Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStraatwiet met een pittig randje?

Straatwiet met een pittig randje?

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeiemorgen!

Een week geleden was ik op vakantie met wat vrienden naar Belgie toe. We hadden iets van drie gram meegenomen aan wiet en dachten hier genoeg aan te hebben. Dit bleek niet te zijn (o.a. omdat andere opeens ook blowde) en toen we opstap gingen in Maastricht hebben ik personen aangesproken waarvan ik dacht dat ze wel eens wiet zouden verkopen. Een paar marokkanen/turken hebben mij toen iets tussen de 1,5 en 2 gram wiet verkocht voor tien euro. Allemaal leuk en wel, toen we het rookte merkte we dat het om een hele sterke bodystone ging die je hoofd na twee hijsjes al flink omlaag drukte. Normaal wordt ik altijd relaxed etc als ik dit soort dingen doe en kan daarna ook goed slapen. Gek genoeg hadden ik en mn vriend heel erg veel energie die avond en zodra we rond vijf in bed lagen merkte ik pas dat mijn hart abnormaal snel aan het bonken was. Na vier uur geen oog dicht gedaan te hebben toch maar weer verder gegaan met de dag maar wat zou er nu in die wiet hebben kunnen zitten? Het was absoluut de wiet en niet iets van drinken of wat dan ook, maar zouden mensen iets als speed/mdma over wiet heenstrooien of iets dergelijks?! Ik heb nog een klein beetje over, wat ik ga proberen te laten testen donderdag maar ik weet niet of het genoeg is daarvoor. Hebben jullie wel eens verhalen gehort of iets dergelijks over verontreinigde wiet? Thanks voor het lezen :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Speed of MDMA lijkt me erg sterk.
Het is duurder dan wiet en je merkt dat echt wel als je dat rookt.
Erg chemisch verbrande geur, net zoiets als verbrand haar kan stinken.

Wat wel erg goed mogelijk kan zijn is dat het een synthetische cannabisoide is geweest.
Bijvoorbeeld JWH-o8. Hiervan is bekent dat het (vrijwel) dezelfde effecten geeft als THC in wiet.
Echter, sommige van deze stoffen kunnen ook een aantal bij effecten geven.
Dit is de enige veel voorkomende ''vervuiling'' in Nederland eigenlijk.
Wat verder ook nog zou kunnen is PCP, hoewel dit eigenlijk nooit voorkomt op wiet.
Het zou dan ook wel een hele lage dosis moeten zijn geweest, aangezien je het anders wel gemerkt had.

Wat je zelf vermeld is een hoge hartslag, dit kan ook gewoon door de wiet komen.
Dat je niet kon slapen is wel opmerkelijk, hoe lang na het roken was dit? Hoe lang ben je voor je gevoel onder invloed geweest?

Ik weet wel dat je tegenwoordig in Maastricht niet zomaar op straat wiet moet gaan kopen..
Circuleert erg veel troep daar nu de dealers op elke hoek van de straat staan.
anderhalf tot twee gram voor een tientje lijkt me ook onmogelijk,zeker met het huidige vraag/aanbod.. volgens mij ben je gewoon erg hard genaaid.

Kun je een goede macro foto maken van het beetje wat je nog hebt?
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
een foto lukt niet, heb het kabeltje voor mijn telefoon op mijn kamer liggen, daar ga ik morgen naartoe dus zal proberen wat te regelen. Ja we hebben een wietpas voor een coffeeshop in den bosch maarja daar heb je niets aan in maastricht.. :P

Rond een uur of twee, half drie hadden we het laatste beetje opgerookt en de rest wat we daarvoor hadden rond 12 uur. Om 5 uur naar bed en vervolgends tot een uur of 10 nog klaarwakker geweest, dus het heeft echt lang geduurd! Overigens toen ik in slaap viel, was dat ook maar half slaap, heel erg slecht geslapen die dag dus de slaap was een beetje geforceerd. Daarom dacht ik aan speed ofzo, heel erg geconcentreerd, klaarwakker, verhoogde hartslag etc. Maarja de wiet smaakte wel wat anders dan andere maar niet echt een hele chemische smaak die jij omschrijft. Misschien dat in het wietzakje daarvoor speed is bewaard?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speed in de vorm die word gesnoven (sulfaat) is niet effectief te roken.
Dus ook al zou er nog een inie beetje speed in dat zakje of op de wiet hebben gezeten zou je het al niet eens merken als het wel zou werken.

Had iedereen hetzelfde effect?
Werd je er naast die drukheid wel gewoon stoned van?
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja bij de tweede hijs nog nooit zo'n sterke body stone gehad, hoofd werd heel zwaar ervan :P maar het was verder niet heel chil spul. Je ging er heel erg van focussen op een punt en het liefst ernaar blijven kijken omdat dat fijn was ofzo. Nadat dat effect weg ging kregen we dus de energie etc (of we hadden die al maar merkte we dat niet). Dus eerst stoned en daarna energiek/concentratie/niet kunnen slapen

Op vakantie sliep ik samen met die maat in dezelfde kamer en hij had precies hetzelfde, heel onrustig, energiek, kan niet slapen, enz. enz.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is mij ook wel eens overkomen. Wel met wiet uit de shop, skunk x noemde men het. Waarschijnlijk iets niet mee in de haak - te snel gedroogd, verkeerde voeding of een andere verontreiniging tijdens de teelt van de plant. Jammer dat de testservice geen hash en wiet doet... dit had een leuke casus kunnen zijn.

