loadrunner zei:klopt, bij een joint verdampt er ook een beetje thc, van wiet die nog net niet in de fik staat, hoe dichter bij de tip, hoe meer thc. daarom is die laatste hijs altijd zo pittig. de thc die verdampt slaat weer neer vlak bij het tipje, zo vreselijk heet is de lucht dioe erdoor komt ook wer niet.
Deze verklaring ben ik niet erg van overtuigd hoor.
Dat het terug neerslaat bij het tipje vind ik een beetje opmerkelijke veronderstelling.
Ik denk dat de hypothese van TS juist was dat er aan het eind minder THC in de joint zit omdat het er dan inmiddels voor een deel uit is verdampt
Dat hij op het eind zo pittig is komt volgens mij door:
A: het vuur is dichterbij, de lucht die je inademt is warmer
B: de joint is hier dunner, het papier is meer dubbel tenzij je binnenstebuiten draait.
De verdampingstemperatuur van THC is ook richting de 200 graden geloof ik. Een heel eind van het gloeiende puntje af zal het dus niet verdampen lijkt mij. Ik verwacht dat het verdampen door de hoge temperatuur net voor het echte verbranden uit gebeurd.
Alles wat ik hier type is alleen maar mijn eigen idee en logische beredenering. Ik weet niets en heb hier niets over gelezen verder.