Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverweldigende ervaring met CBD wiet

Overweldigende ervaring met CBD wiet

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FreidJohannesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen Allen,

Gisteravond heb ik voor het eerst CBD-wiet gerookt tegen een aantal klachten die ik ervaarde. (vooral slaap/vermoeidheidsklachten)
De effecten/ervaring die ik hiervan had waren redelijk overweldigend (positief).
Ik had niet verwacht dat het zo'n effect zou geven, en daarom luidt mijn vraag ook deels: is dit het normale effect van CBD?
Of werkt het misschien op iedereen anders?

Ik had een voorgedraaide joint met 100% CBD (geen tabak).
Ik heb ongeveer een kwart gerookt binnen 10 minuten a 1 kwartier)
Bij de eerste trekjes viel het me op dat ik amper wat in m'n keel voelde en amper voelde dat het roken naar binnen ging. (bij normale joint heb ik dat altijd heel erg).
Een paar flinke hijsen zonder nog iets te voelen, en bij een laatste hijsje die ik nam werd ik een klein beetje misselijk en besloot ik dat het genoeg was.

Na 5 a 10 minuten op de bank kikte hij in.
Het begon als een warm gevoel vooral in m'n hoofd en oren.
Lichte tintelingen. Dit trok langzaam door m'n hele lichaam, van m'n hoofd naar m'n tenen.

De tweede golf begon ik een beetje te trillen, ook deze ging weer van m'n hoofd langzaam naar beneden.

De derde golf ging het weer door m'n lichaam maar leek het gevoel steeds een beetje te stoppen bij 'pijnlijke' plekjes.
Ik had een beetje last van m'n voortand en van m'n knie, en dit zorgde voor ietsje verzachting.

Andere effecten die ik tijdens de trip voelde waren:
- zelfverzekerdheid
- opgewondenheid

Deze effecten ken ik eigenlijk alleen van de wat heverige drugs, dus was wel verrast dat dit hier ook optrad.

Tijdens de hele trip wel volledig bij bewustzijn geweest en gewoon het gevoel dat ik compleet helder kon nadenken.
En daarnaast het idee dat de space meer in m'n lichaam was dan dat hij per se m'n brein in een andere dimensie tilde.

Na 1 a 1.5 uur naar bed gegaan. Tegen deze tijd van de trip zorgde elke kleine lichaamsbeweging voor een warme gloed door het lichaam.

Al met al een positieve maar toch iets heverige ervaring dan gedacht.

Misschien goed om te melden dat ik verder nooit wiet of hasj rook.

Heeft iemand van jullie ervaring met CBD en zijn de bovengenoemde effecten 'normale' effecten?

Alvast bedankt voor jullie reactie :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klink een beetje als het effect dat ik krijg als ik 5F-APINACA gevaped heb.

Maar dat is speculaas , als ik echte cbd (met certificaat en testverslag) heb ik jouw klachten niet.

Wee niet of je in Nederland je weed ja laten testen.
Zo ja , die een doorgedraaide ope en breng hem naar het testcentrum.

Edit.
Spelfouten autocorrect..
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
huh wat raar. ik voel niks van zowel cbd wiet als cbd olie. Lucky you !!!
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag Johannes,

Toevallig heb ik gisteren ook voor het eerst CBD wiet gerookt. Ik rook al zo een kleine 3 jaar straatwiet met vrij hoge THC gehaltes. Echter het laatste jaar had ik iedere keer dat ik rookte een wederkerend "paranoia" gevoel. Ik wil het niet echt paranoia noemen, aangezien dit voor mij eerder is dat men uitgaat van slechte bedoelingen van anderen. Bij mij was het eerder mezelf vragen stellen als: "Kom ik niet raar over? Zeg ik wel de juiste dingen?". Noem het gerust een ongemakkelijk verhoogde 'self-awareness'. Ook werd ik steeds stiller en stiller omdat het steeds moeilijker werd om uit mijn woorden te raken door de continue gedachtestroom in mijn hoofd. Dit was dan ook telkens een heikel punt bij intellectuelere conversaties.

Wel ik kan je zeggen, na gisteren koop ik nooit of te nimmer nog straatwiet. Wat een verademing is die CBD wiet! Het is alsof ik mijn eerste jointje na vele maanden weer rook. Ik ervaarde zeer gelijkaardige effecten als die van jou, nl. een warm en relaxt gevoel met een stijging van zelfzekerheid. Het voelt alsof je alle voordelen hebt van gewone wiet maar geen enkel nadeel. Ook werd ik deze ochtend heel herder wakker waar ik bij straatwiet nog een aantal uren met een wolk in mijn hoofd zou zitten. Ik ben in ieder geval helemaal verkocht aan CBD wiet, enkel maar voordelen. Zeker voor mensen die ook wat last hebben van verhoogde "self-awareness" zou ik dit zeker aanraden. Hoorde van sommige ook al dat ze blijkbaar niets voelen van CBD wiet, maar kan me dit moeilijk voorstellen. Het euforische is inderdaad niet aanwezig, maar als het euforische enkel maar met paranoia is vergezeld, dan geef ik die graag op.

