Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillen tussen Indica en Sativa wiet

Verschillen tussen Indica en Sativa wiet

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag DF, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met indica vs sativa. Ik lette er nooit echt op, maar de laatste tijd ben ik eens een beetje gaan bijhouden wat voor soorten ik meestal lekker vind, en of ik de verschillen in de highs een beetje kon merken. Het komt namelijk nog weleens voor dat ik een 'goede' wiet koop (een hoger geprijsde bij mijn vertrouwde en hoog gewaardeerde shop, dan ga ik er vanuit dat prijs ook iets over kwaliteit/sterkte zegt) maar het effect erg vind tegenvallen, en het lijkt er een beetje op dat het dan meestal om indica soorten gaat.
Ik rook meestal haze (silver, amnesia of lemon) en dat zijn meer sativa-dominante soorten, daar ga ik altijd lekker op, en merk ook het verschil in sterkte en smaak (vooral in de verdamper). Als ik een indica rook of verdamp zit ik vaak te kijken van 'is dit het nou? Heb ik hier 5 euro meer voor betaald dan m'n vertrouwde haze?'. Buiten dat vind ik de frisse smaak van haze ook een stuk lekkerder.

Het lijkt er dus een beetje op dat ik voor indica een stuk minder gevoelig ben dan voor sativa soorten. Merken jullie ook dergelijke verschillen?
Vind het wel jammer want ik probeer graag nieuwe soorten uit, maar voortaan check ik maar even de genetica voordat ik het koop.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb volgens mij nog nooit een indica dominante soort gerookt. Vooral hybrides en sativa. In mijn ervaring is het allemaal een beetje het zelfde.

Waar ik vooral verschil ervaar is hoe ik rook of consumeer niet wat. Maar misschien heb ik de indica experiance nog niet juist ervaren en moet ik dat nog eens proberen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dingleberry zei:
Het lijkt er dus een beetje op dat ik voor indica een stuk minder gevoelig ben dan voor sativa soorten. Merken jullie ook dergelijke verschillen?
Klik om te vergroten...
Ik snap als je van sativa vandaan komt, dat indica wat ‘tegenvalt’
Ik merk zeker wel verschil, maar voor mij precies andersom, ik rook het liefst alleen nog maar indica weed.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.insider.com

There is no difference between the effects of indica and sativa marijuana strains, scientists say

When scientists were finally able to look at marijuana on the molecular level, they found no differences between indica and sativa strains.
www.insider.com www.insider.com
S
SilencesmokingsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was eerst een sativa roker maar sinds ik indica ben gaan proberen word ik niet meer stoned van sativa's misschien moet je een goeie kush proberen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."