#1
Dag DF, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met indica vs sativa. Ik lette er nooit echt op, maar de laatste tijd ben ik eens een beetje gaan bijhouden wat voor soorten ik meestal lekker vind, en of ik de verschillen in de highs een beetje kon merken. Het komt namelijk nog weleens voor dat ik een 'goede' wiet koop (een hoger geprijsde bij mijn vertrouwde en hoog gewaardeerde shop, dan ga ik er vanuit dat prijs ook iets over kwaliteit/sterkte zegt) maar het effect erg vind tegenvallen, en het lijkt er een beetje op dat het dan meestal om indica soorten gaat.
Ik rook meestal haze (silver, amnesia of lemon) en dat zijn meer sativa-dominante soorten, daar ga ik altijd lekker op, en merk ook het verschil in sterkte en smaak (vooral in de verdamper). Als ik een indica rook of verdamp zit ik vaak te kijken van 'is dit het nou? Heb ik hier 5 euro meer voor betaald dan m'n vertrouwde haze?'. Buiten dat vind ik de frisse smaak van haze ook een stuk lekkerder.
Het lijkt er dus een beetje op dat ik voor indica een stuk minder gevoelig ben dan voor sativa soorten. Merken jullie ook dergelijke verschillen?
Vind het wel jammer want ik probeer graag nieuwe soorten uit, maar voortaan check ik maar even de genetica voordat ik het koop.
Ik rook meestal haze (silver, amnesia of lemon) en dat zijn meer sativa-dominante soorten, daar ga ik altijd lekker op, en merk ook het verschil in sterkte en smaak (vooral in de verdamper). Als ik een indica rook of verdamp zit ik vaak te kijken van 'is dit het nou? Heb ik hier 5 euro meer voor betaald dan m'n vertrouwde haze?'. Buiten dat vind ik de frisse smaak van haze ook een stuk lekkerder.
Het lijkt er dus een beetje op dat ik voor indica een stuk minder gevoelig ben dan voor sativa soorten. Merken jullie ook dergelijke verschillen?
Vind het wel jammer want ik probeer graag nieuwe soorten uit, maar voortaan check ik maar even de genetica voordat ik het koop.