Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveelheid wiet voor vapen?

Hoeveelheid wiet voor vapen?

6 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Ook ik heb me laten overhalen om te gaan vapen.
Nu gebruik ik wiet echt puur recreatief en misschien 2 keer per maand en dan alleen in het weekend.

Ik rook ze eigenlijk altijd puur en meestal gaat er ongeveer wel 1g in waar ik het hele weekend mee doe. Sindskort merk ik ook dat wanneer ik dit vlak voor het slapen doe, ik hiermee mijn bekende visuals krijg (draaikolk van licht, wolkjes en een soort lichtpoort, maargoed das een ander verhaal), dit even om een idee te geven dat ik wel flink door rook wanneer ik hier aan begin.

Nu heb ik sinds vanmiddag de vaperise2.0 ultimate in mijn bezit, dit na veel onderzoek. Het viel me op dat ik via google nog niet echt het antwoord tegenkom waarna ik op zoek ben (zelfs ik weet dit nog niet helemaal, wellicht hoor ik graag hoe andere dit ervaren qua hoeveelheid).

Dus, zo rest mij de vraag.. wat is jullie ervaring? Hoeveel gebruiken jullie per sessie? Hoelang duurt een sessie? Doe je dit in een ballon of via een tube? En natuurlijk, hoeveel gooien jullie erin per keer? Ik had gelezen dat sommige wel lekker high worden van 0,1g, maar dit goed verdelen, en het soms weinig zin heeft om er meer in te gooien omdat dit minder effectief zou zijn (kan ik natuurlijk nog niet bevestigen, maar kan me wel voorstellen dat qua verdeling de hitte bij meer wiet in de chamber, het misschien langer duurt voordat het gelijkmatig verdampt).

Doen jullie er dan alleen wiet in? Of bijv ook andere kruiden voor die extra smaak?
Ik denk zelf dat het vooral ook veel experimenteren is, qua hoeveelheid en temperatuur, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur aan een bepaalde 'high', alleen is dat met zo'n vaperizor beter af te stellen lijkt me.

Ze zeggen een goede voorbereiding is het halve werk, dus ik wacht er nog even mee.. ondanks de kriebel hem zometeen uit te willen proberen! (wat ik misschien ook wel ga doen)

Mochten er nog tips zijn, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Thanks! :)
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb er geen ervaring mee, ik zou zeggen begin een beetje te testen :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het niet gewoon wiet aanvullen als het op is, en als er wiet in de kamer overblijft laat je dat er gewoon in zitten voor de volgende keer?

Volgens mij maak je je druk om niets :)
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmmm, dan vraag ik me af of het eindresultaat verschilt met wanneer de chamber is gevuld of wanneer ik er wat minder in gooi. Heb hem gisteravond toch even uitgeprobeerd en merkte wel dat ik na de 1e sessie al redelijk knetterstoned was, tot mijn verbazing bleef er nog redelijk wat kleur groen over.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik rook hem tot een lichtbruine kleur overblijft. En er is geen direct antwoord op je vraag denk ik. Hangt er vanaf hoe groot de chamber is, en hoe snel jij skaffa wordt. Ik zal hem niet tot de max volstouwen. Ik vul hem zelf wel aardig en duw een heel klein beetje aan, maar zorg ervoor dat er wel ruimte is voor luchtcirculatie. Anders kan je geen goede hijs nemen.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Ontdekkingsreiziger, thanks voor het advies!

Inmiddels heb ik hem uitgebreid getest en merk ik dat ik per sessie rond de 250mg gebruik op ca 210graden wat ongeveer 10 a 15minuten lang meegaat voor ik echt merk dat de werkzame stoffen beginnen af te nemen. Ook vind ik het prettig om diverse fan-speeds te gebruiken, vooral op het eind is het lekker om hem even wat hoger te zetten en de lucht direct over je longen te laten stromen, een soort bevrijdend gevoel zeg maar (klinkt misschien een beetje gek).

Heeft iemand misschien tips om die bruin achtige substantie vlekjes te verwijderen van de onderelen? Ik heb Ammoniak geprobeerd en een combi van dreft en kokend heet water maar dat lijkt nog niet echt te helpen.

Hetgeen wat overbiljft, een beetje tabak achtig.. ik heb er thee van gezet maar merkte er dus helemaal niks van. Ben ervan overtuigd dat dit helaas een nutteloos leftover product is waar ik niks meer mee kan.. :)
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even een kleine update voor wie het interessant vindt. Soms koop je wiet, en merk je meteen al of je bekende wiet wat sterker is dan normaal door de structuur, kleur, geur en hoe hij verbrokkelt, de juiste balans zeg maar. Dit was gister het geval (coffeeshop quality). Ik betaal [ modknip, geen prijzen ] euri voor 1,3g Haze. Voor mijzelf besloten om gisteravond eens 0,2g te proberen, zo gezegd zo gedaan. Een geweldige ervaring moet ik zeggen en wat meer vergevend voor de longen. Voor mij het welbekende gevoel waarin ik mijn hele lichaam naar beneden getrokken werd (setting thuis alleen op de bank, netflix) wat begon vanuit mn voeten. Deze ervaring heb ik normaliter alleen wanneer ik wat hoger doseer. Ik begon rond 21.00 en dit nam geleidelijk in een periode van 2 a 3 uurtjes weer af (23.30 naar mn nest).

Nu moet ik eerlijk zeggen dat dit mij echt perfect is bevallen en op 210 graden. Wat ik meestal doe is wanneer hij de 210g heeft bereikt (wat ongeveer 30 tot 50sec duurt), ik hem nog even 1 minuut laat staan en nog zonder fanspeed. Gedurende de sessie, gebruik ik de fan als ik er behoefte aan heb, dit verschilt. De dampen bevallen mij erg goed, wat begint met een soort bosachtig aardse smaak, neemt geleidelijk langzaam weer af. Ik heb het gevoel dat ik wel merk wanneer het groen eruit verdampt is.

De tip die ik hierbij wil meegeven is dat de bruine leftovers wel degelijk nuttig zijn, niet voor thee weliswaar. Ik heb eens 1g van dat bruine spul bewaart en vanuit nuchtere gesteldheid alles in de chamber gedaan en nu op 215 graden, vooral uit nieuwsgierigheid om te zien of ik er nog wat uit kon verdampen. Ik heb uit deze leftovers nog 1 sessie kunnen halen waarbij het 'high' gevoel net zo hard binnenkomt als wanneer er verse product in zit.

Zo, en dat moest ik nog even delen met iedereen! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."