Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe wiet/hash van toen en nu...

De wiet/hash van toen en nu...

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#1
Las een aantak topics can mensen die para worden van roken en ik moet eerlijk zeggen, als ik een beetje teveel erin doe word ik ook para.

Het gekke is 12 jaar geleden had ik daar nooit last van, toen rookte ik echt dikke joints bijna helemaal puur nooit last.

Als ik dat nu doe ga ik zwaar para worden :mrgreen: bij deze dan ook, ik zeg de wiet en hash was vroegah relaxter dan die van nu :stoned:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Kheb de tijd van vroeger niet meegemaakt, ken wiet nog maar 3 jaar. Maar ik kan al zeggen dat toen (jaar/2 jaar geleden) de zakken dikker waren dan nu. :(
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
12 jaar terug was het thc gehalte ook lager
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
de wiet is alleen maar beter geworden en de olie ook......
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
tsk...jullie letten gewoon duidelijk niet op bij de aankoop..
ik rook al meer dan 15 jaar Heftige wiet en hasj, waarvan ik ook toen al para werd als ik er teveel van rookte.
stelletje sufkutten laten zich weer wat aanpraten:wink:

Gewoon een placebo werking..gooi de mantra dat wiet sterker is geworden vaak genoeg in de groep, en men wordt eerder stoned...best handig.

btw, weetje... van bier wordt je tegenwoordig sneller dronken:wink:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
de kwaliteit is nu constanter, maar de percentage thc is in 50 jaar maar met 1% (één procent) gestegen. vroeger deden ze minder wiet in de joints, en deelde ze één joint met 7 man. tja door de manier van roken, krijg je meer binnen van de zelfde hoeveelheid wiet. er zijn nu natuurlijk gewone wietjes en slappe wietjes. maar de soortjes zijn op zich niet sterker gewordn, er zijn meer soorten gekweekt en beschikbaar...

en de keus valt vaak op de white widow, of afghaan. en daar heb je eenmaal minder nodig dan van purple of skunk.

Op zich maakt het niets uit. [veronderstelling]als er in wiet maar 3% thc zit, dan zou ik er 5 gram van roken. ipv de wiet waarin 18% thc zit.[/veronderstelling]
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik zou er toch 6 van roken :rolleyes:
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, dat fabeltje dat wiet sterker zou zijn, geloof ik ook niet, hoor. M'n schoonvader blowt al bijna 40 jaar en terwijl hij wel vindt dat koffieshop wiet niet lekker meer rookt (waarschijnlijk door wat er bij gegooid wordt om het sneller te laten groeien), is het zeker niet sterker geworden. Ik blow zelf ook al zo'n 11, 12 jaar af en toe en ik geef hem helemaal gelijk. En al was het wel sterker geworden... dan kan je gewoon meer met je gram, lijkt me. Je bent sneller stoned en je hoeft minder te roken. Is alleen maar goedkoper.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
+-1945 wiet populair in Nederland
+-1960 Marokko begint met het produceren van Hasj (door afwijkende hasjproductie techniek dmv meervoudige filtering, produceren zij verschillende qualiteiten hasj per oogst)
+-1965 Hasj in Heel Europa onwijs populair. De Hashlanden, Afghanistan, India, Nepal etc kunnen de vraag niet meer aan. Qualiteit daalt Drastisch.
Begintijd van Nederwiet (Zonder lampen)
+-1970 Eerste THC metingen rondom de wereld op basis van in beslag genomen samples (dwz waarschijnlijk gemeten zonder eerst de THC zuren om te zetten, en dit kan meer dan 30% van het potentiele totaal uitmaken.) Trimbos zet de zuren eerst om.
1970 tot nu, verhouding buitenteelt binnenteelt verschuift.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
2008

10% rookt nog arabische volgespuugde plakken krantjes uit Marocco.
90% rookt NEDERWIET !!



