Ik heb klierkoorts en op wikipedia staat dat je van alcohol en geneesmiddelen maagbloeding kunt krijgen als je klierkoorts hebt. Mijn broer zegt dat weed ook als geneesmiddel wordt beschouwd. Klopt dit?
Wikipedia zei:Omdat de ziekte gepaard gaat met een leverontsteking, ook als daar geen symptomen van optreden, wordt aanbevolen de lever niet te belasten met b.v. alcohol. Dat gebruik van matige hoeveelheden paracetamol schadelijk zou zijn is niet bewezen, hoewel er wel incidentele meldingen van hepatitis bij mononucleose na paracetamolgebruik zijn.
Is zoiets permanent? Nee toch?
Exceptional Insight zei:Is zoiets permanent? Nee toch?
Wikipedia zei:Er is geen behandeling tegen klierkoorts. Behandeling met antivirale middelen als aciclovir heeft weinig zin. Het beste is voldoende rust nemen, ook in de chronische fase als de patiënt aan de beterende hand lijkt. Verschillende alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld homeopathie, aycronto, bioresonantie) claimen een remedie tegen klierkoorts te hebben. Ieder wetenschappelijk bewijs hiervoor ontbreekt vooralsnog.
yens zei:Ik heb klierkoorts en op wikipedia staat dat je van alcohol en geneesmiddelen maagbloeding kunt krijgen als je klierkoorts hebt. Mijn broer zegt dat weed ook als geneesmiddel wordt beschouwd. Klopt dit?
haha, inderdaad!Extisi zei:"Uhm dokter ? Mag ik wiet roken als ik paracetamol slik?"
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."