#1
Ik woonde op mijn 14 al in de shop (jaren 90) en ik was 26 jaar toen ze voor het eerst naar mijn legitimatiebewijs vroegen lol ![:tongueout:]()
Das onzin ik hoor van mensen dat je bij sommige coffeeshops gewoon naar binnen kan en zelfs kan halen alleen de ene keer kan het en de andere keer doen ze moeilijkNergens tot je 18 bent.
Vraag die mensen dan welke shop...Das onzin ik hoor van mensen dat je bij sommige coffeeshops gewoon naar binnen kan en zelfs kan halen alleen de ene keer kan het en de andere keer doen ze moeilijk
Tegenwoordig worden de regels veel strenger gehandhaafd inderdaad. Aangezien ik op mijn 14e al over de 1.9m was kon ik vanaf mijn 14 a 15e meestal al sterke drank en wiet halen en als ze moeilijk deden had ik dan zo'n cjp pas waarbij je zelf je geboortedatum kon invullen. Het grappige is dat ik het op mijn 14 en 15e makkelijker mee kreeg allemaal dan toen ik rond de 17 was, toen begonnen ze al langzaam strenger te worden.Nou.... Sommige vrienden van mij kregen rond hun 15e al mee. Heb overigens wel het idee dat de regels in de loop der jaren beter worden gehandhaafd. Trouwens is het mij op mijn 17e ook een keer gelukt. Was toen met vrienden een paar dagen in A'dam. Weet niet meer welke shop dit was en die man zag dat ik geen 18 was en toen ik mijn ID niet kon laten zien, vertelde hij me dat het riskant voor hem was om aan me mee te geven wegens controle. Als ik op een ander tijdstip terug zou komen, wanneer het wat rustiger zou zijn, zou het 'misschien' lukken. Nouja, het lukte dus ook. Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben....Gewoon ballen tonen en nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja ze vertellen wel welke shop maar dat hangt af van wie er achter de kassa staat, dus dat verschilt per keer en ik vroeg me af of er een shop is waar je bijna altijd naar innen kandus die mensen zeggen wel dat ze onder de 18 de shop in mogen en vertellen er niet bij welke?
Geloof er maar niks van. Een coffeeshop riskeert z'n vergunning als die mensen onder de 18 binnen laten, dus dat doen ze echt net. Tenminste niet in mijn stad.
Dat is zeker zo dat het vroeger veel makkelijker was. Heel vroeger, vanaf toen ik zo een jaar of 10-11 was kocht ik al sterke drank en sigaretten voor mijn ouders. Gewoon bij de lokale slijter en super. Als je zei dat t voor je ouders was kreeg je het mee. Nu krijg je zo jong echt niks meer mee.Tegenwoordig worden de regels veel strenger gehandhaafd inderdaad. Aangezien ik op mijn 14e al over de 1.9m was kon ik vanaf mijn 14 a 15e meestal al sterke drank en wiet halen en als ze moeilijk deden had ik dan zo'n cjp pas waarbij je zelf je geboortedatum kon invullen. Het grappige is dat ik het op mijn 14 en 15e makkelijker mee kreeg allemaal dan toen ik rond de 17 was, toen begonnen ze al langzaam strenger te worden.
Maargoed dat is inmiddels ruim 15 jaar geleden en tegenwoordig zijn ze veel strenger, aangezien de straffen ook veel hoger liggen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."