Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen..

Stoppen met blowen..

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fitness. Is 1 van de reden dat ik niet verslaafd ben. Focus je op je dingen die je interesseren en waarvoor je scherp moet zijn. School/werk is bijvoorbeeld ook een reden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat gaat dus niet werken.
Want op de ze manier zal je van de éne verslaving naar de andere overspringen...
Je zult moeten zoeken naar een bezigheid die ontspannend werkt...
Dat vind je niet zomaar in een ander middel (helaas)
J
Johndoe12Lid
01-01-2024, 00:00
#3
.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
is lastig
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een punt pakken? :upsidedown:
d
druggiesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Meerdere malen een poging gedaan om te stoppen met blowen helaas tot nu toe nog niet gelukt. Vraag me ook serieus af of ik het kan vervangen met iets anders dat mij weet te ontspannen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
druggies zei:
Meerdere malen een poging gedaan om te stoppen met blowen helaas tot nu toe nog niet gelukt. Vraag me ook serieus af of ik het kan vervangen met iets anders dat mij weet te ontspannen.
Klik om te vergroten...
2 maanden geleden compleet gestopt met wiet en met uitzondering van heel enkele momenten geen moeite hiermee. Wat het voor mij makkelijk maakt, is het complete stoppen. Daarvoor zo vaak "gestopt" en mezelf nog momenten gegeven dat ik het toch nog van mezelf mocht gebruiken, maar dat was voor mij wat me in de "verslaving" hield. Wil je stoppen, dan raad ik je aan rigoureus helemaal te stoppen. Toegegeven, ik was niet een heel erg hardcore gebruiker. Ik gebruikte niet dagelijks, maar een aantal keren in de week. Toch beïnvloedde het mij negatief op zoveel gebieden.

Verder, ik kijk nu wat anders tegen 'ontspanning' aan. Spanning is niet per se verkeerd denk ik. Op elk moment dat je spanning voelt naar iets grijpen om dat kwijt te raken is een kwalijk iets in mijn ogen. Je kunt spanning anders gaan bekijken. Het in plaats van iets dat meteen bestreden moet worden, gaan zien als iets dat er tot bepaalde mate best mag zijn. Uiteindelijk is het energie die nog niet in goede banen geleid wordt. Kijk je er anders naar, dan kun je die energie namelijk productief gaan gebruiken. Een bepaalde mate van spanning houdt je ook alert.

Zoals Legio zegt, ga het ene middel ook niet vervangen voor het andere. Maak jezelf niet afhankelijk van dingen, maar wees de baas over je lichaam en je gevoel/energie.

En wat Woezoe zegt klopt ook helemaal. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikzelf heb ee m keer of drie ma het in één keer stoppen met cannabis nog een kleine terugval gehad.
Nu is dat stoppen met deze drug al erg, erg lang geleden.
Dat is ffijn natuurlijk alleen kreeg ik het syndroom van haasje over ...
Dwz van de ene, naar de andere verslaving overspringen. En Dat zijn er toch wel een stuk of 5 geweest.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Big deal, ik stop elke avond met blowen, al dertig jaar lang. :stoned::zzz:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."