Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over Eagle Bill vaporiser&over THC en verkoudheid

Vragen over Eagle Bill vaporiser&over THC en verkoudheid

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoxMulderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!
De laatste 6 maanden ben ik steeds "gezonder" proberen te gaan blowen. Van joints naar hasjpijpje en van pijpje naar bong/waterpijp. Dit jaar heb ik als goede voornemen besloten om over te stappen naar vaporizen.
Na een tijdje te hebben rondgekeken, heb ik dus besloten om een Eagle Bill vapo pijpje te kopen.

In de smartshop raakte ik met de man achter de balie in een gesprek gewikkeld, en uiteindelijk vroeg ik aan hem of het verstandig was om als je verkouden was ( ik ben dus verkouden ) wiet te roken dmv vaporizen.

Hij zei toen dat THC de onderste deel van je longen desinfecteert, mits je natuurlijk puur THC inhaleert.

Mijn vraag is dus : klopt dit idd ?

Mijn 2e vraag is : zijn er bepaalde aanstekers/warmte bronnen het meest geschikt hiervoor ?

& als laatste :

Is het ook mogelijk dat je je weed te heet maakt, waardoor er toch schadelijke stoffen vrijkomen ?

Sorry als de grammatica en zins/tekstopbouw niet helemaal klopt, maar ik begin nu steeds grieperiger/waziger in mn hoofd te worden en ga zo mn bed induiken.

bij voorbaat bedankt!
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je tweede vraag:

Ik denk dat een windproof gasaansteker het meest effectief is (hetere vlam en minder roet).

Het verbranden van de wiet is heel goed mogelijk met dit pijpje, je moet zelf goed opletten dat het niet te heet wordt en gaat branden.
Dit is omdat het in principe een conduction-style vaporizer is, dwz dat de wiet contact maakt met het verhitte oppervlak.

Als je een vaporizer gebruikt die hete lucht langs de wiet laat stromen op de juiste temperatuur heb je hier geen last van.

Over je eerste vraag:

THC heeft een luchtweg verwijdend effect, als je een joint rookt krijg je natuurlijk ook alle rotzooi als koolstofmonoxide en teer e.d. binnen.
Vaporize je je wiet dan is dat natuurlijk de ideale situatie, ik weet dat veel astma patienten het daarvoor gebruiken.

Je kan ook als je een goede vaporiser hebt longkruiden (van bijv Dutch Spirit) bij je wiet doen, dat schijnt je longen te reinigen. :)
M
M8Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je echt gezonder wil gaan blowen kun je beter een echte vaporizer kopen. Een goede vaporizer is wel duur in de aanschaf maar dan heb je ook wat! Als je een vaporizer koopt laat je dan wel goed informeren over de kwaliteit van verschillende modellen. Er zijn namelijk heel veel (goedkopere) vaporizers van mindere kwaliteit op de markt!
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hehe als ik een suggestie mag doen:

De Verdamper...



Echt een heerlijk apparaat!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcp zei:
Hehe als ik een suggestie mag doen:

De Verdamper...



Echt een heerlijk apparaat!
Klik om te vergroten...
Ik snap niet hoe je een waterpijp model kunt prefereren boven een model waarbij
-de bediening kinderlijk makkelijk is
-de wietkamer slechts tijdens het vullen word verwarmt, en direct word verwijdert zodra de zak vol zit (efficientie)
-je rookt zonder zorgen en enige electronica aan uit de zak, die erg lang meegaat (evt te verlengen tot wel 5m :wink:

Persoonlijk heb ik nu enkele vaps geprobeert, waaronder een waterpijp met verwarmingselement type(al was het niet zon mooie), maar ik ben nog nooit zoiets gebruikersvriendelijks tegengekomen als de volcano.
Op dit plaatje zie je de zak met mondstuk, de wietkamer en het verwarmingselement. Het principe werkt zo, dat je het mondstuk kunt vervangen met de wietkamer en op het verwarmingselement kunt zetten. Er zit een ventiel in zodat de lucht erin blijft.
Als de zak vol is, vervang je de wietkamer weer door het mondstuk en zet je het verwarmingselement weer uit.
Ook wat onderhoud betreft is hij geniaal.. alles valt schoon te maken in 5 minuutjes, en je kunt overal bij.
Anyway..ik ben blij dat er geen lompe apparatuur meer voor me staat wat ik omstoten kan en wat altijd een compromies van relaxedheid is in gebruik..voor mij is het vullen, uitdoen en chillen (en na een kwartiertje terug:)
1 theelepeltje wiet = 2 zakken vol
1 normaal formaat zak vol = 6 volle longen.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat dat betreft is de verdamper meer gebruiksvriendelijk + ik vind het leuk om een "waterpijp" te roken.

Hoe is hij dan meer gebruiksvriendelijk? :)
Je doet wat wiet in de pijp en zet hem aan (je kan hem zonder problemen de hele avond aan laten staan).
Op het moment dat je een hijs neemt zal de kamer zich vullen met warme lucht en de wiet gaan vaporizen.

Met andere woorden, je vult je pijp, neemt wat hijsen en laat hem gewoon staan, je wiet verdampt dan niet en je kan hijsen wanneer je zin hebt.

Ik vind het persoonlijk leuker om aan een pijp te hijsen dan aan een ballon die ik iedere keer weer moet vullen.
Ik doe er een slang van een shisha op zodat ik de hele avond niet meer van de bank kom :grin:

Met de vulcano kan je als ik het zo leesmet 1 vulling 2 zakken = 12 hijsen prepareren, terwijl je de verdamper gewoon goed vol kan proppen, zelfs zo vol dat je hem de hele avond aan kan laten staan zonder te hervullen in je eentje!

Schoonmaken is easy en hij is ook nog eens gemaakt van labaratoriumglas.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
dat gaat me idd niet zonder compromis lukken met de volcano. het reservoir heeft wel ruimte voor zon 4 gram, maar das overbodig als je er niet een mega zak op zet...tja..en dan is het alles niet zo handelbaar meer, plus dat de damp oud wordt.
Een hele avond vappen op 1 vulling zit er voor mij dus jammergenoeg niet in....maar ik ben blij dat ik mn pijp als joint kan hanteren..want dat vind ik het fijnst. (hebben we toch allebij de juiste in huis:)
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet wat je bedoeld, ik heb zelf ook zitten twijfelen om die vulcano te kopen, maar dat zou nieuw nog duurder worden dan de verdamper!

Jij had hem natuurlijk ook nog eens voor een leuk prijsje :grin:

Wat ik ook een pluspunt vind van de verdamper is dat je boven op de pijp je handpalm kan leggen zodat er minder verse lucht naar binnengaat en de temperatuur dus ook iets hoger wordt, je ziet dan meteen de hele pijp volschieten met damp en 1 hijs verder ben je meteen koekiewaus :wink:
B
BrownyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk er ook aan om eindelijk eens over te schakelen op een gezonder gebruiksmethode van wiet en nu ben ik echt overtuigd om er uiteindelijk in te gaan investeren want als je een deftige wil moet je al minstens 150€
neerleggen naar't schijnt (ik refereer dan naar de Vapor1 bv)

Als ik me niet vergis kan men dit apparaat dan wel voor allerlei andere dingen gebruiken zoals tabak,wellness- kruiden..
kan dat Vaporisen dan ook met Coke in gecleande vorm ?

groet :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."