#1
zoals de titel al zegt heb ik een vraag en daarbij een verhaal.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden teveel MDMA/XTC op waardoor ik in het ziekenhuis ben beland en daarna een jaar lang aan heftige angstaanvallen heb geleden. slik sindsdien dagelijks diazepam om de angst en paniek aanvallen te onderdrukken. dit waren er 8 van 2mg per dag, zit nu op de anderhalf per dag. ik heb in die tijd nog een korte periode geblowd maar werd er niet lekker van en het leek het gevoel van angst en paniek erg er te maken en werd er extreem suf van (zal wel de combinatie zijn van diazepam en wiet). later toen de dosis wat was verlaagd heb ik met mijn psychiater overlegd of ik nog wiet kon roken, hij adviseerde het niet maar het kan helpen tegen angst, maar kan het ook weer erger maken... nja dat moest ik dus maar gewoon uitproberen. wat ik voelde was een verminder gevoel van angst maar toch ook meer, ik ging er anders mee om denk ik. dit heb ik een maand gedaan daarna weer gestopt. maar na dat ik gestopt was zijn mijn paniekaanvallen aanzienlijk minder geworden en nu zelfs weg!
Vraag 1; Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat de "geestverruimende" eigenschap (zoals ik het maar even noem) van wiet mij heeft geholpen om beter met angsten en paniekgevoelens om te gaan?
ik heb nog steeds wel klachten maar zeker veel minder, ik kan weer werken en naar school en met vrienden een biertje drinken.
vraag 2; heeft iemand een idee/advies of de paniek en angst terug zullen komen als ik weer eens een keer zou blowen? en heeft iemand misschien een gelijke ervaring meegemaakt met angst/paniek en cannabis?
Alvast bedankt voor het lezen en reacties!
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden teveel MDMA/XTC op waardoor ik in het ziekenhuis ben beland en daarna een jaar lang aan heftige angstaanvallen heb geleden. slik sindsdien dagelijks diazepam om de angst en paniek aanvallen te onderdrukken. dit waren er 8 van 2mg per dag, zit nu op de anderhalf per dag. ik heb in die tijd nog een korte periode geblowd maar werd er niet lekker van en het leek het gevoel van angst en paniek erg er te maken en werd er extreem suf van (zal wel de combinatie zijn van diazepam en wiet). later toen de dosis wat was verlaagd heb ik met mijn psychiater overlegd of ik nog wiet kon roken, hij adviseerde het niet maar het kan helpen tegen angst, maar kan het ook weer erger maken... nja dat moest ik dus maar gewoon uitproberen. wat ik voelde was een verminder gevoel van angst maar toch ook meer, ik ging er anders mee om denk ik. dit heb ik een maand gedaan daarna weer gestopt. maar na dat ik gestopt was zijn mijn paniekaanvallen aanzienlijk minder geworden en nu zelfs weg!
Vraag 1; Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat de "geestverruimende" eigenschap (zoals ik het maar even noem) van wiet mij heeft geholpen om beter met angsten en paniekgevoelens om te gaan?
ik heb nog steeds wel klachten maar zeker veel minder, ik kan weer werken en naar school en met vrienden een biertje drinken.
vraag 2; heeft iemand een idee/advies of de paniek en angst terug zullen komen als ik weer eens een keer zou blowen? en heeft iemand misschien een gelijke ervaring meegemaakt met angst/paniek en cannabis?
Alvast bedankt voor het lezen en reacties!
