Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in combinatie met medicijnen

Drugs in combinatie met medicijnen

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
ShyLid
01-01-2024, 00:00
Hallooo
Ik heb net te horen gekregen dat ik een ontsteking in m'n buik heb, ik heb hiervoor pillen gekregen en wil nu weten of deze kuur werkt als ik ook nog gewoon een jointje rook.
Weet iemand hier iets over?
De pillen die ik gekregen heb heten; azitromycine apotex..
Dankjewel voor het lezen!
Groetjes
S
SvaliLid
[Bericht verplaatst naar De Coffeeshop.]
P
PepTalkLid
Wanneer je alcohol zou drinken bestaat de kans dat de werking van de antibiotica teniet gedaan word. Voor zover mijn kennis gaat en ik op internet kan vinden is er geen onderzoek gedaan naar het combineren van cannabis met deze vorm van antibiotica (macrolide-antibioticum).
Ook kan ik geen (negatieve) ervaringen vinden van betrouwbare bronnen.
Wel lees ik op sommige (engelstalige) forums dat er mensen zijn die dit gecombineerd hebben en geen complicaties hebben gehad.

Máár, om helemaal safe te zijn gewoon niet doen.
Zeker omdat de kuur maar zo'n 3-4 dagen zal duren?

Vraag het voor de zekerheid aan je huisarts, hoewel ik gok dat hij het ook zou afraden.
T
TufnutLid
Kijk even hier:
http://www.jellinek.nl/themas/drugs__medicatie/

Staat hetzelfde als dat peptalk eigenlijk al zegt, maar dan heb je wel metteen een aardige brond voor bij vergelijkbare vragen.
P
PepTalkLid
Bedankt!
Erg handig tabelletje!

Stukje over antibiotica:

'' Interacties
Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. De gevolgen van cannabisgebruik in combinatie met antibiotica zijn moeilijk te voorspellen. Zij hangen af van het soort antibioticum dat geslikt wordt.

Een succesvolle antibioticakuur is afhankelijk van een stabiele bloedspiegel boven een bepaalde waarde. Een stabiele bloedspiegel hangt onder andere af van een constante afbraak van antibiotica door de lever.

Cannabis vermindert het functioneren van de lever gedeeltelijk, wat effect kan hebben op een aantal antibiotica. Antibiotica kunnen op hun beurt ook de werking van de lever beïnvloeden.

Het is moeilijk te zeggen wat het effect van cannabis op antibiotica precies is. Wij raden vanwege deze onzekerheid dan ook aan om tijdens de kuur als voorzorgsmaatregel geen cannabis te gebruiken.

Bij twijfel kun je je arts raadplegen.''

Dat cannabis de werking van de lever beinvloed wist ik niet? :confused:
Ga ik nog eens even wat research naar doen..
T
TufnutLid
Misschien wordt ermee bedoeld dat cannabis cappaciteit van je lever vraagt om het uit je bloed te filteren? Zo nam ik het iig op.
P
PepTalkLid
Kan inderdaad alleen artikelen vinden over het metaboliseren van THC in de lever.
Er word in geen enkele door mij geraadpleegde bron gesproken van leverbelasting of schade.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."