Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitwerkingen Cannabis eerder positief dan negatief!??

Uitwerkingen Cannabis eerder positief dan negatief!??

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Snoepende-NeerlanderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen!
Na ongeveer een jaar (tussendoor 2 weken niet) geblowd te hebben, ben ik afgelopen maandag samen met een goede vriend gestopt. het niet blowen zelf heb ik totaal geen moeite mee en gaat mij gemakkelijk af. Waarschijnlijk omdat ik mijn eerste joint meestal pas na 22.00 opstak. Het in slaap vallen is echter een ramp! Ik weet echter niet of dit door het stoppen alleen kont, aangezien ik een lange geschiedenis van 'insomnia' heb. Ik heb altijd moeite gehad met in slaap vallen, als ik wil gaan slapen ga ik alleen maar over allerlei dingen en avonturen die mij nog te doen staan denken. vrijwel nooit negatieve gedachten gelukkig. Nu is ook de voornaamste reden dat ik doordeweeks ben gaan blowen vanwege mijn slaapproblemen. zelfs medicienen op doktersvoorschrift mochten niet baten. wiet is tot nog toe het enige middel wat helpt.

De reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een middel en omdat mijn ouders en vrienden zich zorgen maakte om mijn gebruik (drugs worden wel gebruikt in onze groep maar er hangt toch een soort taboe op, zeker met dagelijks gebruik).

Maar ik zat eens te denken, ook al tijdens mijn gebruik. Veel mensen zeggen dat zij lui en loom worden van cannabis. Dat ze zich sneller verslapen en minder snel actie willen ondernemen, dat ze 's ochtends fitter zijn sinds ze gestopt zijn etc. en dan vraag ik me af, ben ik dan de enige persoon die daar totaal geen last van heeft? Ik ben altijd al een lui persoon geweest deels door mij zelf en deels doordat ik dus niet kon slapen. Ik merkte echter dat in dat jaar dat ik geblowd heb, ik ne bijna niet meer versliep, minder lui was, fitter opstond en natuurlijk kon slapen. Als ik dit tegen sommige vrienden van mij zeg dan begrijpen ze dat allemaal niet. Omdat zij lekker kunnen slapen ' savonds. Ik krijg dan ook de indruk dat men denkt dat de zogenaamde verslaving spreekt. Dat ik excuusjes verzin om te blowen. Dit ben ik heel goed bij mezelf nagegaan en ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Ik durf zelfs te beweren dat als ik had geblowd toen ik op school zat, Ik mijn HAVO dik had gehaald. Door dus op tijd in slaap te vallen en dus fitter op te staan ondat ik dan veeeeeeel langer
slaap.

Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken? Ik wil wel blijven stoppen, doordeweek althans. Maar ik ben bijzonder nieuwsgierig of keerdere mensen dit zo ervaren. Neerlander
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee heb ik totaal niet ben al een geruime tijd geleden gestopt met dagelijks wietgebruik, ik rook zo om de paar weken nog wel eens een hit vanuit me bong daar blijft het bij.
Was ook gestopt om de regelmaat eruit te halen en me niet afhankelijk meer te voelen ervan.
Toen een maand clean geweest dan erna sporadisch gaan roken zoals vermeld.

Ik heb bij het stoppen alleen voordelen gevoeld, de eerste nachtjes wel wat slechter tot niet geslapen maar dat was gauw over.

Sta zelf veel actiever in het leven nu, met een helder koppie en een superdosis socialiteit en ondernemingsdrang.

Ook sta ik veel fitter op 's morgends en blijf niet meer tot de middag in me nest liggen :) .
Voor mij was het een heuse upgrade van me leven, ben door de wiet uit me leven te halen ook veel gezonder gaan leven qua eten en beweging. ik voel me kiplekker en 'nog' gelukkiger dan voorheen.
Kom bijna elke dag al fluitend door zonder enige craving te voelen.

