Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOf je blowt, of je blowt niet?!

Of je blowt, of je blowt niet?!

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zat eens te denken, waarom ik eigenlijk zoveel blow. Het is heel simpel. Als ik eenmaal weer een joint gerookt heb, ben ik zo tevreden met het effect, en kom er achter dat er zo goed mee te leven is, dat ik ook rustige de volgende dag nog een joint rook.

Sterker nog, als ik gisteren geblowd heb, is de kans groot dat ik het morgen weer doe! Vind het ook erg prettig knetter in te slapen. Als ik smiddags m'n eerst joint opsteek, blijf ik de meeste tijd die hier op volgt knetter. (als het uitwerkt steek ik een nieuwe aan.)

Maar, eenmaal 2 dagen niet geblowd, is het heel makkelijk de joint te laten staan, en er nauwelijks aan te denken! Vaak stop ik dan tot de tijd die ik met mijzelf heb afgesproken, of als iemand me heeft kunnen overhalen. (komt als ik wil minderen zelden voor)

Kortsamengevat zijn er dus maar weinig perioden dat ik bijv. maar 2 keer per week blow. Of het is bijv 4-7 keer, of ik blow de hele week niet! Hoe zit dat bij jullie?

btw, ben een beetje brak van de alcohol (waar dus niet goed mee te leven is) en dit topic ziet er dus wellicht een beetje raar uit, als j t nie snapt roept ge maar! :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
hm je zoekt het allemaal een beetje te ver ben.

blowen is gewoon prettig omdat je in een lekker roes terecht komt.

de volgende dag ben je wat suffer maar verder heb je er weinig last van , ik denk eigenlijk bijna nooit aan blowen van' ik wil blowen ik wil blowen' het kan er meestal gewoon wel lekker bij.
en het kan bijna overal goed bij , dat maakt het ook een fijn middel.

ik blijf erbij dat je wiet moet roken als je je goed voelt , en niet als het ff wat slechter gaat om het weg te blowen , op deze manier gebruik je wiet als een verdoving en heb je veel meer nodig.
maar als je je al goed voelt zijn een paar hijsjes genoeg voor dikke lachkicks en plezier
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja klopt. Maar, als ik geblowd heb, dan is de volgende dag ook het leukst om weer te blowen. Tenminste, dat heb ik. En omdat ik dit zo vaak denk, denk ik, mmmz mss ben ik wel gewoon verslaafd. Vervolgens stop ik een week, of een maand, en dan kom ik erachter dat ik het helemaal niet nodig heb gehad. Wel kom ik er achter dat ik veel minder tevreden ben en heb ik heel erg de neiging mezelf of bijvoorbeeld vrienden te veranderen. Verder zeg ik dan veel meer zonder er bij na te denken.

Iig, het komt er op neer dat ik veel tijd kwijt ben aan sociale contacten en uit te zoeken wat ik precies wil doen en niet op een dag.

eenmaal weer blowend, kan ik me heel makkelijk aanpassen. (dus netjes m'n schoolwerk doen, ingaan op andermans behoefte, vrienden en mezelf laten zoals ik ben.) En heel erg selectief zijn met hetgeen waar je aandacht aan besteed! (tijd geleden was het me studie, laatste tijd vrienden, en uiteraard t drugsforum :wink: )

Nouja, ik weet ook niet precies wat ik met dit topic wil...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik begrijp je precies


je bent sneller tevreden als je blowend door het leven gaat , net als ik ben jij denk ik wel zo'n figuur die vrij snel tevreden is en geniet van kleine dingetjes.
ik heb een top-tijd en ben ontzettend happy als ik geblowed heb , dus waarom niet gewoon stoned door het leven gaan?

je geeft het antwoord zelf al
Wel kom ik er achter dat ik veel minder tevreden ben en heb ik heel erg de neiging mezelf of bijvoorbeeld vrienden te veranderen. Verder krijg zeg ik dan veel meer zonder er bij na te denken.
Klik om te vergroten...

het leven is niet zo gemakkelijk en je ontwikkeld door problemen etc te aanvaarden en er iets mee te gaan doen , het te veranderen, zo vorm je een persoonlijkheid.

wanneer je hier weinig behoefte aan hebt omdat je stoned je toch wel lekker voelt , kan het zo zijn dat je een beetje stil blijft staan en je eigenlijk weinig ontwikkeld.
opzich niks mis mee aangezien je toch gelukkig bent. alleen op het moment dat wiet roken niet meer genoeg is om de kick uit jou leven te verzorgen zal de klap harder zijn omdat je nu ineens vanalles moet gaan doen / veranderen en wiet niet meer genoeg is.
en je bent nuchter gewoon minder snel tevreden , wat jammer is maar wel goed want zo kom je vooruit in het leven en ontdek je jezelf.

ik wil niet zeggen dat blowers totaal stilstaan , ik vind namelijk dat ik zelf vrij goed ontwikkel en ik blow wel, maar een tijd geleden was ik iedere dag stoned en de hele dag ( nu alleen savonds en niet elke dag)
dat is toch een verschil, ik merk ook aan teveel blowende vriendend dat ze eindeloos plezier kunnen beleven aan knetterstoned een computerspelletje spelen en joints roken.

toch komt ook voor hun een moment dat ze meer uit het leven willen halen , en die stap is dan moeilijker dan als je daar eerder mee begonnen bent.

conclusie : blowen is niks mis mee zolang je ontwikkeling er maar niet door stilgaat staan.

