Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over wiet-thee

Vraagje over wiet-thee

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sir.blaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kleine opmerking, het is ontzettend smerig door de boter, alles plakt en voelt vet aan.

't werkt wel beter en het is niet echt slecht voor je gezondheid ofzo.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
En wat heb je nou precies gedaan? :flushed:
S
Sir.blaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Late reactie maarja.

Extisi zei:
En wat heb je nou precies gedaan? :flushed:
Klik om te vergroten...
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.

Niet echt lekker, ook niet smerig. Zoals wiet ruikt, zo smaakt de thee.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#4
http://www.wietforum.nl/lofiversion/index.php/t10131.html zei:
Goeie wietthee zet je als volgt :

- Breng water tot het kookpunt in een pannetje en voeg er een klontje echte boter (Tibetaanse stijl) of een kwart/half doosje room (Hollandse stijl) of eventueel soyaroom (Veggie stijl) aan toe.
- Eens het water met boter/room weer kookt, zet je het op een klein vuurtje en voeg je je wiet of knipafval toe.Met een houten of plastic lepel roer je het geheel om zodat alles goed onder zit, voeg wat suiker of een paar ferme lepels honing toe en dan laat je het geheel afgedekt (!) 10/15 minuten sudderen op het laagste vuurtje.
Paar maal roeren.
- Afgieten door een zeef in een preferabel porseleinen theekan en serveren.

Normaal al vrij zoet - maar je kunt nog honing toevoegen als je dat wil
Klik om te vergroten...

Zoals ook nog op die pagina vermeld staat is het nodig dat er een VET OF SUIKERCOMPONENT AANWEZIG IS IN DE THEE!!! (anders is er niets waaraan de THC zich kan binden en zal die dus ook gewoon verdampen)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
niet vergeten een beetje boter in je thee te doen, het stinkt, je proeft er niet veel van, en het werkt veel beter
S
Sir.blaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sir.blaat zei:
Late reactie maarja.

Extisi zei:
En wat heb je nou precies gedaan? :flushed:
Klik om te vergroten...
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.

Niet echt lekker, ook niet smerig. Zoals wiet ruikt, zo smaakt de thee.
Klik om te vergroten...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sir.blaat zei:
Sir.blaat zei:
Late reactie maarja.

Extisi zei:
En wat heb je nou precies gedaan? :flushed:
Klik om te vergroten...
Je hebt zo een bolletje nodig waar je thee in doet, geen theezakje maar zo'n kogeltje met gaatjes erin, waar je theeblaadjes in gooit en die je dan in het water doet. Daar doe je dus die wiet in (had er voor 5 euro in gegooit). In het kopje waarin ik het liet trekken deed ik wat boter, melk en wat citroenolie. Thc lost namelijk op in die vetten, vandaar. Heet water erbij en de hele tijd roeren zodat je geen grote klomp boter op de bodem krijgt. Daarna alles in één keer achterover gieten.

Niet echt lekker, ook niet smerig. Zoals wiet ruikt, zo smaakt de thee.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

vind ik niet, als je het trekt in een theezakje zodat je niet al die drap op drinkt smaakt het gewoon naar thc, en dat smaakt heel anders dan wiet
S
Sir.blaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey,
een half jaar geleden, tijdens de zomervakantie ofzo, ben ik begonnen met het roken van wiet. Aan het begin rookte ik veel maar na een tijdje begon ik toch een beetje m'n verstand te gebruiken en ging ik minder roken. Ongeveer 3 maanden nadat ik was begonnen met wiet rookte ik af en toe, soms als ik bij vrienden was, één keer in de twee weken ofzo. Maar goed, ik kreeg een bad-trip (tot groot plezier van me vrienden) en toen was ik er helemaal klaar mee. Ik stopte met het gebruik van wiet & hasj en tot mijn verbazing gingen bijna al me vrienden achter mij aan. Paar maanden niks met wiet te maken gehad, tot afgelopen weekend, tot we op het idee kwamen om er thee van te zetten.

Nu heb ik even een vraagje aan jullie, is het schadelijk voor je lichaam om wiet-thee te drinken? Volgens mij heb je alleen kans op depressiefe shit enzo, paranoide en dat soort gezijk dat je overal van kan krijgen ofzo. Maar heeft het ook een schadelijk effect op je lichaam of dat niet?

Bij voorbaad dank :)
Blaat.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is het niet schadelijker. Roken is ook heel slecht voor je lichaam.
Als je wiet eet of drinkt slaat het harder in en voel je dus ook duidelijk veel meer.
Het effect is volgens mij ook langer.
S
Sir.blaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zeker, ik voelde me echt weer eens deftig stoned. Niet dat gedoe wat je hebt als je het rookt vanneh.. "volgens mij voel ik 'm een beetjeh..". Maar als je het rookt komen er heel veel schadelijke gassen vrij (wikipedia \\ö/), als je het drinkt heb in ieder geval geen last van die gassen die je longen beschadigen.
J
JohnnyBladeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smoren beschadigd je longen, dat probleem zal je niet hebben met thee of cake.
Ik denk hoogstens wat schade aan je verteerstelsel, maar volges mij is het miniem :)
p
psychedelic_loverLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik weet niet of hier al een topic over is maar weet iemand een goeie manier om wiet-thee te zetten, en doeje dat best met wiet zelf of gaat dat ook met takjes?

grtz :stoned:
J
JohnnyBladeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kan het best met zoveel mogelijk takjes proberen maken. Maar als je er niet genoeg hebt gooi je er ook maar wat gewone weed bij. Je moet er ook een klont boter bijdoen zodat de THC beter oplost. Als je het er allemaal hebt laten intrekken (ik dacht iets van een 5 minuten) giet je de thee ook best af.
Dit is even een korte uitleg, zoek het zeker nog eens op op internet :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."