Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet tollerantie

Wiet tollerantie

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat je went aan het stoned zijn lijkt me.
Je eerste joint gaat van nuchter tot stoned, als je eenmaal een tijd stoned bent wen je aan het effect en word het als 'normaal' ervaren maar ben je evengoed nog altijd 'onbewust' stoned.
De impact is er niet meer dan van volledig nuchter zijn naar stoned...

grts
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik las laatst dat als je bijvoorbeeld wiet rookt, en als je erbij rookt terwijl je stoned al bent dat je niet meer stoned kan worden dan je initiele blow. Echter als je wacht tot het grotendeels uit is gewerkt dan zou het effect juist veel beter zijn.

Iemand enig idee of dit waar is?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als een lulverhaal. Als je 1 blow rookt wordt je stoned, als je er daarna nog een rookt dan wordt je nog stoneder. Het is hooguit zo dat je op een gegeven moment een dermate grote tolerantie hebt opgebouwd dat je er wel 5 kan roken en nog steeds niet superstoned te zijn, maar dan nog is die eerst het eerste treetje en de tweede het tweede treetje.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nuja, ik snap de theorie opzich wel.
Het is natuurlijk wel zo dat als je meerdere joints achter elkaar rookt (stel van exact dezelfde dosis) dat je van de 1e het meest stoned word. Als je dan wacht totdat die grotendeels is uitgewerkt en je rookt dan je 2e dan is het verschil tussen nuchter/stoned groter dan wanneer je die 2e joint rookt een halfuur na de eerste. Die brengt je dan wel weer naar een ''hoger niveau'' van stoned zijn.

Maar dat heeft imo weinig met tollerantie te maken.
Wanneer je een jointje in je eentje heel rustig oprookt en een paar keer laat uit gaan word je ook heel geleidelijk aan stoned en klapt het er niet zo hard in.Maar mocht er zo snel enige tolerantie optreden dan zou je van die 2e helft van de joint niets extra's meer moeten voelen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk idd niet dat stonedheid lineair toeneemt. Die stijgt degressief. In die zin is het effect van het roken van een tweede joint hoger wanneer de eerste is uitgewerkt. Om te weten wanneer de tweede joint optimaal effect heeft moet het tolerantieverloop worden meegewogen. Volledige afwezigheid van tolerantie is noodzakelijk om het netto-effect te maximaliseren.

:stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zooo, da's een lekker tekstje!

Tufnut zei:
Om te weten wanneer de tweede joint optimaal effect heeft moet het tolerantieverloop worden meegewogen. Volledige afwezigheid van tolerantie is noodzakelijk om het netto-effect te maximaliseren.
Klik om te vergroten...

Maar het tolerantieverloop bij cannabis gebruikers is niet meetbaar en bovendien per persoon erg verschillend. Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat als er totaal geen tolerantie is, het effect het grootste zal zijn bij herdoseren.

Persoonlijk vind ik wiet samen met alcohol een van de meest geschikte drugs om te herdoseren en geleidelijk aan naar het gewenste effect toe te werken.
De tolerantie tussendoor zal echt wel meevallen, hoewel je na een dag flink blowen minder merkt van een joint. Maar naar mijn idee komt dat omdat je dan gewoon te vaag of gaar bent en je receptoren op dat moment gewoon al uitgeput/overbezet zijn.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Zooo, da's een lekker tekstje!
Klik om te vergroten...

mooi he?!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Muah, mooi is anders.
Vooral duur :wink:

OT: Merk wel dat de echte tolerantie razendsnel afbouwt, na een hele dag niet geblowt te hebben valt dat ene jointje de dag erna een stuk harder dan wanneer je de dag ervoor gewoon lekker gerookt zou hebben.

Wellicht een openbaring voor Peptalk...?

Naah, nee toch niet. :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."