Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeg gevoel na reactie vader op blowen

Leeg gevoel na reactie vader op blowen

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnzorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, Ik ben een jongeman van 28, ik zal is zo kort mogelijk proberen uit te drukken wat ik wil zeggen, of vragen, Ik heb nooit psychishe klachten gehad, ben bijna nooit depressief geweest, heb altijd een soort schaamte gehad om te klagen, als er iets met mij aan de hand was, met het gedachte "Een man moet alles aankunnen", ben altijd zelfzeker geweest, en heb veel psychologische boeken gelezen, en vaak een rol van een psycholoog gespeeld, en andere mensen in het geval van depressie gekalmeerd! dus ben altijd hard geweest! en mijn emoties die een mens zouden verzwakken onderdrukt! Ik heb het verteld omdat ik ongeveer het beeld van mijn persoonlijkheid wil doorgeven! Dus het verhaal is, ik ben 2 jaar geleden begonnen met blowen, en het blowen is snel mijn dagelijkse gewoonte geworden, ik heb elke dag hetzelfde hoeveelheid gerookt, niet meer en niet minder! dus 1 joint ongeveer per 2 dagen, helft in een nacht voor het slapen gaan! Alles ging goed, ik werkte, sporte, deed wat ik moest doen elke dag, en heb altijd drukke dagen, heb veel verantwoordelijkheid op mij! Het ging deze 2 jaar als gewoonlijk, geen psychishe of fysieke klachten! Maar laatste tijd is mijn famillie niet echt blij ermee, en is mijn vader binnen gekomen in mijn kamer en zijn woorden waren "Mensen worden gek van smoren, aub ik wil jou niet verliezen" terwijl dat ik knetter stoned was, en had gesmoord zoals gewoonlijk voor het slapen gaan, en in die toestand kwamen deze gewoone woorden natuurlijk intensiever naar mij toe, en sindsdien, begon ik gewicht te verliezen, had precies het gevoel dat mijn persoonlijkheid verandert, had een gevoel dat mijn intellektueel niveau vermindert! probeerde diagnose voor mij eigen te stellen en mij eigen ermee te helpen! maar al bijna 2 weken! leegte van binnen! geen eetlust, geen zin om met iemand te spreken, een gevoel dat mijn brain verhard is! Of juist te licht gevoel in hoofd! "HEB TOTTAAL GEEN EMOTIES" geen euforishe blije gevoel, of geen droevige ook! precies dat ik niet leef maar besta! dat ben ik niet! ik ben heel energiek, communicatief, en heel levendig iemand! ik rook nog altijd zoals ik het deed, halve joint voor het gaan slapen, en ga zoals gewoonlijk naar mijn werk de volgende ochtend, ik doe alles automatisch gewoon op mijn werk zonder enig improvisatie, precies geprogrammeerde robot! Ik heb normaal met een heel grote groep mensen contact! dus heb veel vrienden, en geniet uiteraard van vrouwen ook, maar contact met vrienden en verleiding met vrouwen, niets verandert mijn toestand, krijg al commentaar van mensen dat ik precies niet levendig meer ben! Ik heb ongeveer uitgelegd wat er aan de hand is, en zou elke raad volgen om mij te herstellen en oude ik terug te krijgen!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anzor zei:
Hallo, Ik ben een jongeman van 28, ik zal is zo kort mogelijk proberen uit te drukken wat ik wil zeggen, of vragen, Ik heb nooit psychishe klachten gehad, ben bijna nooit depressief geweest, heb altijd een soort schaamte gehad om te klagen, als er iets met mij aan de hand was, met het gedachte "Een man moet alles aankunnen", ben altijd zelfzeker geweest, en heb veel psychologische boeken gelezen, en vaak een rol van een psycholoog gespeeld, en andere mensen in het geval van depressie gekalmeerd! dus ben altijd hard geweest! en mijn emoties die een mens zouden verzwakken onderdrukt! Ik heb het verteld omdat ik ongeveer het beeld van mijn persoonlijkheid wil doorgeven! Dus het verhaal is, ik ben 2 jaar geleden begonnen met blowen, en het blowen is snel mijn dagelijkse gewoonte geworden, ik heb elke dag hetzelfde hoeveelheid gerookt, niet meer en niet minder! dus 1 joint ongeveer per 2 dagen, helft in een nacht voor het slapen gaan! Alles ging goed, ik werkte, sporte, deed wat ik moest doen elke dag, en heb altijd drukke dagen, heb veel verantwoordelijkheid op mij! Het ging deze 2 jaar als gewoonlijk, geen psychishe of fysieke klachten! Maar laatste tijd is mijn famillie niet echt blij ermee, en is mijn vader binnen gekomen in mijn kamer en zijn woorden waren "Mensen worden gek van smoren, aub ik wil jou niet verliezen" terwijl dat ik knetter stoned was, en had gesmoord zoals gewoonlijk voor het slapen gaan, en in die toestand kwamen deze gewoone woorden natuurlijk intensiever naar mij toe, en sindsdien, begon ik gewicht te verliezen, had precies het gevoel dat mijn persoonlijkheid verandert, had een gevoel dat mijn intellektueel niveau vermindert! probeerde diagnose voor mij eigen te stellen en mij eigen ermee te helpen! maar al bijna 2 weken! leegte van binnen! geen eetlust, geen zin om met iemand te spreken, een gevoel dat mijn brain verhard is! Of juist te licht gevoel in hoofd! "HEB TOTTAAL GEEN EMOTIES" geen euforishe blije gevoel, of geen droevige ook! precies dat ik niet leef maar besta! dat ben ik niet! ik ben heel energiek, communicatief, en heel levendig iemand! ik rook nog altijd zoals ik het deed, halve joint voor het gaan slapen, en ga zoals gewoonlijk naar mijn werk de volgende ochtend, ik doe alles automatisch gewoon op mijn werk zonder enig improvisatie, precies geprogrammeerde robot! Ik heb normaal met een heel grote groep mensen contact! dus heb veel vrienden, en geniet uiteraard van vrouwen ook, maar contact met vrienden en verleiding met vrouwen, niets verandert mijn toestand, krijg al commentaar van mensen dat ik precies niet levendig meer ben! Ik heb ongeveer uitgelegd wat er aan de hand is, en zou elke raad volgen om mij te herstellen en oude ik terug te krijgen!
Klik om te vergroten...
Ten eerste zou het netter zijn als je je eigen topic had geopend want nu kaap je een topic van een ander. Dat gezegd hebbende denk ik dat het goed is om professioneel hulp in te schakelen met dit soort klachten.