Voor mijn info: wat voor soort wiet rookte je normaliter? Er zijn veel erg sterke rassen tegenwoordig, en als je altijd indica rookte en je had nu een sativa (of andersom) kan het effect echt flink anders zijn dan je verwacht.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Waarschijnlijk iets niet mee in de haak - te snel gedroogd, verkeerde voeding of een andere verontreiniging tijdens de teelt van de plant. Jammer dat de testservice geen hash en wiet doet... dit had een leuke casus kunnen zijn.

Voor mijn info: wat voor soort wiet rookte je normaliter? Er zijn veel erg sterke rassen tegenwoordig, en als je altijd indica rookte en je had nu een sativa (of andersom) kan het effect echt flink anders zijn dan je verwacht.
Klik om te vergroten...

Bovenstaande dingen zorgen niet voor een vervelend effect. Te snel drogen of sporen van voeding kunnen wellicht de smaak, het uiterlijk of onze gezondheid beinvloeden het effect blijft hetzelfde.

Bij het tweede stukje kun je wel eens gelijk hebben.
Raketijsje, je verhaal klinkt niet heel afwijkend.
Ik denk dat blowen (misschien inderdaad een sativa'tje wat je wellicht niet gewend bent) + gezellig samen zijn op 1 slaapkamer heeft gezorgd voor een slapeloze nacht.
Wiet kan vele uitwerkingen hebben, elke keer anders en bij elke persoon verschillend.
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
mwa ik geef toe dat ik niet heel erg veel verschillende soorten rook, ik heb geen wietpas en kies dus niet welk soort er in de groep gehaald wordt, maar mijn andere vriend daarentegen weet ik van dat hij beide gerookt heeft en hij had hetzelfde idee als mij, dat er hier iets niet goed mee was. We zijn beide al die tijd stil geweest en probeerden te slapen en af en toe hadden we het erover wat er mis was met die wiet :confused:. Ik snap jullie punt maar we hebben niet continue zitten kletsen, dusja :P maar ik dacht dat ze bij drugstestcentrum wiet wel testte? Ga ik toch maar even nakijken dan!
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
oh shit stomme leesfout van mij! Nee kan je inderdaad niet laten testen.. achja dan toch maar dat laatste beetje weggooien en vergeten I guess

Ja gevonden, onderaan deze pagina staat een lijstje van wat je onderandere kan testen (wiet en hasj inclusief)

http://www.drugs-test.nl/hoe-werkt-het-testen
Klik om te vergroten...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De testcentra testen inderdaad geen wiet of hasj. Ook paddo's niet volgens mij.
Wat zou je willen weten, THC zal er wel inzitten hoor.

Bij de testcentra testen ze eigenlijk vooral hoeveel van de werkzame stof er in zit, en gaan ze niet testen op ALLE andere stoffen ter wereld die er ook op/in kan zitten.
Een pil met bijv. 100mg paracetamol, 100mg paardenpoep en 100mg mdma zou bij het testcentrum als goede pil omschreven worden.

Maar uit je verhaal hoor ik toch een aantal dingen die erop duiden dat set en setting een belangrijke rol hebben gespeeld. Als jij net voor je gaat slapen het er over gaat hebben dat er miss iets met die wiet is, en je blijft daar constant over malen dan blijf je wel wakker.

Maar dat is slechts mijn visie hierop. Als het voor jou duidelijk is dat er mee geknoeid is dan zou ik het niet meer oproken. Maar vanaf mijn kant zijn er niet echt veel aanduidingen die wijzen op rommel die erop zit. Zeker omdat wat jij beschrijft wel vaker voorkomt.

We will never know.

Wel een goed voorbeeld wat die kankerwietpas weer veroorzaakt.
Wellicht was het bij een shop niet gebeurt. (hoewel die ook vaak genoeg bewerkt spul verkopen)
R
RaketijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou kunnen, maar dat praten was pas na weet ik hoeveel tijd maar oke het heeft geen zin om er verder over door te gaan :P, denk dat ik het laatste beetje dan maar weggooi en JA de wietpas is echt een dom besluit.. Ik bedoel wat er bij mij gebeurt is is wel een classic voorbeeld, je kan geen wiet krijgen, je gaat op straat kopen --> stimuleert illegale kweek en criminaliteit, krijgt (waarschijnlijk) wiet met troep, iedereen ontevreden!

maargoed dit topic kan dan wel gesloten worden, hoe werkt dat op dit forum? gewoon deleten of doen de moderatoren dit of wordt alles gewoon open gehouden?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alles blijft in principe open, zodat mensen later zelf ook hun mening/ervaring/adviezen kunnen lozen.
Maar als je er zelf een slotje op wilt kan ik dat doen voor je :)

Het kan zijn hoor dat er iets op zat, maar met jouw verhaal en mijn kennis en ervaring zou ik niet kunnen bedenken wat. Daarom maar open houden, er zijn een hoop mensen met andere kennis en ervaring dan mij :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."