Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspacecake, wietboter of erdoor hakken?

spacecake, wietboter of erdoor hakken?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nordichighLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedendag!
Ik weet niet of ik met mijn vraag bij het juiste lijntje zit :tearsofjoy:
Ik wil zelf een spacecake of muffins of brownies gaan maken. Aangezien ik niet tegen gluten en suiker kan zal ik zelf moeten zorgen dat er een spacecake uit de oven kom. Ik maak mijn cakes dan ook met amandelmeel en honing.

Nu heb ik gelezen dat je of cake kan maken van wietboter of de wiet erdoorheen hakken.
Ik vraag mij af, wat is beter of lekkerder of wat geeft het beste resultaat?
Kun je de cake ook invriezen net als je 'gewone' cake kunt doen?

Ik heb niet veel ervaring, maar dat begrijp je wel uit dit bericht. Ik wil een hele leuke avond, hoeveel kan ik dan het beste in een hele cake doen?
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is dat nergens op internet te vinden?

Volgens mij moet je gewoon er zo veel in pleuren als je normaal zou roken, dus voor twee mensen één gram wiet ofzo erin doen ofzo..? Maar ik weet het niet 100% zeker hoor.

Verder lijkt het me raar om het er gehakt doorheen te doen. Je moet het sowieso laten oplossen in vette boter. De werkzame stof THC lost namelijk op in dierlijk vet en kan zo door het lichaam opgenomen worden. Een andere manier om het in je systeem te krijgen is te roken. Maar het gewoon ''los'' eten door de cake heen gaat niet werken.

Dus lekker in de vette boter laten oplossen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoewel de cake waarschijnlijk al lang op is wil ik toch nog even reageren.

De dosis is erg afhankelijk van de kwaliteit van de wiet en de ervaring van de gebruikers.
Daarnaast moet je natuurlijk weten hoe groot je cake word en met hoeveel personen je die wilt gaan delen.

Een totale dosis van 0,2-0,5 gram p.p. Als je echt een ervaren blower bent (jaren lang, elke dag) kun je wel hoger gaan maar anders gewoon rustig aan doen. Of je moet knipafval hebben oid.

THC en andere cannabisoïden lossen op in elk vet (dus ook plantaardig). Deze hechting gaat sneller wanneer het verwarmt wordt.
Je zou op beide manieren de cake kunnen maken, beide zijn waarschijnlijk even effectief.
(gezeefde!) wietboter maken kost wat meer tijd, maar met wiet door het beslag heb je kans op stukjes wiet wat tussen je tanden knarst als zand. Qua intensiteit van de wietsmaak aan de cake vind ik het weinig verschillen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."