Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel is legaal ?

Hoeveel is legaal ?

21 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
a
ar_masterLid
01-01-2024, 00:00
#1
bij sporadisch gebruik blijft THC maar 2 tot 3 dagen in het bloed zitten.
bij regulier gebruik blijft het tot een week in het bloed.
hoewel wiet illegaal is in zowel België als nederland word het volgende gedoogd:
België:3 Gram en 1 plantje voor eigen gebruik
Nederland: 5 Gram op zak en 5 plantjes
er zit echter een gat in het gedoogbeleid(in NL) je mag in principe zoveel wiet in je huis opslaan als je wilt, je mag kilo's opslaan en je hoeft er niet voor vervolgd te worden.
het vervolgen voor bezit en inbeslagname heeft te maken of je de agent in kwestie een enorme lul is(ze mogen namelijk zelf kiezen of ze wel of niet iets doen).
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
ar_master zei:
bij sporadisch gebruik blijft THC maar 2 tot 3 dagen in het bloed zitten.
bij regulier gebruik blijft het tot een week in het bloed.
hoewel wiet illegaal is in zowel België als nederland word het volgende gedoogd:
België:3 Gram en 1 plantje voor eigen gebruik
Nederland: 5 Gram op zak en 5 plantjes
er zit echter een gat in het gedoogbeleid(in NL) je mag in principe zoveel wiet in je huis opslaan als je wilt, je mag kilo's opslaan en je hoeft er niet voor vervolgd te worden.
het vervolgen voor bezit en inbeslagname heeft te maken of je de agent in kwestie een enorme lul is(ze mogen namelijk zelf kiezen of ze wel of niet iets doen).
Klik om te vergroten...

Klein foutje; niet en maar of. Het is -of- 3 gram -of- een plantje (1 plantje per volwassen persoon, toch?). En ja dan krijgen we het aloude "Het gedoogbeleid trekt toch op niets want er komt toch veel meer af dan 3 gram van een plantje"

Tja, domme politiek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."