Een man moet alles aankunnen is in mijn ogen al een zeer kromme gedachte. Net als je emoties "die een mens zouden verzwakken" onderdrukken. Onderdrukken van emoties is in mijn ogen juist een zwakte. Je emoties onder ogen komen is juist sterk zijn. Emoties horen er juist te zijn. Jou toestand die je nu ervaart zou juist kunnen komen omdat je dacht sterk te zijn, omdat je je emoties altijd kon onderdrukken. Nu heb je door je vader toch een emotie gevoeld wat je waarschijnlijk niet accepteer. Dit kan rare dingen doen met je geest.
Ga hulp zoeken en geef toe dat je niet sterk bent door je emoties te kunnen onderdrukken. Nu is het juist goed om je emoties op te gaan zoeken en ze te voelen. Je slecht voelen, huilen of verdriet is bij verre een vorm van zwakte!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi @Anzor, welkom. Het is inderdaad niet zo netjes om je eigen verhaal te plaatsen in de reacties van andermans topic. Je kunt dan beter je eigen topic starten; ik heb daarom een nieuw topic voor je aangemaakt. Laat het even weten als je de titel veranderd wil zien.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anzor zei:
Maar laatste tijd is mijn famillie niet echt blij ermee, en is mijn vader binnen gekomen in mijn kamer en zijn woorden waren "Mensen worden gek van smoren, aub ik wil jou niet verliezen"
Klik om te vergroten...

Jouw fam is dus duidelijk bezorgd om jouw drugsgebruik.
Het feit dat jouw vader zegt dat hij jou niet wil verliezen zegt genoeg.
Heb je na deze opmerking gepraat met je vader en/of fam ??.
Dat lijkt me het allerbelangrijkste namelijk .
Als jouw fam zich zorgen maakt over jou betekend dit ook dat ze om je geven.
Mischien moet je een open gesprek hebben bv eerst met je vader.
Ze geven om je en zullen jou dan ook willen helpen met dat waar je tegen aan loopt nu.
Maar denk dat eerste stap is om hier wel open met ze over te praten .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cannabis reduceert REM slaap, dus elke dag voordat je naar bed gaat blowen (überhaupt elke dag) heeft invloed op de kwaliteit van je slaap. Omdat je door wiet makkelijker in slaap komt en minder stress lijkt te ervaren, kan het lijken alsof dit een goed iets is voor je slaap, maar dat is niet waar. REM slaap blijkt zeer belangrijk te zijn voor een goede nachtrust en daarmee het herstellen en revitaliseren van lichaam en geest.

