#1
PepTalk zei:Hersencellen groeien niet meer terug nee, gelukkig zijn ze door het blowen ook niet afgestorven..
Dat je op je 18e sneller herstelde na een paar weken blowen kan goed kloppen, je lichaam was jonger en je blowde nog niet zo lang.
Je beschrijft eigenlijk dat je nog steeds aan het afkicken bent, 1 maand gestopt is natuurlijk super! Maar s'nachts zweten en intenser dromen zijn toch wel een aantal rehab effecten.
Zodra deze verdwijnen verwacht ik ook dat je hersenen zich weer volledig herstellen.
Jezelf voelen zoals je als tiener was gaat nooit meer lukken vrees ik, je bent dat immers ook niet meer...Leg je daarbij neer, en je zult het beter kunnen accepteren.
(langdurig en intensief) blowen geeft in ieder geval niet de blijvende schade zoals jij die beschrijft (langzaam in gedachten, vergeetachtigheid, spellingsfouten etc.).
Wel kunnen er gedurende de gebruikersperiode psychische klachten en/of stoornissen ontwikkelen die na het stoppen kunnen blijven.(zoals paranoide zijn of stemmen horen).
Nee? Hopelijk is dat ook waar, het voelt bij mij in ieder geval wel zo aan
Dat zweten was vannacht relatief minder dan gewoonlijk, maar het is nog altijd niet weg. Ik had nooit gedacht dat THC zo'n zware impact had op je lichaam.. iedereen laat het een onschuldig wietje blijken maar dat is het in ieder geval op lange termijn niet!
En zijn er geen dingen die ik kan doen om mijn hersenen letterlijk weer "op gang" te brengen?
Ik moet ook erbij zeggen dat ik aan mijn 16 gestopt ben met school en hier in Belgie aan leercontract ben begonnen in een computerwinkel. Dat is nu ondertussen al 6 jaar geleden maar ik heb in die 6 jaar eigenlijk niks meer van leerstof gezien.. Ik denk dat, dat, wiet en die periode hard drugs in je puberteit redelijk fataal zijn voor de rest voor je leven? Ik hoop dat het op een of andere manier om te draaien is of wanneer zoals het min of meer was. Of is 1 maand te vroeg om al conclusies te trekken?