Hopelijk keert het voor jou ook nog, iedere mens is anders natuurlijk :wink:

Grts
S
Snoepende-NeerlanderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heej mandragora!
excusus voor de late reactie.
Hahaha wat jij verteld is precies wat ik van de meeste ex-verslaafden hoor.
Het klopt inderdaad dat je van blowen wat minder sociaal wordt. dit merkte ik ook bij mezelf, ik vond dit echter best prettig omdat ik altijd overdreven sociaal ben. Ik denk tegenwoordig ook meer aan mezelf.

Het slaap probleem is er nog steeds, het verslapen is ook weer terug dus :tongueout:
Nu heb ik het geluk dat ik een aardige cent heb opgebouwd en voorlopig wel even zonder werk vooruit kan, wat ik mezelf momenteel wel even gun om alles weer op een rijtje te krijgen en te proberen die slaap problemen tegen te gaan.

Niets werkt tot nog toe. ik sport enorm veel (dit deed ik ook al toen ik nog blowde, maar nu nét iets meer) en mijn bierbuik begint te slinken dus dat is positief. ik merk inderdaad wel dat ik overdag wel enigszinds energieker ben maar daar houd het dan ook bij op.

Ik ga in Januarie weer beginnen met een opleiding en hopenlijk zijn de slaap problemen dan opgelost. Zo niet, dan overweeg ik toch weer om te gaan blowen als remedie.
Heb al 2 opleidingen verneukt door mijn slaap problemen.
Ik ben echter wel bang dat ik mezelf dan weer moeilijk in de hand kan houden, een joint voor het slapen gaan kan theoretisch gezien wel, maar in de praktijk pakt dat toch vaak heel anders uit :tongueout:

oh ja en nog een ding, ik weet dat je veel gaat dromen als je bent gestopt maar wat ik me nu toch allemaal droom is echt heel erg vaag. Alleen maar over seks, ook nog eens met goede vriendinnen van me (niet dat ik dat niet zou willen :wink: ) echt heel vaag. het zet me toch wel aan het nadenken.
Zou het te maken kunnen hebben dat blowen je testostoron verlaagt, en dus als je stopt dat weer terug komt?

Nouja ik weet het ook niet.




Groetjes,





Neerlander
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of blowen je mannelijke hormoontjes verminderen/verlagen weet ik niet.
Ik word er altijd bere-geil van namelijk :P

Dromen is inderdaad normaal, hoe je die dromen invult ligt aan je persoonlijkheid denk ik :P

Hoe probeer je nu te slapen?

Wat erg belangrijk is, is regelmaat.
Probeer dus, zeker nu je geen vaste daginvulling hebt, elke dag rond dezelfde tijd op bed te gaan liggen en elke dag op het zelfde moment eruit.
Dus ookal hoef je er niet uit, toch die wekker zetten om 7 uur.

Verder kan melatonine erg goed helpen bij mentale rusteloosheid voor het slapen gaan wanneer je niet kunt blowen. Ookal is het absoluut geen sterk slaapmiddel, helpt het mij zelfs meer dan een lichte dosis valium bij het slapen.

Succes!
S
Snoepende-NeerlanderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahhahaha grappig om dit nu weer terug te lezen. Man man man, wat ben ik blij dat ik niet meer blow. Mijn leven is er alleen maar door verbeterd. Het was wél de verslaving die sprak :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snoepende-Neerlander zei:
Hahhahaha grappig om dit nu weer terug te lezen. Man man man, wat ben ik blij dat ik niet meer blow. Mijn leven is er alleen maar door verbeterd. Het was wél de verslaving die sprak :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Bekend verhaal. Ik keek er precies hetzelfde tegenaan maar achteraf zie je pas hoe je er toen over dacht... Blowen lijkt vaak de oplossing, terwijl het alles alleen maar erger maakt. Als je stopt met blowen kun je niet meer goed slapen, maar zodra dat weer lukt ben je echt een fitter mens omdat je dan namelijk wél uitrust :wink:

Ik neem aan dat je nu ook een betere nachtrust hebt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."