Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBalkenende vergelijkt wiet met prostitutie

Balkenende vergelijkt wiet met prostitutie

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
mja idd zoals je al zegt , de ras-echte cda'ers klinkt zulke praat natuurlijk wel goed in de oren , maar natuurlijk dom als een premier zo'n vergelijking maakt.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is weer eens zo ver! De man die niet meer serieus te nemen is, onze 'grote leider' JP, laat weer van zich spreken. Helaas voor hem zijn z'n uitspraken zo onnozel, dat zijn kruistocht tegen de drugs gedoemt te mislukken is.

Balkenende vergelijkt in zijn laatste uitspraken wiet met prostitutie. Volgen jullie het nog? Ik niet!

Bron: nu.nl
Hij maakte de vergelijking met de legalisering van prostitutie. "Nu blijkt dat ook daar minder transparantie is en criminele handelingen en vrouwenhandel nog plaatsvinden."

En dat is toch te triest voor woorden. Wanneer we het over het drugsbeleid hebben, dan is ons product wiet of hash. Wanneer we het over het prostitutie vraagstuk hebben, dan is ons product de prostitue of in normaal Nederlands de hoer. In het geval van prostitutie is een vergaande aanpak van de politiek nodig, omdat het gaat om mensen die uitgebuit worden en wiens levens kapot gemaakt worden door handelaren en criminelen. Uit ethisch oogpunt zou ieder mens daar iets tegen willen doen.

Dat Balkenende het roken van een joint net zo erg vindt als het uitbuiten van een hoertje, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Ik heb altijd geroepen dat het roken van een joint niet anders is dan dat iemand anders iedere avond een glaasje wijn drinkt. En die vergelijking komt een stuk dichter bij de waarheid dan JP's vergelijking met prostitutie.

Aan de andere kant moeten we ons niet te druk maken om dit soort 'stoere' taal van politici met een christelijke of gegoede achterban. Immers zijn zij al druk bezig met de komende verkiezingen, en dan is het altijd tijd voor praatjes die misschien niet altijd gegrond zijn, maar die wel de achterban paaien. En tja, in bepaalde milieu's bestaat nu eenmaal de mythe dat softdrugs levensgevaarlijk zijn en dat een ieder die het gebruikt crimineel dan wel junk is.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze zijn gewoon zonder een bewezen reden bang dat het probleem bij legalisering (Van wat dan ook) groter wordt...
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#4
tja mij maakt het niet echt uit, ze mogen er lekker over discussiëren als m'n wiet/hash maar niet duurder of illegaler word dan het nu is ben ik tevreden!

dus ik ga nu maar ff een joint roke!
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
platypus zei:
dus ik ga nu maar ff een joint roke!
Klik om te vergroten...

Dat zou JP ook eens moeten doen! :grin:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Conservatieve coalitie nu, echt verselijk. Ze doen ook goede dingen uiteraard, maar soms, argh!
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
SpacingBen zei:
Ze zijn gewoon zonder een bewezen reden bang dat het probleem bij legalisering (Van wat dan ook) groter wordt...
Klik om te vergroten...

balkende is gewoon bang dat oom bush boos op hem word als hij de softdrugs legaliseerd :rolleyes:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
hij zou zich ook hier moeten aanmelden
dan praatte die wel anders :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."