mijn reply is minstens net zo vaag als dit topic maar denk dat jij me wel begrijpt ben :wink:

dat was wel weer genoeg voor vandaag :wave:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm ik blow wel met regelmaat, ik vind het effect ook gewoon chill, al heel lang, denk dus ook wel dat ik altijd wel blijf blowen.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
het verschilt ook ontzettend per persoon , de een reageert leuk op blowen de ander verliest al zn interesses.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
als ik nu een joint rook, heb ik daar morgen nix van. Life goes one zeg maar. Ik laat me niet dwingen door mn brain of wat dan ook.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga er nu een roken. :beer:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha succes :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
ik begrijp je precies


je bent sneller tevreden als je blowend door het leven gaat , net als ik ben jij denk ik wel zo'n figuur die vrij snel tevreden is en geniet van kleine dingetjes.
ik heb een top-tijd en ben ontzettend happy als ik geblowed heb , dus waarom niet gewoon stoned door het leven gaan?

je geeft het antwoord zelf al
Wel kom ik er achter dat ik veel minder tevreden ben en heb ik heel erg de neiging mezelf of bijvoorbeeld vrienden te veranderen. Verder krijg zeg ik dan veel meer zonder er bij na te denken.
Klik om te vergroten...

het leven is niet zo gemakkelijk en je ontwikkeld door problemen etc te aanvaarden en er iets mee te gaan doen , het te veranderen, zo vorm je een persoonlijkheid.

wanneer je hier weinig behoefte aan hebt omdat je stoned je toch wel lekker voelt , kan het zo zijn dat je een beetje stil blijft staan en je eigenlijk weinig ontwikkeld.
opzich niks mis mee aangezien je toch gelukkig bent. alleen op het moment dat wiet roken niet meer genoeg is om de kick uit jou leven te verzorgen zal de klap harder zijn omdat je nu ineens vanalles moet gaan doen / veranderen en wiet niet meer genoeg is.
en je bent nuchter gewoon minder snel tevreden , wat jammer is maar wel goed want zo kom je vooruit in het leven en ontdek je jezelf.

ik wil niet zeggen dat blowers totaal stilstaan , ik vind namelijk dat ik zelf vrij goed ontwikkel en ik blow wel, maar een tijd geleden was ik iedere dag stoned en de hele dag ( nu alleen savonds en niet elke dag)
dat is toch een verschil, ik merk ook aan teveel blowende vriendend dat ze eindeloos plezier kunnen beleven aan knetterstoned een computerspelletje spelen en joints roken.

toch komt ook voor hun een moment dat ze meer uit het leven willen halen , en die stap is dan moeilijker dan als je daar eerder mee begonnen bent.

conclusie : blowen is niks mis mee zolang je ontwikkeling er maar niet door stilgaat staan.

mijn reply is minstens net zo vaag als dit topic maar denk dat jij me wel begrijpt ben :wink:

dat was wel weer genoeg voor vandaag :wave:
Klik om te vergroten...

mja, ckrs :) I feel you!

Maar, ik heb heel vaak het idee dat je juist beter om kunt gaan (en het dus zelfs goed is voor je ontwikkeling?) Kijk, mensen en jezelf willen veranderen, hoort bij je ontwikkeling. Maar, ik vraag mij wel eens af of we dat niet veel te snel en gehaast willen doen? Je kan wel elke keer gaan balen en ertegen in gaan als iemand anders of jij iets verkeerd doet. Maar wat heb je daar aan?

Een voorbeeld. Een groepsgenootje waarmee ik vanalles moet afspreken is nogal onverschillig en het boeit haar niet zo veel. (net zoals ik zelf een beetje.) Dat betekent dus dat ze te laat is op afspraken, haar afspraak zelfs helemaal niet nakomt(zich 2 uur verslapen) en haar zus alle opdrachten laten maken omdat die toch dezelfde opleiding heeft gedaan...

Nou zou je zeggen, daar is dus niet mee te samenwerken, en mijn andere groepsgenootje baalt ook elke keer als een stekker en meld ontzettend boos te worden. Ik kan me er geen eens meer druk om maken. Moet er vaak zelfs om lachen en realiseer me dat ik "NOG NIET ZO ERG" ben...

Ok, en het is misschien waar dat ik me soms juist weer te druk maak om dingen die ik zeg, en misschien verkeerd opgevat kunnen worden. (Door blowen krijg ik wel eerder een schuldgevoel.)

Maar de vraag is hier ook weer, wat voor kwaad kan een schuldgevoel? Op deze manier weet ik in ieder geval zeker dat ik een ander niet ten onrechte zal doen! Daarbij komt ook dat ik mij een tijdje later best wel realiseer of dat schuld gevoel terecht was of niet. Tsja, je beleeft alles veel intenser. (en niet per se, je ziet dingen die er niet zijn) als het namelijk echt onzin is wat je denkt of ziet, kom je daar altijd weer achter!

Wat dus zou betekenen dat je er alleen maar van leert?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#11
hm ik heb t niet de dag erna maar op t moment zelf dat ik denk:openmouth:hja nu weet ik weer waarom ik dit niet meer zou doen..
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
In de vakantie heb ik dit wel maar in de week niet meer..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
dallandra zei:
hm ik heb t niet de dag erna maar op t moment zelf dat ik denk:openmouth:hja nu weet ik weer waarom ik dit niet meer zou doen..
Klik om te vergroten...

mmm, hoe voel jij je dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."