Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisschien een domme vraag...

Misschien een domme vraag...

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
De nachtapotheker :wink:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen hasj en weed?
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Probeer eens "minhavez" te halen bij de apotheker, daar kan je je ogen mee bevochtigen en zo worden ze terug spierwit, hoe stoned je ook bent :)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is hasj


En dit is wiet

P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
Dit is hasj


En dit is wiet

Klik om te vergroten...
Ook nog een intressante extraatje ivm met deze topic:

wietmonsters bevatten gemiddeld 7,5% THC
hasjmonsters 12,6% THC

bron: http://www.trimbos.nl/default2121.html?date=1&back=1

:wave:
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
wiet is sterker van smaak en geur en wordt je stoneder van dan hasj,maar een goede marokaanse hasj die je zo mooi kan oprollen is ook niet verkeerd trouwens.
:stoned:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk met mn vraag..
De werking...
Ik heb volgens mij nog nooit hasj gebruikt. Dus ik weet de verschillen niet echt.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
De werking is ongeveer dezelfde, de bron is namelijk van beiden de wietplant. Sommigen vinden wiet beter, anderen vinden hasj beter. Het is een kwestie van gewoonte.
Natuurlijk zijn er verschillende sterktes, in zowel wiet als hasj.
Hasj smaakt naar mijn mening zachter en schuurt de keel minder en ik word er zachter stoned van dan bij wiet.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buzzrider heeft het nog mooier verwoord van hasj wordt je inderdaad zachter stoned,(in je hoofd) en is zachter van smaak.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoor wel eens dat hasj niet aan je ogen te zien is als je het rookt. Bij wiet is dit natuurlijk wel zo. Heb wel vaker hasj gerookt maar nooit echt gekeken of het aan me te zien was.

Dit lijkt me nogal onlogisch omdat het allebei om thc gaat.

Wie o wie weet dit :P
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit klopt wel, als ik 5 wietjointjes rook zie je dat zeker wel, als ik 5 hasjjointjes rook zitten mn ogen alleen wat dichter, maar zijn ze niet rood. Verschilt natuurlijk ook per persoon, ik ken ook mensen die alleen rode ogen krijgen als ze niet blowen. :P
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit klopt wel redelijk maar heeft ook te maken met je tolorantie, want sommige kunnen vreslijk stoned worden van 1 joint, en dan gaan ze ook raar uit hun ogen kijk waardoor het kan lijken alsof, de een erger is dan de ander(van stoned heid).
Vanwiet krijg je meer(sneller) rode ogen dan hasj.
En hasj blijf qua geur niet hangen, de cofeeschop ruikt altijd naar wiet, hasj niet.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb aardig wat tolerantie, heb een tijd elke dag aardig wat gerookt en nu ook nog wel eigelijk :wink:. Maar heb altijd, echt altijd, rode ogen die een beetje dicht zitten en grote pupillen. Ook als ik dus niet veel rook.

Hoe kan dat dan?

Want zou dat liever niet hebben namelijk...
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
minder gauw zie je het, maar zoals ik al zei sommige mensen kunnen er zo sterk op reageren dat ze zo stoned zijn in hun hoofd dat je ook aan de ogen ziet,

waarom de ogen rood worden weet ik niet maar ik had het ook vreslijk
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
anoniempje zei:
minder gauw zie je het, maar zoals ik al zei sommige mensen kunnen er zo sterk op reageren dat ze zo stoned zijn in hun hoofd dat je ook aan de ogen ziet,

waarom de ogen rood worden weet ik niet maar ik had het ook vreslijk
Klik om te vergroten...

Komt doordat je bloedvaten verwijden ofzoiets, weet het ook niet precies. Maar heb je het nu niet meer dan?
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
buzzrider zei:
Probeer eens "minhavez" te halen bij de apotheker, daar kan je je ogen mee bevochtigen en zo worden ze terug spierwit, hoe stoned je ook bent :)
Klik om te vergroten...

Rode ogen zijn opzich niet zo erg, je kan ook rook of wind of een vlieg in je oog hebben gehad. Het probleem is grote puppilen en dat je ogen een beetje (of heel erg ligt aan de situatie) dicht zitten.

Helpt het daar ook tegen?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#17
greenpower zei:
buzzrider zei:
Probeer eens "minhavez" te halen bij de apotheker, daar kan je je ogen mee bevochtigen en zo worden ze terug spierwit, hoe stoned je ook bent :)
Klik om te vergroten...

Rode ogen zijn opzich niet zo erg, je kan ook rook of wind of een vlieg in je oog hebben gehad. Het probleem is grote puppilen en dat je ogen een beetje (of heel erg ligt aan de situatie) dicht zitten.

Helpt het daar ook tegen?
Klik om te vergroten...

Ik ben altijd moe en heb erge last van me contactlenzen, ik heb nl harde lenzen, haha. Dat is altijd mijn standaar praatje als ik bijvoorbeeld wordt aangehouden als ik stoned rijd. hehe.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb geen last meer van rode ogen omdat ik niet meer :stoned:

maar het kon me ook weinig schelen eigenlijk :wink:

lekker onverschillig was ik hé
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flip Trip zei:
greenpower zei:
buzzrider zei:
Probeer eens "minhavez" te halen bij de apotheker, daar kan je je ogen mee bevochtigen en zo worden ze terug spierwit, hoe stoned je ook bent :)
Klik om te vergroten...

Rode ogen zijn opzich niet zo erg, je kan ook rook of wind of een vlieg in je oog hebben gehad. Het probleem is grote puppilen en dat je ogen een beetje (of heel erg ligt aan de situatie) dicht zitten.

Helpt het daar ook tegen?
Klik om te vergroten...

Ik ben altijd moe en heb erge last van me contactlenzen, ik heb nl harde lenzen, haha. Dat is altijd mijn standaar praatje als ik bijvoorbeeld wordt aangehouden als ik stoned rijd. hehe.
Klik om te vergroten...


Ja maar dat is voor mij geen excuus. Ik vind het gewoon vervelend dat je altijd kan zien dat ik stoned ben, aangezien ik het vaak ben is dat vervelend. Wil gewoon rustig kunnen space zonder dat mensen het door hebben.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
anoniempje zei:
Ik heb geen last meer van rode ogen omdat ik niet meer :stoned:

maar het kon me ook weinig schelen eigenlijk :wink:

lekker onverschillig was ik hé
Klik om te vergroten...

Haha, ja zo kom je er makkelijk van af :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."