Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBestaan er biologische coffeeshops?

Bestaan er biologische coffeeshops?

22 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is er zoiets in Nederland als biologische coffeeshops, of plekken waar je biologische wiet/hash kunt kopen?

Onlangs ben ik volledig overgestapt op het eten van biologisch vlees, want ik vond dat op de een of andere manier zo veel lekkerder smaken. Dit prikkelde mijn interesse, want wat nou als een biologisch wietje me ook zo'n verbetering oplevert? Ik ben erg nieuwschierig!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
was het maar waar... een biologisch geteelt wietje smaakt duizend keer lekkerder dan die rommel met bestrijdings -en bewaarmiddelen van de coffeeshop.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kortom; gat in de markt?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
was het maar waar... een biologisch geteelt wietje smaakt duizend keer lekkerder dan die rommel met bestrijdings -en bewaarmiddelen van de coffeeshop.
Klik om te vergroten...

Ben ik het toch niet mee eens..
Veel proef of merk je niet.
Spatzi zei:
Kortom; gat in de markt?
Klik om te vergroten...

Er zijn al zoveel coffeeshops waar je biologische wiet kunt kopen.

De blowboot in Utrecht komt redelijk in de buurt van ''biologische coffeeshop''.
De helft op de kaart daar is biologisch, de koffie en cola ook.

Let wel, veel coffeeshops verkopen als biologisch maar :rolleyes:

Ook is er geen gat in de markt, aangezien er gewoon te weinig biologische kwekers zijn.
De meeste biologische kwekers vind je denk ik in de buitenkweek, wat voor shops gewoon minder (lees niet) aantrekkelijk is.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb jij al wel wiet van een eigengekweekt plantje geproeft peptalk? als dat zo is zal je me niet kunnen tegenspreken dat het pakken beter smaakt dan wiet van de shop...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Potenter word het niet. Op geen enkele manier kun je het potenter maken.
Maar omdat je een hoop bladgroenkorrels en vocht uit de wiet haalt, word je in grammen wel minder stoned. Maar het gewicht zal ook met zo'n 25% afnemen.

Ik zou zelf gewatercurede rot niet roken.. Maar da's mijn blik..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, als je goed oplet op dit forum wist je dat.
Ja, ik rook voornamelijk eigenteelt.

En dat het beter smaakt is zeker zo, maar voornamelijk door het idee.
Heb wel eens super smerige biologische wiet gerookt, en hoewel alle wiet uit de shop ongeveer niet biologisch is zitten daar ook hele lekkere tussen.

Wat ik probeer te vertellen is dat je veel niet biologische producten helemaal niet terug proeft, ziet of ruikt..Is het wel zo dan is het onjuist gebruikt of gewoon troep geweest.

Ook zijn er genoeg biologische middelen die bij onjuist gebruik (te lang door gaan met voeding bijv.) erg nadelig merkbaar zijn..

Maar ja, GOEDE biologische BUITEN wiet.. Daar kun je me wel voor wakker maken :stoned:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
idd er bestaat slechte zelfkweek ook maar dat komt omdat het te snel gedroogd is etc.... wanneer je je wietje 2 a 3 weke traag laat droge zal dit de smaak ten goede komen en dan is het zowizo beter dan in de shop..... mmmmm kan al niet wachte over een maand kan ik knippen :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik droog m'n wiet altijd een weekje, en geloof me... T is prima.
Uiteraard van drogen onder de juiste omstandigheden scheelt het iets in smaak, maar vind dit zelf te verwaarlozen. Ik cure meestal wel een gedeelte, dat scheeld pas veel in smaak.

Waardoor sommige biologische wiet (hoeft geen zelf kweek te zijn) wel slecht smaakt komt omdat mensen niets afweten van de middelen die ze geven. Ook met biologische voeding- en bestrijdingsmiddelen kun je vieze en schadelijke wiet verbouwen..

En het zeggen dat het zowieso beter is als in de shop vind ik echte bs.
In de shop ligt ook genoeg lekkere wiet, er zijn namelijk nog wel kwekers die om het eindproduct en niet de portomonee geven.

