Hallo iedereen,
Ik ben een jongen van 21 jaar oud, ik blow al een jaar of 3 met regelmaat (bijna elke dag). Mijn eerste joint was toen ik 17 was zoiets maar hierna een jaar niet meer geblowd, sinds toen ik net 18 was begon ik wat vaker te blowen en dit werd geleidelijk aan meer tot de laatste 2 jaar. Ik ben zoals de meeste er ook wel eens kut aan geweest van blowen, een keer moest ik overgeven en trilde ik helemaal en klopte mijn hart flink in mijn keel. Niks bijzonders en dit liet ook geen grote indruk achter op mij.
Nou heb ik 3 dagen terug iets vreemds meegemaakt. Na het werk ging ik met een collega (goede vriend van mij) naar een vriend van ons om daar lekker een avondje te zitten. Na wat tv kijken en rustig een jointje gerookt te hebben gingen we Mortal Kombat spelen, na een tijdje was ik weer aan de beurt. Ik koos mijn spelers uit en het gevecht begon, ineens snapte ik niet wat ik moest doen, ik staarde maar wat naar het scherm en ze vroegen mij of ik nog begon. Na kort wachte pakte de ander de controler en begon maar wat te spelen. Toen voelde ik een overweldigend gevoel over mij heen komen, een soort paniek maar zo heftig dat ik het gevoel had dat ik ineens kon instorten. Dit bleef maar enkele seconden en hierna vlogen mijn gedachtens en emoties elke kant op, kort hierna hoorde ik mijn stem in mijn hoofd schreeuwen wat steeds harder ging en ik had het gevoel alsof ik elk moment de controle over mijn lichaam kon verliezen, alsof ik ineens uit kon flippen. 5 tellen later had ik weer het gevoel alsof ik wel kon janken. Ik snapte er niks meer van en vroeg de jongen of we even naar buiten konden gaan. Dit vonden ze ok en ik stond direct op om naar buiten te lopen. Mijn zicht veranderde, ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, het is niet zozeer alsof ik dingen zag die er niet waren maar ik zag wel alles anders, waziger maar tegelijkertijd ook gedetailleerder. Geluid vervormde en liep in elkaar over, ik kon me nergens op concentreren en liep 2 keer terug om mijn jas te pakken, hierna weer mijn drinken te pakken. Eenmaal buiten ging ik zitten en zat alleen in mijn gedachten, wanneer mijn vrienden wat tegen mij zeiden kreeg ik niks mee en had ik het gevoel van wat kijken jullie nou. Dan herhaalde ze de vraag en probeerde ik het mee te krijgen en te reageren maar meestal lukte dit maar half of niet. Na een tijdje kregen de andere jongens het koud en we gingen terug naar binnen, ik voelde de kou niet al was ik wel helemaal aan het trillen. Toen gingen we in de keuken zitten, hier bewoog ik als een malle. Ik kan sws nooit stilzitten maar mijn benen gingen nu echt alle kanten op. Wel zeiden ze dat ik weer wat kleur begon te krijgen want ik was blijkbaar net dracula volgens hun. Na een tijdje hier te hebben gezeten ben ik met mijn collega op de fiets gestapt en zijn we naar huis gegaan. Op de fiets was ik weer iets rustiger al was het niet helemaal normaal, gedachten gingen alsnog snel en mijn zicht was ook nog steeds niet helemaal normaal.
Achteraf hoord ik dat ik ook rare bewegingen maakte en ook soms gekke bekke trok.
Verder toen mijn gedachten zo van de hak op de tak sprongen en toen ik die schreeuw in mijn hoofd hoord klonk het wel als mijn eigen gedachten, maar soms leek het bijna alsof ze niet van mij waren, ook dit kan ik lastig uitleggen.
Ik ben hier erg van geschrokken en ben nog steeds niet helemaal bijgekomen, alles voelt nog steeds anders. Ik weet dan ook niet wat ik hiermee moet. Ik heb sinds een tijdje gesprekken op school omdat ik mij al lang depressief voel wat eigelijk al is begonnen in de basisschool, maar heb hier nooit hulp voor gezocht. Ik leef altijd met veel stress en nu komt dit er ook nog bij en ik weet nu niet meer wat ik ermee moet.
Heeft iemand een idee wat dit was want het lijkt mij niet gewoon een bad trip, daar was het naar mijn mening veel te heftig voor.
Alvast bedankt en sorry voor deze lange post
