#1
Kleine opmerking, het is ontzettend smerig door de boter, alles plakt en voelt vet aan.
't werkt wel beter en het is niet echt slecht voor je gezondheid ofzo.
't werkt wel beter en het is niet echt slecht voor je gezondheid ofzo.
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.Extisi zei:En wat heb je nou precies gedaan?![]()
http://www.wietforum.nl/lofiversion/index.php/t10131.html zei:Goeie wietthee zet je als volgt :
- Breng water tot het kookpunt in een pannetje en voeg er een klontje echte boter (Tibetaanse stijl) of een kwart/half doosje room (Hollandse stijl) of eventueel soyaroom (Veggie stijl) aan toe.
- Eens het water met boter/room weer kookt, zet je het op een klein vuurtje en voeg je je wiet of knipafval toe.Met een houten of plastic lepel roer je het geheel om zodat alles goed onder zit, voeg wat suiker of een paar ferme lepels honing toe en dan laat je het geheel afgedekt (!) 10/15 minuten sudderen op het laagste vuurtje.
Paar maal roeren.
- Afgieten door een zeef in een preferabel porseleinen theekan en serveren.
Normaal al vrij zoet - maar je kunt nog honing toevoegen als je dat wil
Sir.blaat zei:Late reactie maarja.
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.Extisi zei:En wat heb je nou precies gedaan?![]()
Niet echt lekker, ook niet smerig. Zoals wiet ruikt, zo smaakt de thee.
Sir.blaat zei:Sir.blaat zei:Late reactie maarja.
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.Extisi zei:En wat heb je nou precies gedaan?![]()
Niet echt lekker, ook niet smerig. Zoals wiet ruikt, zo smaakt de thee.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."