Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAustralische Cannabis 40 % thc

Australische Cannabis 40 % thc

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#1
De sterkste cannabis komt waarschijnlijk uit Australie. Met een thc gehalte van maar liefst 40% thc en minder dan 0,1 % cbd is dit goed nieuws voor de recreatieve gebruiker, die flink van de kaart wilt zijn. Maar slecht nieuws voor de medicinale gebruiker.

http://www.zamnesia.nl/blog-een-variant ... rizon-n526
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Word tijd om wat vrienden op te gaan zoeken. Hopelijk ook in Perth beschikbaar. 40% jeetje. Tis daar nu lente hm *checkt* prijzen...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb je al gelezen dat thc zonder cbd's meestal tot een nare ervaring leidt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog nooit van gehoord eigenlijk, is dat een coffeeshop?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
heb je al gelezen dat thc zonder cbd's meestal tot een nare ervaring leidt?
Klik om te vergroten...

Feit!!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb dat artikel eerder al eens op zamnesia voorbij zien komen. Ze plaatsen vaak best leuke berichten daar, maar die moet je allemaal wel met een flinke korrel zout nemen volgens mij.

40% THC in wiet geloof ik eerlijk gezegd niet. Allereerst vraag ik me af of dit theoretisch nog wel haalbaar is eigenlijk, er blijft namelijk wel erg weinig ruimte voor plantmateriaal over op die manier. De trichomen die er dan ontstaan moeten dan vrijwel alleen maar THC bevatten en geen andere cannabinoiden of terpenen. Daarbij is het sterkste wat er ooit door high times is gemeten 27,5%, zie dit filmpje.

Als je dit daadwerkelijk gemeten is daar door de politie dan lijkt het mij aannemelijker dat de wiet in hasj olie gedompeld is ofzo. Geen idee of dat nog wel chille en rookbare wiet oplevert, maar op die manier zou je de wiet wel een stuk potenter kunnen maken. Zonde van de hasj olie, maargoed dat is mijn mening.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
het lijkt me best mogelijk. van 27,5% naar 40% is geen enorme stap volgens mij. ongeveer een derde meer, of een tiende meer, net hoe je rekent.

of het wenselijk is? ik vraag het me af.

dat thc zonder cbd's volgens britse onderzoeken vaak als onprettig word ervaren had ik al gemeld.

er is ook een continue race die plaats vind onder bierbrouwers om het sterkste biertje te brouwen zonder destillatie, want het moet wel bier blijven. ze zijn de 40% alcohol al ruim gepasseerd, maar hebben wel gebruik moeten maken van vloeibaar stikstof onder andere om zo hoog te scoren.

ik heb er het geld niet voor over zulk bier aan te schaffen, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de voorkeur geef aan een wiskey of vodka soort met zulke percentages.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
het lijkt me best mogelijk. van 27,5% naar 40% is geen enorme stap volgens mij. ongeveer een derde meer, of een tiende meer, net hoe je rekent.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe jij rekent maar dat is 45% meer, dat is echt enorm veel. Dat is niet een stap die je zomaar even maakt, vooral als je naar de thc percentages van de afgelopen 30 jaar kijkt. Heel geleidelijk zijn die percentages opgelopen door het steeds verder verbeteren van het kweek en selectie proces.

Als dit echt waar is hebben die kwekers iets revolutionairs bedacht op waarschijnlijk alle vlakken van het kweken en selecteren. Dat zou toch wel groot nieuws binnen de cannabis cultuur betekenen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
het lijkt me best mogelijk. van 27,5% naar 40% is geen enorme stap volgens mij. ongeveer een derde meer, of een tiende meer, net hoe je rekent.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe jij rekent maar dat is 45% meer, dat is echt enorm veel. Dat is niet een stap die je zomaar even maakt, vooral als je naar de thc percentages van de afgelopen 30 jaar kijkt. Heel geleidelijk zijn die percentages opgelopen door het steeds verder verbeteren van het kweek en selectie proces.

Als dit echt waar is hebben die kwekers iets revolutionairs bedacht op waarschijnlijk alle vlakken van het kweken en selecteren. Dat zou toch wel groot nieuws binnen de cannabis cultuur betekenen.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#10
MeejheM zei:
heb je al gelezen dat thc zonder cbd's meestal tot een nare ervaring leidt?
Klik om te vergroten...

Jeps! Maar door te kruizen met een andere plant met een hoger cbd gehalte, en een lager thc gehalte kunnen ze nog steeds wel een sterker wietje op de markt brengen , dan tot nu toe?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Ik heb dat artikel eerder al eens op zamnesia voorbij zien komen. Ze plaatsen vaak best leuke berichten daar, maar die moet je allemaal wel met een flinke korrel zout nemen volgens mij.

