Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatieve manieren wietgebruik

Alternatieve manieren wietgebruik

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als er bloed tussen je slijm zit denk ik dat het überhaupt beter is dat je helemaal niets meer inhaleert. Als ik jou was zou ik het toch bij wietthee/koekjes houden...

Maar goed ff wachten wat de arts zegt natuurlijk...

grts
D
DubDubLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo medeblowers :stoned: Ik heb een probleem. Mijn keel heeft het opgegeven, ik kan niet meer roken of blowen. Als ik dat doe, zwelt mijn keel op, komt er veel slijm, waar soms ook bloed inzit. De moeder van een vriendin, die verpleegkundige is geweest zei dat het waarschijnlijk komt door het schrapen van m'n keel.. Ze weet alleen niet dat ik rook en blow, dus ik ga nog wel even naar de huisarts als de klachten nog langer aanhouden, in ieder geval ga ik stoppen met roken/blowen. Roken maakt me eigenlijk niet veel uit, wilde eigenlijk wel stoppen, dus dit is dan wel een goede reden. Alleen blowen is een ander verhaal ;s. Hoe kan ik het gebruiken zonder dat het mijn keel van slag maakt? een vaporizer misschien? Er komt natuurlijk wel een soort rook uit, maar is die minder '' scherp''? En moet je daar minder hard mee inhaleren? En irriteert de rook je keel? (ik denk namelijk dat door de rook van sigaretten en jointjes m'n keel geïrriteerd is geraakt & daardoor opzet/overdreven veel slijm produceert..) Verder kan je het natuurlijk eten/drinken, maar dan merk je het pas veel later en langer. Kan je zelf niet bepalen hoe hard het komt etc. dat doe ik liever niet.. Dus zijn er nog andere manieren? ( nee ik wil geen hasjolie ofzo gaan spuiten xd)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goede vaporizer is de oplossing. Die goedkope dingen heb je weinig aan, heb er hier een staan en die is volledig ****.

De dampen die eraf komen voel je nagenoeg niet in je keel, daar zal je denk ik geen last van krijgen. Het is even een investering maar het werkt goed.

Let wel op dat je er eentje met temperatuurregeling koopt en een schermpje met hoeveel graden hij is.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je jong bent, en dus nog niet jaaaaren lang rookt en/of blowt lijkt het me erg sterk dat de opgezwollen keel, irritatie en bloed niet de oorzaak van het roken.

Als ik jou was zou ik dus niet langs de huisarts gaan als de klachten wat langer aanhouden, maar gewoon zo spoedig mogelijk.

Een vaporizer zou kunnen, maar dan komen er nog steeds warme irriterende stoffen door je luchtwegen. Orale wiet consumptie is dan in jouw geval de enige manier om je luchtwegen te ontzien. Je kunt toch zelf bepalden hoe hard het aantkomt door de dosis daarop aan te passen?
Met een jointje is die grens misschien duidelijker, maar ook dan kun je jezelf sterk vergissen in de hoeveelheid/potentie..

Je bent nu, lijkt me?, al een aantal dagen gestopt met roken/blowen?
Hoe is het dan als je er weer een opsteekt? Worden de klachten minder bij minder roken, of maakt dit niet uit?
D
DubDubLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties ! Ik ben nog maar heel jong ( wil je niet weten haha) en rook/blow twee jaar. In ieder geval, ik heb het al een paar keer mee gemaakt. Na een aantal dagen werd dat meestal minder, ik rookte dan ook in die periode nauwelijks. Dus roken verergert juist de klachten, ( of veroorzaakt? dat is de vraag..) Afgelopen week had ik dat dus weer, alleen zat er ook in het slijm bloed, dat was het moment dat ik dacht, nu moet ik er echt helemaal mee stoppen. Mijn keel doet wel minder pijn, maar nog steeds is het niet in orde. Ik ben nu drie dagen gestopt en durf eigenlijk niet meer te roken. Ik wil ook zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, jammer genoeg is ook voor mij de examenperiode aangebroken dus kan pas op z'n vroegst donderdag gaan. Ik wacht wel even af wat de huisarts zegt, hopend dat hij wat middeltjes voor me heeft :tongueout: .. En als ik mijn keel niet meer kan gebruiken dan ga ik wel een x zo'n vaporizer proberen.. Andere optie is natuurlijk oraal, maar vind het jammer dat het pas later en langer werkt + de moeite. Vind het leuker om gewoon met een paar vrienden te blowen en gelijktijdig stoned te worden ;p. maar goed, het kan ook zijn dat ik me te druk maak, misschien is het een allergie ofzo en kan het eenvoudig opgelost worden :wink: .
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#6
psychonautje020 zei:
yoyo,

nou zit precies met hetzelfde probleem ben 21 en rook sinds mijn 14e eigenlijk constant elkedag wiet en sigaretten.
sinds mijn 17e toen ik begon met full time werken werd het alleen maar meer en meer en zie tot op de dag van vandaag de bomen door het bos niet meer...
dit is nu 7/8 jaar aan de gang en me keel begint het nu langzaam op te geven heb constant last van:ruis in keel tijdens ademen,zeer veel slijm,hoesten enz

mijn weg naar alernatieve manieren om thc in me lijf te krijgen en stoned te zijn is dus begonnen..

