Hallo allemaal,
Ik zal mijn verhaal even kort houden voor jullie gemak.
Binnenkort word een vriend van me 18 en voor zijn verjaardag gaan we voor het eerst naar een coffeeshop in Maastricht. Het enige probleem is dat ik nog geen 18 ben, dat is pas 2 maandjes later.
Nu was ik op het idee gekomen om het ID van mijn oudere broer te gebruiken, die al ouder is als 18 maar die heel veel op mij lijkt
![:tearsofjoy:]()
Ik heb dit al meerdere keren gedaan om bij een 18+ tent binnen te komen dus over de foto maak ik me in principe niet zo druk.
Toch zit ik met een paar dingen, en heb ik geen idee hoe coffeeshops werken dus wil ik eerst even alles op een rijtje hebben voordat ik gekke dingen ga doen. Ik zal hier een aantal vragen opsommen waarvan ik hoop dat die door jullie beantwoord worden, dat zou ik tevens erg waarderen.
1. Word er iets van het ID geregistreerd bij de gemeente en/of andere shops?
2. Van een vriend heb ik gehoord dat je eerst je ID moet laten zien voordat je door het poortje kan. Stel ze zouden mijn ID niet vertrouwen/niet geloven dat het echt mijn ID was en door hadden dat hij van een ander was. Wat zouden de consequenties hier dan van zijn?
Misschien bedenk ik me later nog een paar vragen, maar die stel ik dan wel weer in een nieuwe reactie op dit topic. Alvast bedankt voor alle info wat jullie me kunnen geven!
A friend with weed is a friend indeed.
Greetz,
ThatOneGuy