Als je het knippen van buitenplant bedoelt: Veel succes met het over een maand oogsten van rot..
Of er moet nu heel onverwachts nog een paar weken goed weer aan zitten te komen..

Hier gaat de schaar er bij verschillende soortjes al in hoor! :stoned: :mrgreen:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
mijn toppen zijn nog te slecht ontwikkeld om ze af te doen (spijtig genoeg), ja srry ik ben echt anti-coffeeshopwiet en dat zal zo blijven ook... ieder zen mening natuurlijk... niets gaat boven eigen kweek, gratis en lekker... ik ga echt geen 9euro geven vr een topje wiet dat behandeld is met god weet wat.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeker waar. Eigen wiet is altijd beter, ik zweer er ook bij.

Welke soort heb je staan?

En nu natuurlijk de hamvraag: Kweek je totaal biologisch??
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zonder producten?

Ik zou niet weten wat te doen hier in de achtertuin zonder slakkenkorrels :openmouth:

Vorst gaat je planten niets doen hoor.
Alleen in de lente wanneer de plantjes nog zwak zijn kan vorst killing zijn.

Vochtigheid en lage temperaturen, dat zijn de boosdoeners.

Regen is totaal niet erg voor je planten, zolang het regent is de lv erg laag.
Die vochtige klamme ochtenden en koude nachten zorgen ervoor dat er rot ontstaat.
Steek daarom niet te veel werk in het drooghouden van je planten.

Over het watercuren:

Geloof me, wanneer je smaak enigsinds belangrijk vind begin er niet aan.
Je houdt reukloos droog gruis over, en het smaakt alsof iemand het eerst in de vapo gedaan heeft en jij er daarna een jointje van mag roken.

Dan zou ik zeker overwegen om te vroeg te oogsten dan te watercuren..
Tevens is er nog nooit onderzoek naar gedaan of het tekort aan zuurstof de schimmel echt doodmaakt.

Tip: Kies voor volgend jaar wat soortjes die eerder klaar zijn..
Heb je ze van royal queen seeds?
Tel bij die beloofde eind september (special queen) en midden oktober (ww) nog maar gerust een volle maand op hoor.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 1 queen special staan thuis ,1white widow en nog 2 queens in de bossen en 100% biologisch zonder producten en bestrijdingsmiddelen.
Vorig jaar waren ze echt geweldig goed gelukt, spijtig van die rotte zomer nu.
Dat kan natuurlijk wel roet in het eten gooien.
Ik zou het spijtig vinden om te vroeg te oogsten omdat de kwaliteit er slechter op word.
Nu heb ik wel gelezen als je toprot hebt je alsnog de toppen kan watercuren, dus dat watercuren zal dit jaar bij sommige van men plantjes wel van pas komen denk ik.
Morgen ga ik 4 palen de grond in kloppen en plastiek overspannen om men plant thuis toch nog redelijk droog te kunnen houden, alleen tege die stomme vorst zou ik ni weten wat te doen?
Groeten van een collega :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
hier in mijn tuintje nog nooit last gehad van slakken in het bos is het al wel gebeurd, wel gebruik ik biologische potgrond met voeding in verwerkt, en natuurlijke mestkorrel heb ik ook al wel gebruikt... maar dat reken ik niet bij 'producten'.
die zaadjes zijn idd van royal queen denk ik.
verder heb ik gelezen dat watercuren idd de smaak neutraal maakt en de wiet er niet uitziet maar dat deze wel potenter word en de schadelijke bijstoffen eruit flikkert.

bedankt voor de nuttige tips verder peptalk, groet
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Potenter word het niet. Op geen enkele manier kun je het potenter maken.
Maar omdat je een hoop bladgroenkorrels en vocht uit de wiet haalt, word je in grammen wel minder stoned.
Klik om te vergroten...

meer stoned bedoel je, toch?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
zou een vliesdoek helpen om de plant snachts en smorgens een beetje warmer te houden? enzo toprot te voorkomen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
mandragora zei:
PepTalk zei:
Potenter word het niet. Op geen enkele manier kun je het potenter maken.
Maar omdat je een hoop bladgroenkorrels en vocht uit de wiet haalt, word je in grammen wel minder stoned.
Klik om te vergroten...

meer stoned bedoel je, toch?
Klik om te vergroten...