PS: de dosis was zo een 100-150 mg vermoed ik, zoals ik een gewone joint zou rollen maar dan met CBD wiet.
F
FreidJohannesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag Allen,

Bedankt voor de reacties.
@Green Dude.
Wat je beschrijft over het self-awareness heb ik in het verleden ook wel gehad als ik een keer blowde/spacecake deed. Denk inderdaad dat CBD dat gevoel veel minder geeft en het zelfs daarbij kan helpen.
Deze dag erna ook een wat relaxter gevoel, dat alles wel even goed is zo.

Ik ben benieuwd of, als je dit wat vaker doet, of we dan dezelfde effecten blijven houden als bij de eerste keer.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
FreidJohannes zei:
Dag Allen,

Bedankt voor de reacties.
@Green Dude.
Wat je beschrijft over het self-awareness heb ik in het verleden ook wel gehad als ik een keer blowde/spacecake deed. Denk inderdaad dat CBD dat gevoel veel minder geeft en het zelfs daarbij kan helpen.
Deze dag erna ook een wat relaxter gevoel, dat alles wel even goed is zo.

Ik ben benieuwd of, als je dit wat vaker doet, of we dan dezelfde effecten blijven houden als bij de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Leuk dat het relaxte gevoel de dag erna wat heeft doorgeschemerd. Denk dat het gevoel wel blijft als je het vaker doet maar voor CBD kan ook een tolerantie worden opgebouwd dus je zal steeds meer moeten nemen om het zelfde gevoel te ervaren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
FreidJohannes zei:
Goedemorgen Allen,

Gisteravond heb ik voor het eerst CBD-wiet gerookt tegen een aantal klachten die ik ervaarde. (vooral slaap/vermoeidheidsklachten)
De effecten/ervaring die ik hiervan had waren redelijk overweldigend (positief).
Ik had niet verwacht dat het zo'n effect zou geven, en daarom luidt mijn vraag ook deels: is dit het normale effect van CBD?
Of werkt het misschien op iedereen anders?

Ik had een voorgedraaide joint met 100% CBD (geen tabak).
Ik heb ongeveer een kwart gerookt binnen 10 minuten a 1 kwartier)
Bij de eerste trekjes viel het me op dat ik amper wat in m'n keel voelde en amper voelde dat het roken naar binnen ging. (bij normale joint heb ik dat altijd heel erg).
Een paar flinke hijsen zonder nog iets te voelen, en bij een laatste hijsje die ik nam werd ik een klein beetje misselijk en besloot ik dat het genoeg was.

Na 5 a 10 minuten op de bank kikte hij in.
Het begon als een warm gevoel vooral in m'n hoofd en oren.
Lichte tintelingen. Dit trok langzaam door m'n hele lichaam, van m'n hoofd naar m'n tenen.

De tweede golf begon ik een beetje te trillen, ook deze ging weer van m'n hoofd langzaam naar beneden.

De derde golf ging het weer door m'n lichaam maar leek het gevoel steeds een beetje te stoppen bij 'pijnlijke' plekjes.
Ik had een beetje last van m'n voortand en van m'n knie, en dit zorgde voor ietsje verzachting.

Andere effecten die ik tijdens de trip voelde waren:
- zelfverzekerdheid
- opgewondenheid

Deze effecten ken ik eigenlijk alleen van de wat heverige drugs, dus was wel verrast dat dit hier ook optrad.

Tijdens de hele trip wel volledig bij bewustzijn geweest en gewoon het gevoel dat ik compleet helder kon nadenken.
En daarnaast het idee dat de space meer in m'n lichaam was dan dat hij per se m'n brein in een andere dimensie tilde.

Na 1 a 1.5 uur naar bed gegaan. Tegen deze tijd van de trip zorgde elke kleine lichaamsbeweging voor een warme gloed door het lichaam.

Al met al een positieve maar toch iets heverige ervaring dan gedacht.

Misschien goed om te melden dat ik verder nooit wiet of hasj rook.

Heeft iemand van jullie ervaring met CBD en zijn de bovengenoemde effecten 'normale' effecten?

Alvast bedankt voor jullie reactie :)
Klik om te vergroten...
CBD zou je eigenlijk haast niet moeten merken, misschien afgezien van een licht kalmerend effect. Maar het kan best zo zijn dat er in 'CBD wiet' ook nog genoeg THC zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."