Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe (eigenlijk oude) Turkse Waterpijp

Nieuwe (eigenlijk oude) Turkse Waterpijp

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
Oke succes ermee!
I
IZ420Lid
Ok, ik ga morgen eens zien voor die vloeibare uitlaatpakking!
Ik heb (momenteel) geen camera dus kan ik geen foto's nemen, maar het klinkt wel alsof het zal werken!
Bedankt!
I
IZ420Lid
Hallo,
Ik heb gisteren op de rommelmarkt een Turkse waterpijp overgekocht van 2 oude vrouwen.
Toen ik hem zag wist ik al dat hij niet bruikbaar was, maar ik wou hem toch, gewoon als decoratie.
Maar nu dat ik hem heb ziet hij er eigenlijk nog repareerbaar uit. Alléén de darm is perte totale, dus ik ga er gewoon een nieuwe kopen.
Ik zou hem graag willen opknappen maar weet niet wat ik hier voor zou kunnen gebruiken.
Er zit zo geen rubber aan, dus hij zit helemaal los en de lucht komt gewoon door de spleten.
Heeft iemand hier al ongeveer met hetzelfde probleem gezeten? Zo ja, wat heb het er aan gedaan? (en hoe?)

Ik zoek dus iets om hem goed vast te maken zodat de lucht er niet langs alle kanten uit kan.
Plakband lijkt het gemakkelijkst maar dan is de antieke look er van weg.
En lijm klinkt niet echt gezond..
Het moet er trouwens ook terug af kunnen voor als ik hem uit kuis, of water in doe.
Is er zo geen wondermiddel dat dingen samenhoudt en geen schadelijke stoffen los laat als het word verhit?

Btw, als dit op de verkeerde plaats staat, kan een moderator dit topic dan verplaatsen aub?
Misschien hoort het meer bij General Chat
F
Frank123Lid
kijk bij bijvoorbeeld een gamma of praxis voor een rubber ringetje wat je er tussen kan doen. en anders zo'n ronde klem die je met je schroevendraaier moet aandraaien en dan strak aandraaien.
I
IZ420Lid
Om een idee te geven hoe het zit:

De groene moet in de blauwe, maar omdat er geen rubber aan zit is die niet breed genoeg en komt er lucht langs.

Ik heb dus iets nodig om die breder te maken.
Zo'n rode klem zou dus niet werken, en ik zou nogal veel verschillende ringetjes moeten kopen om de juiste te vinden (Deel 2 is ovaal dus ik kan de diameter ervan niet berekenen).
En dan zou ik ook nog hetzelfde ringetje meerdere keren moeten kopen want ik denk niet dat één ringetje veel zou doen.

Is er geen (goedkoop) alternatief?
Ik ben daarstraks al in mijn kelder naar gescheurde rubberen handschoenen of badmutsen gaan zoeken die ik er rond zou kunnen binden, maar die hebben we allemaal weggegooid.
Kaarsvet zou misschien werken, maar dan zou het een boel plakkerig vuil maken, en misschien zelf beginnen smelten.

Ik herinner mij nog dat mijn oma vroeger confituur maakte, in potten goot, en dan daar één of ander mengsel op deed. Na een tijdje werd dat dan hard, en had ze een op maat gemaakt luchtdicht deksel voor haar glazen potten.
Het klinkt perfect, en het is niet zeker niet giftig want ze gebruikte het voor confituurpotten
Weet iemand toevallig hoe dat product/mengsel noemt of hoe ik het kan maken?
P
PepTalkLid
Als je wat foto's zou kunnen plaatsen zou het misschien sneller wat duidelijker zijn ipv. de 3d tekening.

Als je hiertoe geen mogenlijkheid hebt zou je misschien evt. vloeibare uitlaatpakking kunnen kopen.

Dit is hittebestendig ( dus gaan niet smelten en daardoor (waarschijnlijk) geen giftige zooi afgeven), redelijk makkelijk aan te brengen en kun je daarna de restjes wegwerken met mesje oid.

Dit kun je ook weer lostrekken aangezien het niet helemaal hard word, hierna moet je het wel weer helemaal opnieuw doen.

Anders kun je het misschien vanbinnen uit polyesteren en daarna spuiten? Weet niet hoe het eruit ziet en hoe groot het moet zijn ed.

Iets anders goedkoops is kitten? heb je ook hittebestendige ( voor bij radiators ed.) welke bij verhitting ook niets afgeeft ( weet niet hoedicht de ontstekingsbron komt bij het afdicht materiaal)

Hoop dat je er wat aan hebt! Al deze dingen zijn te krijgen bij doehetzelfzaak voor 5-15 euro.

De uitlaatpakking zou je misschien bij een brommerboer of autogarage kunnen kopen.
Maar misschien zijn deze dingen totaal niet geschikt voor jou bedoeling.
D
DrippToneLid
Anders wikkel je er een lange strip leer of rubber omheen tot het dik genoeg is dat het past. Dan heb je wel redelijk die oude look, maar goed/geschikt meteriaal. Denk aan van dat spul wat om het handvat bij van die oude tennis rackets zit.
I
IZ420Lid
Ik heb het gedaan met een soort van dikke brede rubber-achtige witte plakband dat ik toevallig ergens in een schuif heb gevonden terwijl ik naar iets anders aan het zoeken was.
De rol was nog nooit gebruikt geweest en ik heb geen idee waarvoor het diende (het zit in een blanco verpakking), of wanneer we die hebben gekocht, maar het werkt perfect.
Precies een mirakel :tongueout:

Voor de darm, ga ik morgen naar een doe-het-zelf-winkel om een simpele plastieken flexibele tube te kopen die gebruikt worden voor vele dingen.
Die tubes zijn doorzichtig, dus zie je de rook er door gaan, wat wel leuk is :grin:
Maar waarschijnlijk gaat die de eerste keren dat ik hem gebruik wel naar plastiek smaken.
F
Frank123Lid
IZ123 zei:
Die tubes zijn doorzichtig, dus zie je de rook er door gaan, wat wel leuk is :grin:
Maar waarschijnlijk gaat die de eerste keren dat ik hem gebruik wel naar plastiek smaken.
Klik om te vergroten...

Valt wel mee, na de 1e hijs ruik je de plastic meestal al niet meer , en proef je het ook niet.
P
PepTalkLid
SchilDpadDo zei:
IZ123 zei:
Klik om te vergroten...

Valt wel mee, na de 1e hijs ruik je de plastic meestal al niet meer , en proef je het ook niet.
Klik om te vergroten...

Zowiso eerst even goed met warm water spoelen, scheeld ook veel in de plastic geur/smaak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."