Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met het roken van cannabis wil gaan verdampen?

Stoppen met het roken van cannabis wil gaan verdampen?

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeg tegen je moeder dat ze zelfs bij apotheken verdampers verkopen die zijn alleen nogal prijzig.
http://www.vapormed.com/volcano-medic-vaporizer/en/
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij heb ik het eerder opgemerkt maar ik heb de knoop voor mezelf doorgehakt. Rook al op jonge leeftijd ben ik begonnen met het roken van tabak. Was 10 jaar en ben nu 25 dus rook nu 15 jaar. Een paar jaar geleden nadat ik een tijd mix had gerookt (kutwiet) kreeg ik pijn op de rug en tussen mijn schouderbladen. Ben naar de huisarts gegaan deze wist zeker dat het mijn rug was en niet mijn longen. Omdat ik toen totaal niet stabiel was en nog van alles door elkaar gebruikte was de overstap niet echt een realistische optie. Ben met wat de huisarts zei doorgegaan met roken en naar de fysiotherapie gegaan. Hier kreeg ik te horen dat als ik met kaarsrechte rug zou gaat zitten dat het minder zou worden. Het is minder maar ik twijfel of het wel mijn rug is en niet mijn longen. Het gevoel blijft aanhouden en is misselijk en het kan goed de rug zijn maar aangezien ik lang rook is de kans op longklachten niet minimaal.

Heb net mijn laatste sjekkie gerookt en rook geen sigaretten meer vanaf vanavond. Blowen wil ik nog een week doen door middel van joints. Morgen rook ik mijn eerste puur met de normale hoeveelheid wiet die ik anders met tabak mix om te kijken of dan het effect mij bevalt. Nu lees ik al jaren over vaporizers en wil er al langer 1tje aanschaffen. Maar ik beheer mijn geld niet zelf dit heb ik aan mijn moeder gegeven en deze geeft mij voldoende om te blowen, roken(wat nu niet meer hoeft) en extra aankopen zoals spellen of nu dus een verdamper. Een week geleden zouden ze nog nee hebben gezegd maar aangezien ze weten dat ik over gebruik serieus ben wil ze erover nadenken. Ze denken dat het hetzelfde principe als een waterpijp is maar zodra ze van het weekendje weg terug zijn zal ik ze sites en onderzoeken laten zien waardoor ze snappen waarom ik wil overstappen. Natuurlijk snap ik dat dit voor mijn ouders een moeilijk iets is aan de ene kant ik stop met roken maar aan de andere kant weten ze dan dat ik nooit meer stop.

Waarschijnlijk ga ik zondag avond bestellen nadat ik een goed gesprek met mijn ouders hierover heb gehad. Ik woon bij hun en wil ook afspraken maken dat ik ga proberen te minderen naar alleen s'avonds cannabis gebruiken. Nu ben ik benieuwd of hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ben het roken gewoon spuugzat en ben bang dat ik allang iets heb opgelopen. Mijn rug of mijn longen voelen op dit moment onaangenaam en storend. De laatste week is het verergert waardoor het aanwezig is. Heb eerder pijnstillers voor deze klachten genomen en ben geneigd om boven op mijn methadon nog paracetamol of naproxen te nemen om het niet te merken. Het probleem is dat het niet weggaat maar dat ik het niet voel. Wat mij wel lichtelijke zorgen baart is dat ik methadon neem hoe zou de pijn zonder methadon zijn. Zou ik dan letterlijk creperen ik weet het niet wil het niet weten en dit is mede een hoofdreden waarom ik wil kappen.

