Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe weed roken met shisha/waterpijp?

Hoe weed roken met shisha/waterpijp?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Pink FloydLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het mogelijk om weed te roken met een shisha?

En rook ik dan het beste puur, of gemengd met droge of fruittabak?

Greetz, een newbie :smoke:
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan wel. Met hash werkt het het beste, vooral als 'ie een beetje lekker vet is. Je haalt gewoon wat shishah-tabak, pijp gewoon klaarmaken zoals normaal en er wiet doorheen brokkelen. Maar je wordt niet zo stoned als van een joint en er moet toch behoorlijk wat wiet doorheen voor een effect. Alleen aan te raden als je meer dan genoeg hebt. Het is wel leuk om een keertje te proberen.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat is een shisha?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#5
aha :sunglasses:

ja dat kan best. en beter puur, want tabak is slecht.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Riel zei:
aha :sunglasses:

ja dat kan best. en beter puur, want tabak is slecht.
Klik om te vergroten...

Shishah-tabak is volgens mij vrij mild. Ik ben een niet-roker en die tabak kan ik zonder problemen inhaleren als er een keer een waterpijp gemaakt wordt. Natuurlijk is het nog steeds slecht, maar wel veel minder dan normale tabak. (Denk ik zonder enig feitelijk bewijs.)
P
PZLid
01-01-2024, 00:00
#7
Northawke zei:
Riel zei:
aha :sunglasses:

ja dat kan best. en beter puur, want tabak is slecht.
Klik om te vergroten...

Shishah-tabak is volgens mij vrij mild. Ik ben een niet-roker en die tabak kan ik zonder problemen inhaleren als er een keer een waterpijp gemaakt wordt. Natuurlijk is het nog steeds slecht, maar wel veel minder dan normale tabak. (Denk ik zonder enig feitelijk bewijs.)
Klik om te vergroten...
Wel daar zit je fout. De tabak lijkt veel lichter doordat ie gekoeld wordt door het water. In realiteit bevat deze tabak veel meer teer en schadelijke stoffen dan gewone sigarettentabak.
Heb eens in een magazine gelezen dat een halfuur waterpijp roken even schadelijk is als 30 a 40 sigaretten roken. You can do the maths..
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
PZ zei:
Wel daar zit je fout. De tabak lijkt veel lichter doordat ie gekoeld wordt door het water. In realiteit bevat deze tabak veel meer teer en schadelijke stoffen dan gewone sigarettentabak.
Heb eens in een magazine gelezen dat een halfuur waterpijp roken even schadelijk is als 30 a 40 sigaretten roken. You can do the maths..
Klik om te vergroten...

Zoals ik zei, zei ik het zonder enig feitelijk bewijs. :mrgreen: Ik zal het internet eens gaan afzoeken. :)

Dit is wat ik gevonden heb:

Schadelijk:

http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/preventie/tabak_shisha_beter-14222-369-art.htm

Even schadelijk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterpijp

Minder schadelijk:

http://www.abumelle.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=30

Trek jullie eigen conclusies. :wink:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb hier een pakje liggen

teer: 0,0%
nicotine: 0,5%

zo slecht is het dus niet,+het word nog gefilterd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."