Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeenemen in vliegtuig

Meenemen in vliegtuig

5 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GraftakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeiedagschotel!

Ik ga binnenkort op examenreis met 7 kameraden, en we houden er allemaal wel van om lekker een wietje te doen. Nou willen we dat eigenlijk in Spanje wel doorzetten maar ik vroeg me af of je gepakt wordt als je wiet in je gewone bagage doet. Dus niet in je handbagage bij de controle ofzo, maar gewoon lekker weggestopt, in een zakje, en dan in een of andere lotion of bij je gel in de pot oid. Hoe groot is dan de kans dat je gepakt wordt?

Loater!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spanje
Spanje heeft een liberaal drugsbeleid. Gebruik is niet per definitie strafbaar. De wet biedt lokale autoriteiten de mogelijkheid drugsgebruik in een openbare gelegenheid te behandelen als een overtreding. Het bezit van drugs voor eigen gebruik is niet strafbaar. De rechter bepaalt op basis van de hoeveelheid drugs of de bezitter de intentie had die zelf te gebruiken of niet. In de wet zijn hiervoor geen hoeveelheden vastgelegd. Drugshandelaren kunnen een straf van maximaal negentien jaar en negen maanden krijgen. De Spaanse rechter kan verslaafden aanmoedigen een behandeling te ondergaan door een straf om te zetten in een voorwaardelijke straf of door strafvermindering te geven.
Klik om te vergroten...

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Drugs/beleid.html

Met de auto of bus is het smokkelen niet zo'n groot probleem, dat wordt vaak zat gedaan. Met het vliegtuig zou ik het niet doen, er bestaat een kans dat je gepakt wordt, zeker met drugshonden.
C
CommerciialLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi!
ik ga over 3 weken naar een festival in Croatië, ik zou graag wat wiet meenemen. Ik ga met een reisbus naar daar.. nu vroeg ik me af of er veel controles zijn op bussen en hoe ik het best dit kan meesmokkelen?
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hashjish mee smokkelen in de vliegtuig is heel erg makkelijk,

4gram nepal hash in aluminium folie en dan in de sokken en gewoon lopen :)

kan ik 2 weken mee doen via pen en aluminium folie roken xD
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of je koopt in Spanje/Kroatië gewoon wat hasj.
Als je het goed doet is het de helft goedkoper dan hier, en twee keer zo goed.

Gepakt worden op het vliegveld is niet leuk.
Ten eerste is heel je vakantie meteen verneukt, aangezien je niet meer op je eindbestemming gaat aankomen. Ten tweede riskeer je een erg hoge geldboete of gevangenisstraf.. Beide niet leuk.
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#6
True,

Croatische wiet kan je tenminste wel vanuit gaan dat het wel altijd "homegrown" natural is.

Toch lijkt it me lastig zomaar iemand op een vakantie plek tevinden voor betrouwbare drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."