Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinder effect door autisme of gewoon hoge tolerantie?

Minder effect door autisme of gewoon hoge tolerantie?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JaïrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Ik ben recentelijk(2 maand ong) begonnen met blowen, en ik voel er vrij weinig van. Ik rook wekelijks 1 a 2 keer.

Ik heb autisme, maar ik weet niet of dit meespeeld. Ik kan ook gewoon een hoge tolerantie hebben(dat zou vervelend zijn :grin:)

Iemand anders die ook een dergelijke afwijking heeft die dit ook ervaart?

groetjes,
Jaïr
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi.. nee.. 3 kruimels en ik ben megastoned.
het is niet gebruikelijk een foto van jezelf als avatar te gebruiken.. ben jij dat..en is dat je echte naam?.. niet antwoorden btw 😅
mss een ander plaatje kiezen ivm anonimiteit?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het maakt mijn zintuigelijke waarnemingen nog gevoeliger dan hij al is. Ook neemt mijn sociale angst toe, maar daar heb ik geen last van als ik in mijn eentje blow. Als ik stoned ben in het bijzijn van andere mensen, dan weet ik niet meer waar ik kijken moet en raak ik helemaal in mijzelf gekeerd. Ook ben ik gevoeliger voor klachten die psychotisch van aard zijn. Bij autisme schijnt je chemische hersenhouding al een beetje uit verhouding te zijn en met blowen kun je de disbalans verergeren. Hoe heel goed in de gaten of je geen symptomen van psychose begint te vertonen: fase 1 vroege fase psychose Psychotische klachten komen bij mij pas nadat ik ben gestopt met blowen. Duurt maanden voordat ik ervan hersteld ben.
T
The baronLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ervaar hetzelfde, maar heeft ook te maken met welke wiet je rookt indica/sativa hoe je hem draait.
Hoe je emotionele toestand is in het algemeen, en of je gegeten hebt van te voren.
En waar en met wie je rookt, Soms rook ik er 2/3 op 2 uur tijd en voel ik er bijna niks van (word alleen slaperig)
En soms rook ik een halve en moet ik hem wegleggen omdat het me bijna slecht ervan word zo stoned ben ik :')
F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het idee dat ik ook een vrij hoge tolerantie heb (opgebouwd). Weet niet of dat aan mijn autisme ligt. Wel gebruik ik wiet graag om te ontprikkelen, mijn hoofd leeg te kunnen maken. Zonder heb ik op drukke dagen veel moeite om te ontspannen en te slapen

Iemand die ook wiet gebruikt om te ontprikkelen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hopelijk ligt het niet aan autisme. Want dan moet ik daaruit concluderen dat ik misschien autisme heb. Heb vrienden die na een halve joint met 0,3gr weed in helemaal knetter zijn terwijl ik gerust een pure kan roken met 1gr weed, en dan pas bij de 2de iets begin te voelen. Tolerantie zal het niet wezen want rook 1 max 2 keer per jaar.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alleen waarom zou je blowen als je het niet voelt? klinkt als genoeg reden om het dan niet te doen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Apotheker zei:
Alleen waarom zou je blowen als je het niet voelt? klinkt als genoeg reden om het dan niet te doen?
Klik om te vergroten...

Waarom doen mensen drugs tegen beter weten in....? You know the answer.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Waarom doen mensen drugs tegen beter weten in....? You know the answer.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee, heb nog nooit drugs gebruikt
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Freya zei:
Ik heb het idee dat ik ook een vrij hoge tolerantie heb (opgebouwd). Weet niet of dat aan mijn autisme ligt. Wel gebruik ik wiet graag om te ontprikkelen, mijn hoofd leeg te kunnen maken. Zonder heb ik op drukke dagen veel moeite om te ontspannen en te slapen

Iemand die ook wiet gebruikt om te ontprikkelen?
Klik om te vergroten...
Volgens mij herkennen autisten lastiger wanneer ze onder invloed zijn.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Volgens mij herkennen autisten lastiger wanneer ze onder invloed zijn.
Klik om te vergroten...
In mijn geval klopt dat wel. Heb vaak zat dat ik denk nog aardig nuchter te zijn, terwijl ik behoorlijk zwaar onder invloed ben.
F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Volgens mij herkennen autisten lastiger wanneer ze onder invloed zijn.
Klik om te vergroten...

zou goed kunnen hoor! Ik merk ook aan mezelf dat ik altijd veel willen voelen van wiet oid of helemaal niets. Tussenin is lastig te peilen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."