was nog niet volledig nuchter, maar wel vermoeid van alle indrukken, dus ik ging een poging doen tot het opruimen van mijn triphol: de woonkamer. Het opruimen ging echter extreeeeeeeeeeem traaaaaaaaaaaaag. Mijn hoofd was chaotisch en alles kostte meer tijd, ik deed er wel een uur over. Althans, dit dacht ik, maar het bleek mijn rare tijdsperceptie te zijn, want toen ik de dag erna terugkeek in het Facebookgesprek met Sanne had ik er maar een aantal minuten over gedaan. Dat is feitelijk sneller dan ik normaal opruim, haha (heb een zelf-gediagnosticeerde vorm van OCD, dus ben vrij kritisch qua hoe mijn woonkamer erbij ligt... :grimacing:).

Toen ik ging tandenpoetsen, had ik nog grote pupillen maar verder zag ik er best normaal uit. Het enige was dat ik overal rode vlekken had, het zag er bijna uit als een soort allergische reactie. Herkent iemand dit van psilo? Ik heb dit nooit eerder gehad. Misschien was het ook gewoon een soort oververhitting hoor, want toen ik vervolgens in bed lag, had ik een opvlieger waar de gemiddelde vrouw in de overgang jaloers op zou zijn. Heel warm en benauwd! Heb een raam wagenwijd opengezet en heb de ventilator gehaald en die naast mijn bed recht op me gezet. Veel beter!

T+5:10 (04.40) – CVE's
Het heeft nog een hele tijd geduurd voor ik sliep. Op het moment zelf was dat lichtelijk frustrerend, had het warm, tripte niet meer maar had nog wel steeds hele hectische felgekleurde snel flitsende visuals wanneer ik m'n ogen sloot. Achteraf gezien is dat wel logisch, omdat ik eerder altijd gewacht heb tot de trip echt volledig voorbij was tot ik ging slapen, en bij een hogere dosering is dat bij mij pas rond de zes uur na inname. Uiteindelijk wel in slaap gedonderd en super levendige dromen gehad: o.a. dat ik bij Sanne op bezoek was (??) en we waren gaan trippen, dus in m'n dromen ging het feest gewoon vrolijk verder. :innocent:

Een paar uur later werd ik wakker en voelde ik me weer prrrrima! De vreemde uitslag op m'n gezicht was weg, en het enige wat ik eraan overgehouden heb is de nodige gezonde vermoeidheid.

Ik kijk positief op deze trip terug: het was heftig, maar het was weer erg interessant. En het 'samen' trippen via Facebook is me erg goed bevallen. Je bent fysiek alleen, dus je kunt onbeschaamd doen wat je wil en lekker wegzakken in je eigen wereldje(s), maar er is ook iemand op de achtergrond voor de hilarische en moeilijkere momenten. Aanrader! Wel alleen als je tof gezelschap hebt natuurlijk. :sunglasses:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow superleuk geschreven report! Leest echt heerlijk weg!

Zelf nog nooit op meerdere plekken tegelijk geweest maar wel vaker het gevoel gehad dat alle plekken (en tijden) samengesmolten waren tot 1 enkel punt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi geschreven hoor! Ondanks dat het een flink verhaal is, heb ik het zonder moeite uit gelezen.

Ik kan me voorstellen dat het fijn is om met iemand op de chat, maar aan de andere kant zorgt dat er ook voor dat je iets meer bij de realiteit blijft en dus niet het maximale uit je trip kunt halen. Vind je dat ergens ook niet zonde?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
O.O Wow... en je was nog bang dat je het niet kon beschrijven. Geweldig triprapport. Mijn nieuwe favo! En het was echt enorm gezellig en grappig. Moet nu nog regelmatig lachen om dat "lege kamertje" verhaal. :grin:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Mooi geschreven hoor! Ondanks dat het een flink verhaal is, heb ik het zonder moeite uit gelezen.