Ja sorry :flushed: :stoned:
mandragora zei:
zou een vliesdoek helpen om de plant snachts en smorgens een beetje warmer te houden? enzo toprot te voorkomen?
Klik om te vergroten...

Tegen de kou helpt het ja. Maar dit is voor tijdens de vorst.
Dan is de LV erg laag, dus geen rot.
Wanneer de LV hoog is (en dus veel kans op rot) moet je de planten juist zoveel mogelijk vrijheid geven waardoor er zoveel mogelijk wind doorheen kan.
s'nachts binnen zetten (schuurtje oid) kan helpen. Dan van 20:00 tot 08:00 om zo beide 'dauw perdiodes' te ontlopen.
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#18
biologisch is een mooi woord, maar als je ergens geen onkruidverdelger op gooit mag het al een label "biologisch" hebben.

Als je kippen los in een ren ren hebt zitten, dan zijn het al scharrelkippen, maar dan mag je ze gewoon rommel voeren. en daar word dan weer de winst uit gehaald.

Als je echt save en veilig wiet wilt hebben dan moet je het zelf kweken. Maar als en koffieshop zegt dat je biologische wiet krijgt en je krijgt rommel me, dan mag je er zeker wat van zeggen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
@peptalk : doe jij alle bladen van je plant die niet aan toppen hangen in de bloeiperiode?
Heb van sommigen gehoord dat het beter is en van anderen weer niet...
Mij lijkt het ook beter denk ik zodat de toppen beter kunnen verluchten of is dit niet juist?
Ik heb echt een groot pak bladen hangen waar de wind moelijk doorkomt denk ik...., of hebben die bladen nog enig nut nu? groet
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Madcat zei:
biologisch is een mooi woord, maar als je ergens geen onkruidverdelger op gooit mag het al een label "biologisch" hebben.

Als je kippen los in een ren ren hebt zitten, dan zijn het al scharrelkippen, maar dan mag je ze gewoon rommel voeren. en daar word dan weer de winst uit gehaald.
Klik om te vergroten...

Helemaal waar!
Omgekeerd is het ook zo, ookal gebruik je onkruidverdelger toch ben je biologisch bezig.
Zolang de spullen waarmee je werkt maar vervaardigd zijn van organische stoffen, en het biologisch afbreekbaar is.
mandragora zei:
@peptalk : doe jij alle bladen van je plant die niet aan toppen hangen in de bloeiperiode?
Heb van sommigen gehoord dat het beter is en van anderen weer niet...
Mij lijkt het ook beter denk ik zodat de toppen beter kunnen verluchten of is dit niet juist?
Ik heb echt een groot pak bladen hangen waar de wind moelijk doorkomt denk ik...., of hebben die bladen nog enig nut nu? groet
Klik om te vergroten...

Misschien voor jou een idee een eigen vragen topicje aan te maken in de kweek- en crea hoek?
Vind het niet erg, maar wel heel veel offtopic vragen over het kweken van wiet nu:P
Toch even een antwoordje: Het word inderdaad wel eens gedaan. Het heet dieven. Zoals je zelf al zegt kan de wind inderdaad wat beter door je planten heen. Sommige zeggen ook dat door de stress die het opleverd dikkere toppen krijgt en sterksere wiet.
Ik vind het echter bullshit, en laat ze eraan. De bladeren gebruikt de plant namelijk (vooral tijdens de bloei) om groeistoffen uit te halen, en afvalstoffen in te stoppen. Vandaar dat ze bladeren naarmate de bloei vordert bruin worden. Ook zorg je bij het afknippen/breken van de bladeren voor wondjes. Wondjes zorgen voor een verminderde weerstand van de plant. Met als gevolg een vergrootte kans op een schimmelinfectie zoals toprot of stamrot. En eerder last van meeldauw oid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."