Stoppen met langdurig dagelijks wiet gebruik zal gepaard gaan met verscheidene ongemakken, maar dit zal je denk ik weer in het land van de levenden kunnen brengen. Maar ja, dat gaat dus ook gepaard met het voelen van de emoties die je met blowen onderdrukte. Daar zul je een manier voor moeten vinden om mee om te gaan.
A
AnzorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Ten eerste zou het netter zijn als je je eigen topic had geopend want nu kaap je een topic van een ander. Dat gezegd hebbende denk ik dat het goed is om professioneel hulp in te schakelen met dit soort klachten.

Een man moet alles aankunnen is in mijn ogen al een zeer kromme gedachte. Net als je emoties "die een mens zouden verzwakken" onderdrukken. Onderdrukken van emoties is in mijn ogen juist een zwakte. Je emoties onder ogen komen is juist sterk zijn. Emoties horen er juist te zijn. Jou toestand die je nu ervaart zou juist kunnen komen omdat je dacht sterk te zijn, omdat je je emoties altijd kon onderdrukken. Nu heb je door je vader toch een emotie gevoeld wat je waarschijnlijk niet accepteer. Dit kan rare dingen doen met je geest.
Ga hulp zoeken en geef toe dat je niet sterk bent door je emoties te kunnen onderdrukken. Nu is het juist goed om je emoties op te gaan zoeken en ze te voelen. Je slecht voelen, huilen of verdriet is bij verre een vorm van zwakte!
Klik om te vergroten...
Mijn excuses echt! Ik begrijp niks van deze forums, en heb nooit eigenlijk hiermee te maken gehad! En Dank u voor uw reactie:)
A
AnzorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Cannabis reduceert REM slaap, dus elke dag voordat je naar bed gaat blowen (überhaupt elke dag) heeft invloed op de kwaliteit van je slaap. Omdat je door wiet makkelijker in slaap komt en minder stress lijkt te ervaren, kan het lijken alsof dit een goed iets is voor je slaap, maar dat is niet waar. REM slaap blijkt zeer belangrijk te zijn voor een goede nachtrust en daarmee het herstellen en revitaliseren van lichaam en geest.

Stoppen met langdurig dagelijks wiet gebruik zal gepaard gaan met verscheidene ongemakken, maar dit zal je denk ik weer in het land van de levenden kunnen brengen. Maar ja, dat gaat dus ook gepaard met het voelen van de emoties die je met blowen onderdrukte. Daar zul je een manier voor moeten vinden om mee om te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik ga gewoon ermee stoppen, gelukkig maak ik me geen zorgen dat het moeilijk gaat zijn, hou ervan om met mij eigen te strijden, en als die symptomen dan niet verdwijnen, dan ga ik gewoon naar een psycholoog, en in ieder geval bedankt voor uw reactie
A
AnzorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Hi @Anzor, welkom. Het is inderdaad niet zo netjes om je eigen verhaal te plaatsen in de reacties van andermans topic. Je kunt dan beter je eigen topic starten; ik heb daarom een nieuw topic voor je aangemaakt. Laat het even weten als je de titel veranderd wil zien.
Klik om te vergroten...
Zoals ik hier al hen geschreven, begreep er niks van en heb bij een bijpassende onderwerp mijn reactie geplaatst, ik weet zelds niet wat een topic is xd heb niet met forums te maken gehad, Hartelijk Thnks voor de aanmaking van die topic voor mij:)
A
AnzorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Jouw fam is dus duidelijk bezorgd om jouw drugsgebruik.
Het feit dat jouw vader zegt dat hij jou niet wil verliezen zegt genoeg.
Heb je na deze opmerking gepraat met je vader en/of fam ??.
Dat lijkt me het allerbelangrijkste namelijk .
Als jouw fam zich zorgen maakt over jou betekend dit ook dat ze om je geven.
Mischien moet je een open gesprek hebben bv eerst met je vader.
Ze geven om je en zullen jou dan ook willen helpen met dat waar je tegen aan loopt nu.
Maar denk dat eerste stap is om hier wel open met ze over te praten .
Klik om te vergroten...
Als ik met mijn vader erover spreek, ik bedoel over die symptomen die ik heb, met zijn zwakke hart gaat hij veel te veel zorgen om maken, ik ga gewoon stoppen en intensiev sporten, zullen zien welke verbeteringen optreden:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."