#1
Hallo mensen!
Na ongeveer een jaar (tussendoor 2 weken niet) geblowd te hebben, ben ik afgelopen maandag samen met een goede vriend gestopt. het niet blowen zelf heb ik totaal geen moeite mee en gaat mij gemakkelijk af. Waarschijnlijk omdat ik mijn eerste joint meestal pas na 22.00 opstak. Het in slaap vallen is echter een ramp! Ik weet echter niet of dit door het stoppen alleen kont, aangezien ik een lange geschiedenis van 'insomnia' heb. Ik heb altijd moeite gehad met in slaap vallen, als ik wil gaan slapen ga ik alleen maar over allerlei dingen en avonturen die mij nog te doen staan denken. vrijwel nooit negatieve gedachten gelukkig. Nu is ook de voornaamste reden dat ik doordeweeks ben gaan blowen vanwege mijn slaapproblemen. zelfs medicienen op doktersvoorschrift mochten niet baten. wiet is tot nog toe het enige middel wat helpt.
De reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een middel en omdat mijn ouders en vrienden zich zorgen maakte om mijn gebruik (drugs worden wel gebruikt in onze groep maar er hangt toch een soort taboe op, zeker met dagelijks gebruik).
Maar ik zat eens te denken, ook al tijdens mijn gebruik. Veel mensen zeggen dat zij lui en loom worden van cannabis. Dat ze zich sneller verslapen en minder snel actie willen ondernemen, dat ze 's ochtends fitter zijn sinds ze gestopt zijn etc. en dan vraag ik me af, ben ik dan de enige persoon die daar totaal geen last van heeft? Ik ben altijd al een lui persoon geweest deels door mij zelf en deels doordat ik dus niet kon slapen. Ik merkte echter dat in dat jaar dat ik geblowd heb, ik ne bijna niet meer versliep, minder lui was, fitter opstond en natuurlijk kon slapen. Als ik dit tegen sommige vrienden van mij zeg dan begrijpen ze dat allemaal niet. Omdat zij lekker kunnen slapen ' savonds. Ik krijg dan ook de indruk dat men denkt dat de zogenaamde verslaving spreekt. Dat ik excuusjes verzin om te blowen. Dit ben ik heel goed bij mezelf nagegaan en ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Ik durf zelfs te beweren dat als ik had geblowd toen ik op school zat, Ik mijn HAVO dik had gehaald. Door dus op tijd in slaap te vallen en dus fitter op te staan ondat ik dan veeeeeeel langer
slaap.
Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken? Ik wil wel blijven stoppen, doordeweek althans. Maar ik ben bijzonder nieuwsgierig of keerdere mensen dit zo ervaren. Neerlander
Na ongeveer een jaar (tussendoor 2 weken niet) geblowd te hebben, ben ik afgelopen maandag samen met een goede vriend gestopt. het niet blowen zelf heb ik totaal geen moeite mee en gaat mij gemakkelijk af. Waarschijnlijk omdat ik mijn eerste joint meestal pas na 22.00 opstak. Het in slaap vallen is echter een ramp! Ik weet echter niet of dit door het stoppen alleen kont, aangezien ik een lange geschiedenis van 'insomnia' heb. Ik heb altijd moeite gehad met in slaap vallen, als ik wil gaan slapen ga ik alleen maar over allerlei dingen en avonturen die mij nog te doen staan denken. vrijwel nooit negatieve gedachten gelukkig. Nu is ook de voornaamste reden dat ik doordeweeks ben gaan blowen vanwege mijn slaapproblemen. zelfs medicienen op doktersvoorschrift mochten niet baten. wiet is tot nog toe het enige middel wat helpt.
De reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een middel en omdat mijn ouders en vrienden zich zorgen maakte om mijn gebruik (drugs worden wel gebruikt in onze groep maar er hangt toch een soort taboe op, zeker met dagelijks gebruik).
Maar ik zat eens te denken, ook al tijdens mijn gebruik. Veel mensen zeggen dat zij lui en loom worden van cannabis. Dat ze zich sneller verslapen en minder snel actie willen ondernemen, dat ze 's ochtends fitter zijn sinds ze gestopt zijn etc. en dan vraag ik me af, ben ik dan de enige persoon die daar totaal geen last van heeft? Ik ben altijd al een lui persoon geweest deels door mij zelf en deels doordat ik dus niet kon slapen. Ik merkte echter dat in dat jaar dat ik geblowd heb, ik ne bijna niet meer versliep, minder lui was, fitter opstond en natuurlijk kon slapen. Als ik dit tegen sommige vrienden van mij zeg dan begrijpen ze dat allemaal niet. Omdat zij lekker kunnen slapen ' savonds. Ik krijg dan ook de indruk dat men denkt dat de zogenaamde verslaving spreekt. Dat ik excuusjes verzin om te blowen. Dit ben ik heel goed bij mezelf nagegaan en ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Ik durf zelfs te beweren dat als ik had geblowd toen ik op school zat, Ik mijn HAVO dik had gehaald. Door dus op tijd in slaap te vallen en dus fitter op te staan ondat ik dan veeeeeeel langer
slaap.
Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken? Ik wil wel blijven stoppen, doordeweek althans. Maar ik ben bijzonder nieuwsgierig of keerdere mensen dit zo ervaren. Neerlander