40% THC in wiet geloof ik eerlijk gezegd niet. Allereerst vraag ik me af of dit theoretisch nog wel haalbaar is eigenlijk, er blijft namelijk wel erg weinig ruimte voor plantmateriaal over op die manier. De trichomen die er dan ontstaan moeten dan vrijwel alleen maar THC bevatten en geen andere cannabinoiden of terpenen. Daarbij is het sterkste wat er ooit door high times is gemeten 27,5%, zie dit filmpje.

Als je dit daadwerkelijk gemeten is daar door de politie dan lijkt het mij aannemelijker dat de wiet in hasj olie gedompeld is ofzo. Geen idee of dat nog wel chille en rookbare wiet oplevert, maar op die manier zou je de wiet wel een stuk potenter kunnen maken. Zonde van de hasj olie, maargoed dat is mijn mening.
Klik om te vergroten...

En hoe zit het dan met pitbull van stoney girl garden , die schijnbaar een thc gehalte van 37,5 % heeft. Ook een fabeltje ?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Nog nooit van gehoord eigenlijk, is dat een coffeeshop?
Klik om te vergroten...

Ik zelf had er dus voor gisteren ook nog nooit van gehoord. Maar ik was wat research aan het doen op internet naar de sterkste cannabis soorten, en toen kwam ik pitbull tegen ' die waarschijnlijk alleen maar via clone only beschikbaar is'.

Bron : http://fusion.net/story/5345/here-are-5 ... your-mind/
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
als een toppie van 2 gram 20% een tientje kost ben je waarschijnlijk voor hetzelfde toppie van 2 gram 40% minstens 100 euro kwijt, zo werkt de markt.

verschillende soorten plant vergelijken is volgens mij niet echt relevant meer als je de absolute max aan thc eruit wilt halen lijkt me de manier van kweken en drogen veel belangrijker.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Even gebeld was daar lokaal niet bijzonder sterk , wel beter als paar jaar terug. Het is met goede haze van hier etc. Mja die groeit het zelf tegenwoordig blijkt erg makkelijk daar :wink:

Ps jaartje terug was ze in Nederland dus kan het goed vergelijken.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Even gebeld was daar lokaal niet bijzonder sterk , wel beter als paar jaar terug. Het is met goede haze van hier etc. Mja die groeit het zelf tegenwoordig blijkt erg makkelijk daar :wink:

Ps jaartje terug was ze in Nederland dus kan het goed vergelijken.
Klik om te vergroten...

Heeft het plantje ook een naam? :)

Kun jij mij vertellen hoe ze deze strain noemen in Austarlie of Nederland?
Ben er wel eens benieuwd naar.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap ook niet hoe het met die pitbull zit van stoney's girl garden? Maar schijnbaar gaat het om een Sugar Plum X P-91. De Sugar Plum komt volgens leafly uit op 28% thc. De P-91 is een hybride van northernlight x afghani (indica) x thai (sativa). Het thc percentage krijg ik zo 1.2.3.niet gevonden. Maar ze schijnt echt de bom te zijn die alleen maar via clone only beschikbaar is. En omdat ik het thc percentage van P-91 niet gevonden krijg is het lastig in te schatten hoe sterk deze wiet is, en of ze wel bestaat?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#17
MeejheM zei:
het lijkt me best mogelijk. van 27,5% naar 40% is geen enorme stap volgens mij. ongeveer een derde meer, of een tiende meer, net hoe je rekent.

of het wenselijk is? ik vraag het me af.

dat thc zonder cbd's volgens britse onderzoeken vaak als onprettig word ervaren had ik al gemeld.

er is ook een continue race die plaats vind onder bierbrouwers om het sterkste biertje te brouwen zonder destillatie, want het moet wel bier blijven. ze zijn de 40% alcohol al ruim gepasseerd, maar hebben wel gebruik moeten maken van vloeibaar stikstof onder andere om zo hoog te scoren.

ik heb er het geld niet voor over zulk bier aan te schaffen, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de voorkeur geef aan een wiskey of vodka soort met zulke percentages.
Klik om te vergroten...

Misschien is er zo een race ook wel gaande binnen de cannabis? En kan Amerika er niet mee leven dat Nederland de sterkste wiet heeft, en verzinnen ze daarom het P-91 gerucht? Of kan iemand ondersteunen dat deze plant echt bestaat, en vermelden wat het thc percentage is?

Ghost Train Haze#1 die het sterkste uitkomt volgens high times met 27% thc is deels een Neville's Haze en dat verklaart een hoop? Neville Schoenmakers !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."