Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeet iemand een shoppa waar je kan halen als je 17 bent in Amsterdam

Weet iemand een shoppa waar je kan halen als je 17 bent in Amsterdam

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik woonde op mijn 14 al in de shop (jaren 90) en ik was 26 jaar toen ze voor het eerst naar mijn legitimatiebewijs vroegen lol :tongueout:
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
De Dunne
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij ons word echt bij mensen die er jonger uitzien dan 25 legitimatie gevraagd. Heb je geen id, paspoort bij je krijg je echt niks. Zelfs rijbewijs nemen ze niet (meer) aan. Is paar x fraude gepleegd met vervalst rijbewijs en nu accepteren ze dat niet meer.
Ze hebben zelfs een poosje een pasjes systeem gehad maar dat kostte klanten dus hebben ze afgeschaft.
S
Stoner17Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben 17 en alle dealers in mijn dorp zijn zowat gestopt en ik heb geen zin meer om de hele tijd bij een shoppa te staan en te liften dus weet iemand waar ik gewoon naar innen kan gaan en kan halen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nergens tot je 18 bent.
S
Stoner17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Nergens tot je 18 bent.
Klik om te vergroten...
Das onzin ik hoor van mensen dat je bij sommige coffeeshops gewoon naar binnen kan en zelfs kan halen alleen de ene keer kan het en de andere keer doen ze moeilijk
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dus die mensen zeggen wel dat ze onder de 18 de shop in mogen en vertellen er niet bij welke?

Geloof er maar niks van. Een coffeeshop riskeert z'n vergunning als die mensen onder de 18 binnen laten, dus dat doen ze echt net. Tenminste niet in mijn stad.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou.... Sommige vrienden van mij kregen rond hun 15e al mee. Heb overigens wel het idee dat de regels in de loop der jaren beter worden gehandhaafd. Trouwens is het mij op mijn 17e ook een keer gelukt. Was toen met vrienden een paar dagen in A'dam. Weet niet meer welke shop dit was en die man zag dat ik geen 18 was en toen ik mijn ID niet kon laten zien, vertelde hij me dat het riskant voor hem was om aan me mee te geven wegens controle. Als ik op een ander tijdstip terug zou komen, wanneer het wat rustiger zou zijn, zou het 'misschien' lukken. Nouja, het lukte dus ook. Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben....Gewoon ballen tonen en nee heb je, ja kun je krijgen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stoner17 zei:
Das onzin ik hoor van mensen dat je bij sommige coffeeshops gewoon naar binnen kan en zelfs kan halen alleen de ene keer kan het en de andere keer doen ze moeilijk
Klik om te vergroten...
Vraag die mensen dan welke shop...
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#9
of voorbij ganger vragen die er chill uit ziet en 5 euro fooi geven of anders iemand die net de shop uit loopt vragen... genoeg shops in 020 om te scoren onder de 18 :yum:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Langspeelplaat zei:
Nou.... Sommige vrienden van mij kregen rond hun 15e al mee. Heb overigens wel het idee dat de regels in de loop der jaren beter worden gehandhaafd. Trouwens is het mij op mijn 17e ook een keer gelukt. Was toen met vrienden een paar dagen in A'dam. Weet niet meer welke shop dit was en die man zag dat ik geen 18 was en toen ik mijn ID niet kon laten zien, vertelde hij me dat het riskant voor hem was om aan me mee te geven wegens controle. Als ik op een ander tijdstip terug zou komen, wanneer het wat rustiger zou zijn, zou het 'misschien' lukken. Nouja, het lukte dus ook. Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben....Gewoon ballen tonen en nee heb je, ja kun je krijgen.
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig worden de regels veel strenger gehandhaafd inderdaad. Aangezien ik op mijn 14e al over de 1.9m was kon ik vanaf mijn 14 a 15e meestal al sterke drank en wiet halen en als ze moeilijk deden had ik dan zo'n cjp pas waarbij je zelf je geboortedatum kon invullen. Het grappige is dat ik het op mijn 14 en 15e makkelijker mee kreeg allemaal dan toen ik rond de 17 was, toen begonnen ze al langzaam strenger te worden.

Maargoed dat is inmiddels ruim 15 jaar geleden en tegenwoordig zijn ze veel strenger, aangezien de straffen ook veel hoger liggen.
S
Stoner17Lid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
dus die mensen zeggen wel dat ze onder de 18 de shop in mogen en vertellen er niet bij welke?

Geloof er maar niks van. Een coffeeshop riskeert z'n vergunning als die mensen onder de 18 binnen laten, dus dat doen ze echt net. Tenminste niet in mijn stad.
Klik om te vergroten...
Ja ze vertellen wel welke shop maar dat hangt af van wie er achter de kassa staat, dus dat verschilt per keer en ik vroeg me af of er een shop is waar je bijna altijd naar innen kan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Tegenwoordig worden de regels veel strenger gehandhaafd inderdaad. Aangezien ik op mijn 14e al over de 1.9m was kon ik vanaf mijn 14 a 15e meestal al sterke drank en wiet halen en als ze moeilijk deden had ik dan zo'n cjp pas waarbij je zelf je geboortedatum kon invullen. Het grappige is dat ik het op mijn 14 en 15e makkelijker mee kreeg allemaal dan toen ik rond de 17 was, toen begonnen ze al langzaam strenger te worden.

Maargoed dat is inmiddels ruim 15 jaar geleden en tegenwoordig zijn ze veel strenger, aangezien de straffen ook veel hoger liggen.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker zo dat het vroeger veel makkelijker was. Heel vroeger, vanaf toen ik zo een jaar of 10-11 was kocht ik al sterke drank en sigaretten voor mijn ouders. Gewoon bij de lokale slijter en super. Als je zei dat t voor je ouders was kreeg je het mee. Nu krijg je zo jong echt niks meer mee.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien verschilt het ook per regio in het land? Rond grensstreken zijn ze misschien strenger. Al woon ik in midden Nederland in een boeren omgeving en hier zijn ze echt streng. Er zijn er maar 2 binnen een straal van 25 km.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#14
kleding kast ombouwen naar kweekhok
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoef je nooit meer naar shop :laughing:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."