Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBinnenkort eindelijk eerste keer naar de shop.

Binnenkort eindelijk eerste keer naar de shop.

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#1
wacht gewoon 2 maandjes joh zo bijzonder is het niet in de shop om er met een valse id kaart in proberen te komen. binnen 5 min sta je weer buiten als het rustig is
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zonder controle binnen proberen te komen is wel andere koek dan valse ID aannemen. Er is een redelijke kans aanwezig dat ze hiervoor wel de politie bellen. De shops die ik (goed) ken wel iig.
T
ThatOneGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Ik zal mijn verhaal even kort houden voor jullie gemak.
Binnenkort word een vriend van me 18 en voor zijn verjaardag gaan we voor het eerst naar een coffeeshop in Maastricht. Het enige probleem is dat ik nog geen 18 ben, dat is pas 2 maandjes later.

Nu was ik op het idee gekomen om het ID van mijn oudere broer te gebruiken, die al ouder is als 18 maar die heel veel op mij lijkt :tearsofjoy:
Ik heb dit al meerdere keren gedaan om bij een 18+ tent binnen te komen dus over de foto maak ik me in principe niet zo druk.

Toch zit ik met een paar dingen, en heb ik geen idee hoe coffeeshops werken dus wil ik eerst even alles op een rijtje hebben voordat ik gekke dingen ga doen. Ik zal hier een aantal vragen opsommen waarvan ik hoop dat die door jullie beantwoord worden, dat zou ik tevens erg waarderen.

1. Word er iets van het ID geregistreerd bij de gemeente en/of andere shops?
2. Van een vriend heb ik gehoord dat je eerst je ID moet laten zien voordat je door het poortje kan. Stel ze zouden mijn ID niet vertrouwen/niet geloven dat het echt mijn ID was en door hadden dat hij van een ander was. Wat zouden de consequenties hier dan van zijn?

Misschien bedenk ik me later nog een paar vragen, maar die stel ik dan wel weer in een nieuwe reactie op dit topic. Alvast bedankt voor alle info wat jullie me kunnen geven!

A friend with weed is a friend indeed.
Greetz,
ThatOneGuy
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoewel ik het niet eens ben met het feit dat je naar de shop probeert te gaan toch antwoord op je vragen:

ThatOneGuy zei:
1. Word er iets van het ID geregistreerd bij de gemeente en/of andere shops?
2. Van een vriend heb ik gehoord dat je eerst je ID moet laten zien voordat je door het poortje kan. Stel ze zouden mijn ID niet vertrouwen/niet geloven dat het echt mijn ID was en door hadden dat hij van een ander was. Wat zouden de consequenties hier dan van zijn?
Klik om te vergroten...

1. Dit verschilt per shop. Volgens mij doen de meeste shops dit niet meer, doen ze het wel dan zal dit alsnog enkel bij die shop zijn en niet bij de gemeente oid.
Ben je hier toch huiverig voor? Vraag het eerst en mocht dit het geval zijn weigeren en naar een andere shop gaan.
2. Het weigeren van toegang tot de shop. Wanneer echt duidelijk is dat het niet jouw ID is, kan de politie ingelicht worden ivm. identiteitsvervalsing. Maar heb dit zelf nog nooit meegemaakt en de shop belt ook niet zo graag..
T
ThatOneGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor je reactie.
Maar met alle respect, mag ik dan ook vragen waarom je er tegen bent?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat het tegen de wet is, en daarmee eigenlijk ook op het randje van toegestaan op dit forum. Je vragen zijn gewoon legaal, maar het verhaal er achter niet.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb mezelf vaak een shop in gewaagd toen ik nog geen 18 was,
Vaak is het gewoon gelukt maar er zijn ook keren geweest dat de shop het doorhad.
In geen enkel geval hebben ze bij mij de politie gebeld, wel me erop gewezen dat ik de volgende keren niet meer binnen kwam.
Ben er toch nog binnen geraakt uiteindelijk en toen kwam de wietpas. :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."