Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopnieuw beginne

opnieuw beginne

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na een jaartje of 2 blowen ben ik een keer 8 maanden gestopt, het eerste jointje daarna was wel erg zwaar. Vuurrode ogen, gloeiende wangen en een oncontroleerbare drang om in bed te liggen, meteen slapen dus :þ
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben nu een maand of drie gestopt met blowen. het werd een beetje teveel chaos in mn hoofd, het werd me soms gewoon veel te psychedelisch en op den duur genoot ik er dus niet meer van. en met den blok in de vooruitzichten was ik dus gestopt. nu zit ik in de examens en ik begin meer en meer zin te krijgen in een jointje, natuurlijk ga ik wel nog wachten tot na de examens.
veel mensen zeggen dingen over thc-gehaltes in in mn bloed en hoe scheef ik wel niet zal zijn en blabla. maar ik vermoed dat de kans groot is dat mn eerste jont na die pauze van 4maand niet veel zal verschillen met mn laatste joint.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
zit de kans erin dat ik weer gewoon lekker ga kunnen chillen?
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij is het altijd na een periode van niet blowen een enorme high als ik het weer doe na een tijd (laatste keer 6 weken niet blowen).
Zo erg dat ik echt stond te wankelen op m'n benen!
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik blow niet zo heel vaak, maar toen ik eens 2 maanden niet geblowed had was ik na 1 joint toch behoorlijk ver weg :tongueout:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een jaar geleden was ik ... 5 maanden gestopt met blowen, toen ik voor het eerst weer flink wat hasj had gerookt was ik toch wel echt de weg kwijt. Merkte het voornamelijk toen ik de volgende ochtend wakker werd, hele avond was wazig in mn geheugen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
na een periode van een jaar ofzo geen jointjes maar slechts waterpijpjes roken, was ik 3 maanden gestopt. Toen ik weer naar de shop ging rookte ik daar dus ook een waterpijpje..en geen joint..ik heb niet thuis kunnen komen ..ben op een stadsbankje gecrashed...tja ...en daar leer je van he...dus later Nooit meer gestopt :P
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit zelf al jaren vast in een cycles van dat ik een tijd lang blow en dan stop ik 3 maanden en dan begin ik weer. Heel irritant. Misschien herkent iemand dit? En hoe je eruit kan komen? Na mijn idee heeft dit te maken met negatieve gedachtens die opspelen en je zo een uitvlucht probeerd te vinden.
K
K-townLid
01-01-2024, 00:00
#8
teebo zei:
zit de kans erin dat ik weer gewoon lekker ga kunnen chillen?
Klik om te vergroten...
my answer: nee :)

als je een tijd niet geblowd hebt en je smoked dan 1 joint (of zelfs maar een paar trekken) voel je je al stoned like hell echt waar, ik zit zelf nu ongev. 4 weken zonder (ik word f***in' crazy -_-) maar ik weet nu al dat wanneer ik terug een joint zal roken ik direct K.O. zal zijn gewoon omdat het zo lang geleden is (heb het al meegemaakt, daarom)
K
K-townLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcutter123 zei:
Ik zit zelf al jaren vast in een cycles van dat ik een tijd lang blow en dan stop ik 3 maanden en dan begin ik weer. Heel irritant. Misschien herkent iemand dit? En hoe je eruit kan komen? Na mijn idee heeft dit te maken met negatieve gedachtens die opspelen en je zo een uitvlucht probeerd te vinden.
Klik om te vergroten...
gewoon blijven smoken...? :stoned: :mrgreen:
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#10
bedankt voor de reacties. ik bedoelde eigelijk of het "weer zoals vroeger" zal zijn. dus niet hoe scheef ik precies ben maar hoe prettig ik het zal ervaren
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi, toevallig heb ik hier net iets over geschreven in het sporten en blowen topic, maar hier hoort het beter thuis dus zal mijn ervaring hiermee nog eens opschrijven:

Ik heb iets meer als 6 jaar geblowd en ben sinds 2 januari "gestopt" (tijdelijk) en in de latste 3 jaar ofzo van die 6 deed ik alles met een joint, stoned, ben ik nu achter, kan ik niet echt zeggen, maar ik rookte wel een joint van tevoren en had er enig effect van... Alles ging ook gewoon goed als ik geblowd had, school, werk, sporten, autorijden, alles ging gewoon net alsof ik geen joint gerookt had, alleenovndik het heerlijk om te roken (sigaretten vind ik verschrikkelijk vies) en werd ik er wel rustig van...