heb gexpirimenteert met wiet thee en hasj melk zelfs met zeer hoge concentraties maar word er niet stoned van maar high, voel me wel op me gemak maar ga dan toch een jointje draaien om stoned te worden. evenals de bereidings tijd en langzame werking is dit toch niet ideaal.
heb verder geen ervaring met een vaporizer en ben erg benieuwd of je hier wel stoned van word en niet alleen maar high.

me volgende poging gaat hasj olie worden hopelijk word dat wat :)
als iemand nog goede ideen of tips heeft zou ze graag horen!!!!!
Klik om te vergroten...

Spacecake, brownies?
Vaporizer?
Waterpijp ( Heb wel gehoord dat dit echt niet goed gaat )

Greets Herbalisme
p
psychonautje020Lid
01-01-2024, 00:00
#7
yoyo,

nou zit precies met hetzelfde probleem ben 21 en rook sinds mijn 14e eigenlijk constant elkedag wiet en sigaretten.
sinds mijn 17e toen ik begon met full time werken werd het alleen maar meer en meer en zie tot op de dag van vandaag de bomen door het bos niet meer...
dit is nu 7/8 jaar aan de gang en me keel begint het nu langzaam op te geven heb constant last van:ruis in keel tijdens ademen,zeer veel slijm,hoesten enz

mijn weg naar alernatieve manieren om thc in me lijf te krijgen en stoned te zijn is dus begonnen..

heb gexpirimenteert met wiet thee en hasj melk zelfs met zeer hoge concentraties maar word er niet stoned van maar high, voel me wel op me gemak maar ga dan toch een jointje draaien om stoned te worden. evenals de bereidings tijd en langzame werking is dit toch niet ideaal.
heb verder geen ervaring met een vaporizer en ben erg benieuwd of je hier wel stoned van word en niet alleen maar high.

me volgende poging gaat hasj olie worden hopelijk word dat wat :)
als iemand nog goede ideen of tips heeft zou ze graag horen!!!!!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herbalisme zei:
Spacecake, brownies?
Vaporizer?
Waterpijp ( Heb wel gehoord dat dit echt niet goed gaat )

Greets Herbalisme
Klik om te vergroten...

Hij heeft al geprobeerd om wiet oraal te nemen, maar werd hier enkel high van en vond niet de gezochte stonedheid.
Vaporizer word je ook high van, dus lijkt me ook geen optie.
Waarom zou een waterpijp niet goed gaan dan? Werkt perfect (wel beter met hasj dan met wiet) maar dan ben je ook gewoon echt aan het roken.

psychonautje020 zei:
heb gexpirimenteert met wiet thee en hasj melk zelfs met zeer hoge concentraties maar word er niet stoned van maar high, voel me wel op me gemak maar ga dan toch een jointje draaien om stoned te worden. evenals de bereidings tijd en langzame werking is dit toch niet ideaal.
heb verder geen ervaring met een vaporizer en ben erg benieuwd of je hier wel stoned van word en niet alleen maar high.

me volgende poging gaat hasj olie worden hopelijk word dat wat :)
als iemand nog goede ideen of tips heeft zou ze graag horen!!!!!
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei word je met een vaporizer ook voornamelijk high.
Stoned word je vooral door de combinatie met nicotine.. Wil je die dus ontzien dan word dat echte gare bankhangerige stoned worden lastig. Hoewel nicotine ook oraal te doseren valt, is dat wel wat lastiger en gevaarlijker.

Hoe wil je de hasjolie gaan nemen dan? Druppel je het op een sigaret word je stoned maar ben je weer aan het roken, neem je het oraal dan word je high.

Is het geen idee eens naar een dokter te gaan met je problemen?
Misschien ligt de oorzaak wel ergens anders. Hoewel roken en blowen nooit goed zijn voor je ademhalingsorgaan kan het zo zijn dat de oorzaak helemaal niet daar ligt, maar bijv. in je beroepsveld of in je longen zelf.

Wanneer je echt zo stoned wilt worden maar niets wilt/kunt roken dan zijn je opties heel erg beperkt.. Volgende keer als je iets bereid om oraal te nemen zou ik kiezen voor een goede sterke hasj. Dit geeft (naar mijn ervaring) bij orale toediening altijd een wat minder high effect dan wiet.
Wel wat meer op de achtergrond en dus minder aanwezig, maar vooral een meer rustgevend gevoel en wat chiller.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."