Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke soort wiet in spacecake?

Welke soort wiet in spacecake?

20 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor de zekerheid kun je idd het beste eerst een blokje hashboter maken, en die door de chocola roeren. En "au bain marie" natuurlijk heh,om verbranding te voorkomen :wink:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dat sowieso natuurlijk, au bain marie. :) Goeie tips in ieder geval, bedankt Oom Klaas en Nathaniel! :) Denk dat ik hiermee wel aan de slag kan.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
En inderdaad gewoon zo'n haze erin gooien:) Wat oom klaas al zei, amnesia haze, of een silver haze ofzo. Die zijn wel lekker :stoned:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja dat lijkt me ook wel de moeite waard, haze. :) Is dat eigenlijk veel duurder dan bijvoorbeeld white widow? Beetje domme vraag misschien, maar ik ben een redelijke wietn00b aangezien ik nooit echt erg van blowen heb gehouden.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou je broer was toevallig ff filmpje doen hier gisteravond, ik had voor 5 euro amnesia gehaald, het was echt lachwekkend weinig, normaal gesproken zou ik er 1 blowtje van draaien. Maargoed, twee van gedraaid, en dat waren twee prima joints.

Het is wel wat duurder ja, maar ook sterker dus :) (met andere woorden, ik denk dat ik evenveel jointjes uit een tientje amnesia zou halen als uit een tientje white widow)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haze is, volgens mij door het langere rijpingsproces, wel een stukje duurder. White widow gaat in mijn omgeving voor 8 euro over de toonbank. Voor een lekkere haze (Amnesia :hearteyes: ) zit je al gauw op 12 euro per gram.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
acidboy zei:
Nou je broer was toevallig ff filmpje doen hier gisteravond, ik had voor 5 euro amnesia gehaald, het was echt lachwekkend weinig, normaal gesproken zou ik er 1 blowtje van draaien. Maargoed, twee van gedraaid, en dat waren twee prima joints.

Het is wel wat duurder ja, maar ook sterker dus :) (met andere woorden, ik denk dat ik evenveel jointjes uit een tientje amnesia zou halen als uit een tientje white widow)
Klik om te vergroten...

Ok, wel het extra geld waard dus. :) Dan zou ik het bijna zonde vinden om op te eten.. :grin: Dat ga ik ook zeker eens halen om te roken!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nathaniel zei:
Haze is, volgens mij door het langere rijpingsproces, wel een stukje duurder. White widow gaat in mijn omgeving voor 8 euro over de toonbank. Voor een lekkere haze (Amnesia :hearteyes: ) zit je al gauw op 12 euro per gram.
Klik om te vergroten...

Hm het lijkt me toch erg vet. :) Heb zelf alleen nogal saaie ervaringen met blowen (blow bijna altijd white whidow), ben er zelf inmiddels ook wel achtergekomen dat dat aan de soort wiet ligt. Vind blowen daardoor ook niet echt boeiend en doe het zelden, ben benieuwd of ik van bijvoorbeeld amnesia haze filosofisch word ofzo, naar dat effect ben ik eigenlijk juist op zoek. :)

Dan heb ik er ook wel een paar euro extra voor over. :) Hier kost WW 7 euro per gram, haze zal dan wel tussen de 10 en 12 euro kosten ofzo.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmhm haze kost meestal vanaf 10 euro per gram.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
amnesia...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je ipv. die 10 tot 15 euro die je uitgeeft voor wat amnesia nou gruis koopt, denk ik toch dat je een stuk harder gaat dan van hetzelfde geld amnesia.

Voor een cake maakt het niets uit, en het is al goed fijn, dus scheeld weer wat crush werk.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik denk dat amnesia ook niet zo ranzig smaakt, we hebben wietboter getrokken van knipafval en dat smaakt echt nergens naar, toen we dat met amnesia deden smaakte het bijna lekker...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik begrijp er niks van. De eerste keer dat ik spacecake maakte had ik er 2 gram skunk in gedaan, we waren met z'n tweeën en gingen heel hard. Ik had er nu 2 gram white widow in gedaan, wietboter veel langer laten pruttelen en weer laten stollen. Meer werk dan ik er normaal van maak, had gedacht dat het nu wel beter zou gaan. Maar op een licht stoned gevoel na hebben we er weinig van gevoeld. Daar ging weer 20 euro..
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon roken dus.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rabbithole zei:
Ik begrijp er niks van. De eerste keer dat ik spacecake maakte had ik er 2 gram skunk in gedaan, we waren met z'n tweeën en gingen heel hard. Ik had er nu 2 gram white widow in gedaan, wietboter veel langer laten pruttelen en weer laten stollen. Meer werk dan ik er normaal van maak, had gedacht dat het nu wel beter zou gaan. Maar op een licht stoned gevoel na hebben we er weinig van gevoeld. Daar ging weer 20 euro..
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keren cake ( ik koop ze dan weliswaar altijd in de shop) waren ook veel heftiger dan nu. Ook al schijnt wiet geen tolerantie op te bouwen, vooral met spacecake merk ik gewoon dat ik meer nodig heb.

Ook kan het zijn dat je ervoor net wat meer of anders gegeten heb?
Op een ander tijdstip van de dag? ( sávonds laat zul je je stoneder voelen dan overdag)
Of misschien toch wat verkeerd gedaan in de bereiding..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, misschien kan ik beter eerst hasjmelk/-boter maken en dat daarna door de chocola roeren? Want als je chocola smelt en te lang verwarmt verbrandt het, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste mensen,

na twee keer een spacecake gebakken te hebben met skunk, wil ik graag een andere (liefst sterkere) soort wiet proberen. Als ik de mensen in de coffeeshop moet geloven is skunk redelijk mild. Ik zou graag wat harder gaan dan die eerste twee keer. Heeft iemand ervaring met verschillende soorten wiet in spacecakes? En welke soort wiet zou je me dan aanraden?

Bedankt alvast voor de reacties. :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Skunk zegt niet erg veel he, 'k heb de prijs van skunk in shops in NL zien variëren van 6 tot 14 euro en d'r zaten toch ook zeer sterke tussen :grin:
Maar over het algemeen zal een gemiddelde haze wel sterker zijn, je zou bijvoorbeeld een amnesia haze kunnen proberen of een black widow.

Verschillende soorten wiet in de spacecake gaf mij alleen nit veel verschil, de hoeveelheid wiet maakt toch echt het verschil.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ervaring is dezelfde als die van Oom Klaas, hoeveelheid is wat het echte verschil maakt. Om zeker van je zaak te zijn zou je de cake kunnen afmaken met een hash-chocolade-topping. Dus een cake van de standaard 5 gram wiet(+wat je aandurft), en dan nog zo'n 3 gram hash in chocolade smelten en dat er overheen gieten.
Even laten afkoelen, en dan moet je toch wel een ruime middag heerlijk in de wolken zijn :hearteyes:

Succes ermee :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, dat wordt een dure cake dan. We eten het maar met z'n tweeën, dus ik zat meer aan 2 gram wiet te denken. Die skunk was overigens €7 per gram, om je een beetje een idee van de sterkte te geven. Ik zal in de smartshop wel om haze of black whidow vragen, en misschien is die chocoladehasj ook wel een goed idee! :hearteyes: Hoe lang moet de hasj dan in de chocola verwarmen? Of gewoon door de vloeibare chocola roeren en klaar is kees (als je dat doet komt de THC toch niet vrij, lijkt me?)?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."