:hearteyes:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankuwel Nederland voor de geweldige wiet. :hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nederwiet is de beste wiet op de aarde daar mogen we Unlce Sam en Wernard Bruinig eeuwig voor dankbaar zijn ...

Zij zijn de gurus die het in de jaren 70 hebben geintroduceerd.

Amen ...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
euh..nederwiet?...wat is nederwiet behalve internationaal aangekochte en verkochte zaadjes.

amerikaanse wiet is net zo sterk als de Nederlandse hoor..,.
(misschien moet ik de fabeltjes thread maar weer eens terug vinden:wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
Nederwiet is de beste wiet op de aarde daar mogen we Unlce Sam en Wernard Bruinig eeuwig voor dankbaar zijn ...

Zij zijn de gurus die het in de jaren 70 hebben geintroduceerd.

Amen ...
Klik om te vergroten...
Waarom noemt het Nederwiet eigenlijk?
Kdacht dat Neder = Nederland?
Explain please!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
dan gaane we weer terug naar 12jes poffen bij de smokers expres :grin: :grin:
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#16
pipoxyz zei:
euh..nederwiet?...wat is nederwiet behalve internationaal aangekochte en verkochte zaadjes.

amerikaanse wiet is net zo sterk als de Nederlandse hoor..,.
(misschien moet ik de fabeltjes thread maar weer eens terug vinden:wink:
Klik om te vergroten...

Pak jij je krantje maar, toevallig ben ik net terug van 7mnd Amerika en kan je zeggen dat de wiet van mindere kwaliteit is dan hier! Mja, hun roken bijna alleen maar splifs, sigaar vol met wiet zonder toevoegingen, ja door die hoeveel word je wel knetter :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
wit geteeld in nederland is nederwiet.
belga wiet portuweed

tegenwoordig is de meeste nederwiet zo droevig ....

broofukkers, schijtkampers en nette ondernemers 'kweken' de nederwiet niet met passie maar met $$$ tekens in hun ogen.

Echte wiet is schaars, net zoals zuiver coke, sterke lsd en mescaline.

Ik heb ook in Afrika gezworven en daar roken ze consemilla bagger... wiet met zaad. Werd ik bijna niet stoned van wa meer een placebo effect.

En in THE USA ... tsja het zijn de zware straffen waardoor de mensen daar helemaal gek zijn. De prijs is te hoog de kwaliteit schommelt te veel. In het buitendland is de buiten wiet altijd nog overheersend, wat PipoXYZ zegt is helaam niet waar. Genetisch doen ze het mischien leuk maar is er is geen structuur er is geen maat. Ze doen maar wat ... andere landen zoals Engeland, Zweden en Duitland kunnen het al beter.

En in Belgioe wordt top wiet gekweekt maar dat zijn dan wel de hollanders verbannen uit eigen land, ik heb nu tientalen belgische kwekers bezocht er was er geen 1 .... die mij kon boeien. GEEN 1 .... want belgen lijken wel allemaal prutsers terwijl alle info de growshops en de taal allemaal voor hun hand liggen. En dan Spanje .... daar wordt buiten veel gedaan sommige doen het leuk andere prutsen erop los. Die het goed doen worden getraint en bijgestaan door ? wedrom holalnders, de bekenste de beste is uiterarrs onz icoon Nol. Dei lekkere wiet ga jij echt nooit kopen die rokenzij op !! JIJ als toerist rookt arabische anushasj genaamd bellotas, iets wat ik liever nooit meer rook.
In Portugal zullen ze het nooit leren ....


:hearteyes:

Een land zonder coffeeshops zal nooit dat niveau behlen wat wij hier in Nederland hebebn , puur vanwege een economisch oogpunt.
Alleen met overproductie kan de toeirist ook een paffertje kopen.
Zondrer coffeeshops zal er een boel vranderen in dit land, huisdealers openeen hun deuren weer en de exportlijnen zullen droogvallen.

PipXYZ ... kom er is ouwe oliestoker.

:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."