Ik kan me voorstellen dat het fijn is om met iemand op de chat, maar aan de andere kant zorgt dat er ook voor dat je iets meer bij de realiteit blijft en dus niet het maximale uit je trip kunt halen. Vind je dat ergens ook niet zonde?
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoelt ja, want ik merkte inderdaad dat ik steeds even terug naar de realiteit ging als ik op de chat was. Maar ik 'switchte' ook weer heel makkelijk en vond het de ervaring verder niet verstoren (integendeel). Maar deze manier van trippen is daardoor waarschijnlijk inderdaad niet zo geschikt voor diep introspectief trippen, als dat je doel is. We zijn nu best actief geweest op de chat, maar we hadden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om elkaar alleen als 'back up' op de chat te houden zonder echt te praten, zodat ieder zijn individuele trip behoudt maar er iemand is als je écht even iets kwijt wil.

Ikzelf vond het juist heel fijn om ervaringen met iemand uit te kunnen wisselen, ik heb het gevoel dat ik hierdoor een stuk meer van de trip heb onthouden. Echter als je echt voor de meer spirituele innerlijke reis gaat, kan ik me voorstellen dat het het best werkt om jezelf tijdelijk volledig van alle contact met de buitenwereld af te sluiten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Ikzelf vond het juist heel fijn om ervaringen met iemand uit te kunnen wisselen, ik heb het gevoel dat ik hierdoor een stuk meer van de trip heb onthouden. Echter als je echt voor de meer spirituele innerlijke reis gaat, kan ik me voorstellen dat het het best werkt om jezelf tijdelijk volledig van alle contact met de buitenwereld af te sluiten.
Klik om te vergroten...
Hangt van je doel af inderdaad,. Ikzelf sluit juist graag alle afleidingen van buiten uit, vooral als ik mijn eentje ga trippen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Hangt van je doel af inderdaad,. Ikzelf sluit juist graag alle afleidingen van buiten uit, vooral als ik mijn eentje ga trippen.
Klik om te vergroten...

Ja, dat snap ik. Ik heb het volledig solo-trippen (met telefoon en internet uit) eerder ook als heel interessant ervaren! Ik miste het gezelschap tijdens de trip helemaal niet.

Toch vond ik de digitale aanwezigheid op de achtergrond van Sanne waardevol, omdat het een soort tussenvorm was tussen solo en met iemand anders trippen die fysiek aanwezig is. Je kiest op deze manier zelf de momenten waarop je contact wil, en de momenten waarop je even in jezelf wil duiken.

Dat ik het zo fijn vond komt waarschijnlijk ook omdat Sanne gewoon een heel relaxt persoon is. Ze heeft van tevoren gezegd: voel je tot niets verplicht, als je er een paar uur achter elkaar niet bent, dan zal ik daarna ook nog gewoon online zijn. Dus ik wist dat er geen verwachtingen waren. Ik denk dat ik het ook gewoon fijn vind om eindelijk eens met een gelijkgestemde over deze 'hobby' te kunnen spreken en deze als het ware samen te kunnen beleven omdat mijn vrienden de interesse voor drugs en meer specifiek psychedelica totaal niet delen. Dat miste ik soms best wel. :) Ik ga binnenkort ook voor het eerst LSD proberen en dan vind ik het waarschijnlijk ook prettig als iemand digitaal aanwezig kan zijn, omdat het een nieuwe ervaring wordt.

Maar het echte solo-trippen sluit ik zeker niet uit!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weer een erg leuk report Olifant! :)

Ik wil ook weleens van die wereldjes zien met trippen. Op die manier heb ik het nog niet meegemaakt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik wil ook weleens van die wereldjes zien met trippen. Op die manier heb ik het nog niet meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet eerder! Het is ook lastig uit te leggen en te beschrijven, die wereldjes, omdat ik ze niet écht zag, zoals de normale visuals. Het waren een soort ervaringen, maar dan ook heel erg visueel, en tegelijkertijd was ik ook gewoon in de kamer. Een beetje als herinneringen, maar dan in het nu.

Heb je nooit tijdens psilo vergeten plekken voor je gezien/ervaren, uit het verleden? Of juist nieuwe plekken die je nooit eerder had gezien?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."