Nou heb ik gisteren voor het eerst weer een paar hijsjes van een vriend die een joint aan het roken was genomen, en ik kan je zeggen dat ik me neit meer kon herinneren dat ik ooit zo stoned was geweest, zelfs het effect wat ik er van had kon ik me niet herinneren, en voor het eerst in mijn leven kon ik begrijpen dat mensen het daadwerkelijk gevaarlijk vinden dat mensen blowen tijdens het autorijden... Ik was zo stoned dat ik nauwelijks nog naar de koelkast kwam om drinken te pakken, en wat me vooral opviel waren de stonede gedachten die erbij kwamen:

Ik keek in de koelkast en kon iets, weet al niet meer wat, niet vinden... En normaal had ik dan gedacht van he verdomme waarom vind ik dat niet, maar gisteren dacht ik echt dingen als "waarom verstopt dat ding zich voor mij" en ik wist wel dat het grote onzin was, maar dat zijn die stonede gedachten van vroeger... En toen ik weer op me kamer zat en de fles was leeg, dacht ik: dat doet die fles om mij te pesten zodat ik nog een keer moet lopen... En nogmaals, ik weet wel dat dat grote onzin is, en ik realiseer me dat ook wel op het moment dat ik stoned ben, maar gewoon het feit dat ik die dingen denk is voor mij bewijs dat ik nu weer "echt" stoned word...
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#12
K-town zei:
gewoon blijven smoken...? :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Gezond :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purple haze zei:
K-town zei:
gewoon blijven smoken...? :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Gezond :wink:
Klik om te vergroten...

Gezond wanneer je gelukkig bent om niet sportief en/of student te zijn.
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#14
jcutter123 zei:
Purple haze zei:
K-town zei:
gewoon blijven smoken...? :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Gezond :wink:
Klik om te vergroten...

Gezond wanneer je gelukkig bent om niet sportief en/of student te zijn.
Klik om te vergroten...
je kan prima sportief zijn bij blowen, ken zat verhalen van mensen die er echt enorm van genieten om flink spacend aan de gewichten te hangen. Als je maar gewoon dingen gaat doen tijdens het high zijn wordt het ook steeds plezanter. Als ik bijvoorbeeld high/stoned ben vind ik het heerlijk om was op te vouwen. Dat kan ook met sporten. Als je een beetje een gezond blowpatroon er op nahoudt kan je prima erbij studeren, gewoon zorgen dat je het niet te vaak doet, dan kan je alles prima weer :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja precies. Blowen opent ook je 3de oog wat dus een maanden lange paranoia veroorzaakt. 1 reden dat ik nu langer dan 3 maanden niet meer ga blowen en kijken hoe ik me dan voel. Na 3 maanden begin ik opeens een enorme trek te krijgen in cannabis en bij deze ga ik die trek voorbij en kijken hoe ik me daarna voel. Ik leef nog lang dus :mrgreen:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#16
eyebeekaii zei:
Hoi, toevallig heb ik hier net iets over geschreven in het sporten en blowen topic, maar hier hoort het beter thuis dus zal mijn ervaring hiermee nog eens opschrijven:

Ik heb iets meer als 6 jaar geblowd en ben sinds 2 januari "gestopt" (tijdelijk) en in de latste 3 jaar ofzo van die 6 deed ik alles met een joint, stoned, ben ik nu achter, kan ik niet echt zeggen, maar ik rookte wel een joint van tevoren en had er enig effect van... Alles ging ook gewoon goed als ik geblowd had, school, werk, sporten, autorijden, alles ging gewoon net alsof ik geen joint gerookt had, alleenovndik het heerlijk om te roken (sigaretten vind ik verschrikkelijk vies) en werd ik er wel rustig van...

Nou heb ik gisteren voor het eerst weer een paar hijsjes van een vriend die een joint aan het roken was genomen, en ik kan je zeggen dat ik me neit meer kon herinneren dat ik ooit zo stoned was geweest, zelfs het effect wat ik er van had kon ik me niet herinneren, en voor het eerst in mijn leven kon ik begrijpen dat mensen het daadwerkelijk gevaarlijk vinden dat mensen blowen tijdens het autorijden... Ik was zo stoned dat ik nauwelijks nog naar de koelkast kwam om drinken te pakken, en wat me vooral opviel waren de stonede gedachten die erbij kwamen:

Ik keek in de koelkast en kon iets, weet al niet meer wat, niet vinden... En normaal had ik dan gedacht van he verdomme waarom vind ik dat niet, maar gisteren dacht ik echt dingen als "waarom verstopt dat ding zich voor mij" en ik wist wel dat het grote onzin was, maar dat zijn die stonede gedachten van vroeger... En toen ik weer op me kamer zat en de fles was leeg, dacht ik: dat doet die fles om mij te pesten zodat ik nog een keer moet lopen... En nogmaals, ik weet wel dat dat grote onzin is, en ik realiseer me dat ook wel op het moment dat ik stoned ben, maar gewoon het feit dat ik die dingen denk is voor mij bewijs dat ik nu weer "echt" stoned word...
Klik om te vergroten...

en dat ongeveer het moment dat ik een serieuze lachkick krijg :grin:
G
Grengijn de BOZE kabouterLid
01-01-2024, 00:00
#17
wacht maar tot je ooit zo scheef wordt in je leven dat je zelf die fles wordt.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat kan je eigen keuze zijn of de middelen moeten zich submassief jegens jou handelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."