Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeschrijving HIGH van wiet (voor de beginners onder ons)

Beschrijving HIGH van wiet (voor de beginners onder ons)

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Laidback-JacckLid
01-01-2024, 00:00
Toen ik pas begon met blowen, had ik soortgelijke ervaringen. Later veranderd dit. Ik heb nog altijd lachkicks en soms een tomeloze energie om wat te doen. (bv voetbal) Maar als ik mijn gevoel van nu vergelijk met het gevoel van de eerste paar keer, veranderd er veel. Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer alleen maar kon lachen, niets anders. Ik kon er ook niet mee stoppen als ik bekenden tegenkwam. Nu kan ik dat meestal wel, al blijf ik me dan vrij ongemakkelijk voelen.

Van de gevoelens rond de navel en benen en andere spiergroepen herken ik weinig. Ik heb wel eens heel af en toe dat het net lijkt of ik een natte broek heb, dat voelt echt raar aan. Veel mensen die tegelijkertijd met mij zijn begonnen met blowen, smoken meestal in hun eentje en doen het liefst zo weinig mogelijk. Ik heb toch ook wel het gevoel van saamhorigheid wat jij beschrijft. Zoveel mogelijk lachen.

Ik ben benieuwd of in jou lijstje ook deze veranderingen optreden. Laat ons weten :stoned:
n
nl010pyroLid
Ik blow al een tijdje en met enige regelmaat. Gewoon lekker elke vrijdag- en zaterdagavond met wat vrienden. Na alle ervarigen die wij achter de rug hebben gehad m.b.t. wiet (en hasj), is het dan eindelijk gelukt om iedereen een keer die heerlijke, pure en ultieme high te hebben doen voelen.

Ik heb een zekere lijst met gevoelens/belevenissen weten te maken die tot dusver voor de high van een ieder van ons geldt. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit is hoe het bij iedereen zal gaan, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat we verschillende soorten wietjes hebben geprobeerd (veelal door puur te roken) en de effecten zonder meer overeenkomen en zelfs gelijk zijn.

De lijst (op volgorde van aflopende intensiteit):

-Tintelingen overal onder de navel (vooral in de benen)
-Euforisch gevoel en een zekere (seks)lust
-Lichtelijk draaiende/verschuivende omgeving, wat ook soms leidt tot het meedraaien/-schuiven van het lichaam (hoofd) zelf
-Gevoel van energie en saamhorigheid
-Ondanks de gezelligheid met vrienden, later toch zin krijgen om ff alleen te zijn (niet als bij stonedheid, maar op een iets positievere, energiekere en minder afwezige manier). Een goed voorbeeld is het kijken naar South PArk, Family Guy en The Simpsons op Comedy Central, omdat daar veel kleuren en grappen/ironie/sarcasme in voorkomen en wij dat als geweldig ervaren. Je zoekt dan ook veel meer achter alles dat je waarneemt en de kleuren komen wel degelijk intenser over.
-Droge mond en de bewustwording van bewegingen die je maakt met je mond en keel
-Vertraagde tijd, als je bijvoorbeeld slikt o.i.d. dan lijkt dat echt seconden te duren en je voelt dan ook echt alle spieren stuk voor stuk aanspannen enzo

Natuurlijk zal ik dit lijstje blijven updaten, maar dit zal voorlopig denk ik al genoeg zijn voor zij die nog niet zoveel ervaring hebben en zich het nodige afvragen. Evt. sorry voor spelfouten, graag hoor ik natuurlijk ook andere waarnemingen/ondervindingen etc. van iedereen
s
stevenkeuhLid
heerlijke TS .

Terwijl ik dit las , voelde ik net wat je bedoelde :stoned:
T
TufnutLid
Laidback-Jacck zei:
Toen ik pas begon met blowen, had ik soortgelijke ervaringen. Later veranderd dit.
Klik om te vergroten...

De eerste keer/keren zijn later nooit meer te evenaren, maar wil je er weer in de buurt komen dan is een tolerantiebreak een uitkomst. Door 2 maanden niet te blowen zal veel van het orginele gevoel weer terugkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."