Maar in hoeverre zullen mijn longen herstellen zodra ik niet meer rook. Zou wiet puur roken al een verschil maken of is het echt de verbranding ik weet het niet. De klachten zijn nu zo aanwezig dat ik niet eens op dit moment zou durven te roken zelfs geen joint angst voor een klaplong ga zo maar door. Ben erg gemotiveerd om niet meer te roken op dit moment maar niet om niet meer te blowen.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Willem,


het is aangetoond dat de schade die aan de longen is ontstaan door het roken, voor een groot deel hersteld wordt wanneer men stopt. Vooral bij jonge mensen, en ik geloof dat jij 25 bent, is het stoppen zeker positief voor je longen. Het roken van pure cannabis is voor de longen ook slecht, het schijnt minder kankerverwekkende stoffen te bevatten dan tabak, maar pure wiet levert in verhouding veel verbrandingsproducten op. Als je van plan bent om cannabis door te gaan gebruiken, is een vaporizer een gezonde aanschaf :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ben sinds gisteren gestopt met het roken van sigaretten. Doe nog wel een minimale hoeveelheid tabak als aanvulling in mijn jointjes omdat ze anders veel te snel op zijn. Het gaat alleen om een beetje bij de tip en wat sliertjes op en vloeitje. Vind helemaal pure joints niet lekker een beetje tabak voor wat smaak. En ik zie dit als afbouwen sigaretten weglaten is wel raar. Normaal als ik dacht ik ga roken dan deed ik dat maar gisteren had ik extreme klachten in mijn longen of rug. Weet niet of het tussen de oren zit maar ik merk wel het mijn longen goed doet om niet te roken. Heb sinds gisteren nu 1 jointje met max 0.2 tabak erbij. Misschien nog wel minder als dat en heb bij azarius een mooie vaporizer uitgezocht die ik waarschijnlijk zondagavond als me ma terug is ga bestellen. Hoop dat ik nog op tijd stop met het roken van tabak want mijn longen zijn altijd al een zwakke plek geweest. Was bijna dood gegaan aan zuurstofgebrek omdat maar 1/6e long van 1 long maar werkte de andere zat toen dicht. Dit is wel weer goedgekomen maar blijf altijd bang dat mijn longen bevattelijker zijn voor aandoening als van iemand die daar geen last van heeft gehad. Tijd zal het blijken weet heel goed wat ik gisteren voelde dus vanavond even voor mezelf gaan vergelijken. Heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om nog te roken vind het niet eens smaken. Ja vind het niet vies maar lekker is eerlijk gezegd ook wat anders pure gewoonte.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd zie het had al vaker gelezen dat ze bij de apotheek verdampers verkopen. Heb zelf een mooie uitgezocht op azarius niet al te duur en zonder ballon. Heb er liever 1 met een slag waar ik gewoon direct aan kan inhaleren. Ben nu anderhalve dag gestopt met pure tabak roken. Het valt reuze mee het is net als dat ik denk van ik ga een peuk roken ah nee doe ik straks wel. En dat gevoel de hele dag door van ga een peuk roken nee straks. En vanmorgen rookte ik mijn eerste joint werd ik duizelig van de tabak die erbij zat. Rook 12 uur wel maar dan wiet met een beetje shag en rook ongeveer 12 uur niet. Heb zelf het idee dat dit al positief werkt op mijn longen kan weer hoesten en er komt weer slijm mee. Ook doorademen gaat weer vaak blijf ik hangen op een punt dat ik niet verder kan ademen. Merk wel verandering maar helaas blijft het irritante stekende gevoel op mijn rug aanwezig. Begin dus te twijfelen of het wel het roken was en mijn longen misschien is het toch wel de spier achter in mijn rug.

Ik ga zeker door met het laten van sigaretten roken het is makkelijk vanavond ook uitvechten of ik mijn verdamper kan aanschaffen waardoor tabak verleden tijd wordt! En dan kan ik ook lekker hypocriet mensen veroordelen dat ze tabak roken.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het overtuigen van twee mensen van de voordelen van niet meer roken valt soms vies tegen. Maar gelukkig weet ik wat ik wil en weet ik waar ik over praat en heb ik dit allang allemaal uitgedacht. Heb vanavond een hoop materiaal gegeven om over na te denken denk dat het een kwestie van een par dagen. Dus ik maak er maar mijn nieuwe jaars missie van stoppen met tabak en wiet verbranden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."